Senaste uppdateringen (tidigt i november?) var väl i stil med att Cehlin inte kunde gå för fullt och eventuellt aldrig kommer att spela hockey igen, men att han mår bättre och kunnat gå på is i lugnt tempo. En personlig favorit, men jag tror att han gör klokast i att sätta hälsan först och inte hamna i Antes sits.Support 81 skrev:ÖnskemålPuckey skrev:Önskemål eller info?..Support 81 skrev:Patrik Cellin. På Try out !!!
Viktigt då att OM han får känningar att vi bryter omgående
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Nu när Hedman också är långtidsskadd så är till och med jag med på att det behövs värva. Nicolai Meyer är ledig. Slå till nu!
Det är ungefär 0% chans att Åberg kallas upp till Toronto i nuläget. Finns det hjärterum finns det stjärterum.mb81 skrev:Nu när Hedman också är långtidsskadd så är till och med jag med på att det behövs värva. Nicolai Meyer är ledig. Slå till nu!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om nu Berglund blir borta resten av säsongen undrar jag om det inte vore smartare att spara pengarna.
Vi har betydligt lägre snitt än förra säsongen och kanske inte ska punga ut alldeles för mycket pengar på ett icke-komponerat skadeskjutet lag som inte direkt har någon kapacitet för guld.
Även om allt helt plötsligt skulle börja klaffa i åttondel och framåt (jag ser topp 6 som en omöjlighet just nu) så ser jag inte att vi ska komma särskilt långt utan Berglund. Och vi har knappast råd med en ersättare i den kalibern.
Vi har betydligt lägre snitt än förra säsongen och kanske inte ska punga ut alldeles för mycket pengar på ett icke-komponerat skadeskjutet lag som inte direkt har någon kapacitet för guld.
Även om allt helt plötsligt skulle börja klaffa i åttondel och framåt (jag ser topp 6 som en omöjlighet just nu) så ser jag inte att vi ska komma särskilt långt utan Berglund. Och vi har knappast råd med en ersättare i den kalibern.
-
Känner lite samma där, det ska satsas ordentligt när vi har en ordentlig chans på guldet eller om det går åt helvete riktigt, inte när man bara är mellanmjölk deluxe. dom får börja med att få ihop en spelide som just det här laget kan utföra först istället.Vikas skrev:Om nu Berglund blir borta resten av säsongen undrar jag om det inte vore smartare att spara pengarna.
Det går ju inte så bra för Peppe Lundh i Linköping bara 8 poäng hittills. De kanske går skilda vägar snart. Det skulle vara roligt att se han i DIF igen här trivs han nog bättre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jag har mentalt gett upp den här säsongen. Börjar blicka fram emot nästa istället.
Finns många intressanta namn med utgående kontrakt:
Lukas Vejdemo
Andreas Englund
Pontus Åberg
William Lagesson
Jakob Lilja
Fredrik Claesson
Adam Reideborn
Anton Wedin (LW/RW)
Jacob Nilsson (C/LW) Från Stockholm
Lukas Vejdemo
Andreas Englund
Pontus Åberg
William Lagesson
Jakob Lilja
Fredrik Claesson
Adam Reideborn
Anton Wedin (LW/RW)
Jag har mentalt gett upp den här säsongen. Börjar blicka fram emot nästa istället.
Lukas Vejdemo
Andreas Englund
Pontus Åberg
William Lagesson
Jakob Lilja
Fredrik Claesson
Adam Reideborn
Anton Wedin (LW/RW)
Lukas Vejdemo
Andreas Englund
Pontus Åberg
William Lagesson
Jakob Lilja
Fredrik Claesson
Adam Reideborn
Anton Wedin (LW/RW)
Robban:
-Känns som vi behöver bli mer spetsiga. (Starkt behov av spets.)
Jocke:
- Låt oss plocka in mer bredd. Typ Widing!
Vi har gett upp säsongen och satsar på att undvika kval.
Jocke:
Var har du hört det?EspenK skrev:Robban:
Jocke:
Det ena bör inte utesluta det andra. Med denna skadeproblematiken så bör vi åtminstone plocka två anfallare. En bredd och en med så mycket spets som möjligt. Sen har vi målvaktsfrågan. Hoppas Svedbergs test åtminstone var positivt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Känns tyvärr rimligt för att se till att inte göra en på tok för stor ekonomisk förlustEspenK skrev:Robban:
Jocke:
Källa ang Widing till ovan: https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -sejouren/
Avskaffa tre mot tre.
Vi är ute efter en spetsspelare. Sen är vi dessutom intresserade av Widing men det beror på hur skadeläget utfaller. Det är mao 1 eller kanske 2 spelare som skall in. Det ena är inte direkt beroende av det andra.EspenK skrev:Robban:
Jocke:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Widing är väl en bra utfyllnadsspelare sett till skadeläget. Det är inte en tid då det kryllar av spelare på marknaden.
Men jag hade nog hellre gett minuterna till någon junior.
Men jag hade nog hellre gett minuterna till någon junior.
Expert.
Verkar som Jocke värderar klokt. Kahilainen och gänget är ju uppenbarligen inte redo än. Det har vi redan sett. Varken fysiskt eller psykiskt.
Widing och en spetsforward är prio. Den första gärna pronto!
Widing och en spetsforward är prio. Den första gärna pronto!
Widing klar enligt: https://hockeynews.se/articles/12265/. Oroande dock att Jocke säger att addera enbart en spelare?