Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av sauron »

mb81 skrev:
Donkels-2.0 skrev:Nu är det slutgiltigt. Disciplinnämnden med den genomkorrupta bajaren Elo i spetsen även benämnd "Djurgårdens sämsta målvakt någonsin" har utdömt 5 matcher för Örebrospelaren Irvings tilltag mot Thörnberg- jämför det med vad Högga och Hedman gjorde och fick som straff så inser man att bajaren och hans tillika genomkorrupta polare i disciplinnämnden är mutade
Är det därför det rings så mycket i SHL? ELO som ligger bakom?

Om vi nu är inne på bedömningar. Holtz blir avstängd i 3 matcher för något som verkar vara en krock. Igår en snarlik situation i slutet på matchen där Lundberg tacklar Dick i huvudet. Klumpigt av Lundber men också en krocksituation känns det som. Men två olika bedömningar.
#diftoo... Det är sen gammalt att vi ska bedömas mycket hårdare än alla andra lag. En krock från en junis ger tre matcher (Holtz) medan en regelrätt huvudtackling ger max en tvåa om den görs på Dick. Det vore intressant om någon kunde ta upp sånt i media. Eller t ex det som nu kallas "årets fulaste tackling" ger 5 matcher, men när Hedman råkar toucha en motspelare mot huvudet utan att skada ja, då drämmer de till med 6 matcher... Helt oförklarligt på något annat sätt än att vi bedöms hårdare.
It's the hope that kills you.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det blir alltså inga granskningar på skoter aik?

Okej.
25/4-2025
williams

Inlägg av williams »

vad trodde ni.. det var wolmer som dömde, och han anmäler inga motspelare när det är mot oss.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

williams skrev:vad trodde ni.. det var wolmer som dömde, och han anmäler inga motspelare när det är mot oss.
Det enda vettiga Wolmer gjort på en hockeyrink(och det var desto bättre) var när han räddade livet på spelaren som fick hjärtstillestånd hans domarinsatser genom åren får däremot betyget 10 bajskorvar från undertecknad
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Börjar bli en sådan där säsong där jag gläder mig åt att det går dåligt för andra lag, ikväll kaffekarlstad och cluben.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Börjar bli en sådan där säsong där jag gläder mig åt att det går dåligt för andra lag, ikväll kaffekarlstad och cluben.
Brynäs är laget att följa...och att ha bakom sig.
Växjö och Malmö kommer segla förbi oss
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jocke E plus några av tränarna borde få sparken efter denna säsong men eftersom vi inte har en ledning som ställer några högre krav så vete fan...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det absolut mest enerverande och deprimerande är alla dessa skador.
Jag fattar inte, kan vi nån jävla endaste gång få spela ihop laget?
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:Börjar bli en sådan där säsong där jag gläder mig åt att det går dåligt för andra lag, ikväll kaffekarlstad och cluben.
Fyfan vad hånfull du är mot ”ditt” eget lag?...gillar inte sånna där pessimister som tar på sig offerkoftan i nån annans kläder, nä fyfan!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Om inte Jocke agerar nu kan vi dödförklara säsongen.
Något är sjukt i laget. Håller med Bristedt. Kemin i det här laget kan ifrågasättas. Faller ihop som korthus vissa matcher.

Forwardsidan saknar total kemi och kreativitet. Medan Rögle idag genom snygga passningar och pucksläpp tar sig in izonen med puck under kontroll är det allt som oftast en ensamseglare som åker på en kant och fastnar i sargen. Vi söker samma avslut hela tiden i pp och anfallspel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#10 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Fyfan vad hånfull du är mot ”ditt” eget lag?...gillar inte sånna där pessimister som tar på sig offerkoftan i nån annans kläder, nä fyfan!
Hånfull...?
Njaa
Jag beskriver bara det jag ser, en spretig grupp ickesynkade spelare med stor "skadepotential" och stort fokus på sånt de själva inte kan påverka

Jag stöttar DIF genom att gå på deras matcher och köpa dyra abonnemang, inte genom att skylla allt på domarkåren ....eller skriva stöttande uppmuntrande ord till spelartruppen här på forumet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

EspenK skrev:Om inte Jocke agerar nu kan vi dödförklara säsongen.
Något är sjukt i laget. Håller med Bristedt. Kemin i det här laget kan ifrågasättas. Faller ihop som korthus vissa matcher.

Forwardsidan saknar total kemi och kreativitet. Medan Rögle idag genom snygga passningar och pucksläpp tar sig in izonen med puck under kontroll är det allt som oftast en ensamseglare som åker på en kant och fastnar i sargen. Vi söker samma avslut hela tiden i pp och anfallspel.
Matchen mot Brynäs senast. Tredjekedjan med Haga, Wandell och Hedman hade fantastisk kemi. Likaså fjärde med Hank, Östman och Possler. Att Dick, Bulan och Bergfors har kemi vet vi redan och JJ med Holtz och Strandberg kan bli hur bra som helst.
Kommer vi kunna ställa upp så här från åttondelarna och framåt blir det åka av.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81

Inlägg av mb81 »

minalman skrev:
EspenK skrev:Om inte Jocke agerar nu kan vi dödförklara säsongen.

Matchen mot Brynäs senast. Tredjekedjan med Haga, Wandell och Hedman hade fantastisk kemi. Likaså fjärde med Hank, Östman och Possler. Att Dick, Bulan och Bergfors har kemi vet vi redan och JJ med Holtz och Strandberg kan bli hur bra som helst.
Kommer vi kunna ställa upp så här från åttondelarna och framåt blir det åka av.
Vi har ett jättebra lag om alla får det stämma samtidigt och vi är skadefria. Men detta är en säsong där inget klaffar känns det som.
Hoppas verkligen att vi på nåt mirakulöst sätt prickar toppformen och är skadefria till ett play-in och gör ett fantastiskt slutspel.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Undviker vi ett kval?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Undviker vi ett kval?