SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 30/12-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wishes
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 30/12-2019

Inlägg av Wishes »

Manijock skrev:Sluta gå på matcherna. Sluta betala Cmore. Det är enda lösningen. Jag har tyvärr säsongskort men nästa säsong är jag färdig. Det räcker nu! Känslor och fysiskt spel är helt bannlyst. Bandy och svandyk ges fördelar. De små lagen vinner.

Känner inte igen mig i sporten längre. Tacka fan att Högström och Dick reagerar. Kan bara föreställa mig hur de känner sig. Skiter i poängen. Vi kommer ändå inte komma någonstans den här säsongen. Sopa på Claesson och Everberg och åk hem.
Tror på allvar att det här var spiken i SHL-kistan för min del. Jag ger upp, och domarnivån tog död på intresset. Och aldrig att det någonsin kommer skrivas i media på ett objektivt sätt om domarnivån, enbart när det dras offerkofta och grinas över arbetsmiljö. Go’ natt SHL!
Stolt, men aldrig nöjd
williams

Inlägg av williams »

Manijock skrev:Sluta gå på matcherna. Sluta betala Cmore. Det är enda lösningen. Jag har tyvärr säsongskort men nästa säsong är jag färdig. Det räcker nu! Känslor och fysiskt spel är helt bannlyst. Bandy och svandyk ges fördelar. De små lagen vinner.

Känner inte igen mig i sporten längre. Tacka fan att Högström och Dick reagerar. Kan bara föreställa mig hur de känner sig. Skiter i poängen. Vi kommer ändå inte komma någonstans den här säsongen. Sopa på Claesson och Everberg och åk hem.
Det var mer den andra domaren som jag inte vet namnet på som var helt borta idag. Dömde bort oss, oavsett vad dick nu sa så får dom fan vara konsekventa. Wandell blev nerdragen någon minut innan. Det byggs på en frustration då domaren inte tar åt båda håll.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Om tränarna ska bytas ut så är det Tomas Thorsbrink som ska leda laget, då jävlar ska ni få se på resultat
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Tycker vi ska fråga laget Djurgården vad det här är för jävla attityd? Oerhört pinsamt agerat. Dick...kom igen nu för fan, så korkat så jag kräks. Skärpning.
Jepp, Dicks agerande är lika ickekonstruktivt och hjärndött som allas klagomål på domarna här inne vid varje förlust.

Bra lag får saker med sig, bristfälliga ihåliga lag med frustration som drivmedel får många domslut mot sig, inget nytt.
Visst, domarna blir precis som SHL, lite sämre för varje säsong

Men konspirationen mot DIF har aldrig funnits...och finns inte nu heller
Tack, precis så är det och har alltid varit.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vår käre svartguling...
Bergan

Inlägg av Bergan »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Tycker vi ska fråga laget Djurgården vad det här är för jävla attityd? Oerhört pinsamt agerat. Dick...kom igen nu för fan, så korkat så jag kräks. Skärpning.
Jepp, Dicks agerande är lika ickekonstruktivt och hjärndött som allas klagomål på domarna här inne vid varje förlust.

Bra lag får saker med sig, bristfälliga ihåliga lag med frustration som drivmedel får många domslut mot sig, inget nytt.
Visst, domarna blir precis som SHL, lite sämre för varje säsong

Men konspirationen mot DIF har aldrig funnits...och finns inte nu heller
En fundering från en utomstående: DIF kanske behöver en annan lagkapten. Josefsson, med sitt ständiga hånflinande mot motståndare och domare, är knappast någon bra förebild för hetsporrar som Dick Axelsson.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Så här ser jag på det:

1. Vi har inte det offensiva materialet för spelidén. Ersatt fartspelare med not so much...
2. Robban är bra men får inte ut det som krävs av laget inställningsmässigt. Ny röst i båset. Offensiv coach och Nyman in?
3. Det är inte domarnas fel att vi ligger där vi ligger. Spelet har haltat hela säsongen.
4. Vi behöver värva för att säkra slutspel även om det blir plats 7-10 som vi får sikta på.
Just nu är det bara tre lag som är sämre( Oskarshamn, Leksand, Linköping) blir en kamp mot brynäs om sista platsen play in.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Till skillnad mot matchen i Växjö så var det flera spelare som gjorde det bra idag. Josefsson börjar hitta tillbaka, Haga spelade bättre än på längre, kedjan med Östman-Eriksson-Possler gör det bra, Wandell kändes pigg och backarna spelade överlag stabilt. Svedberg bra fram till 2-1.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Skulle ändå vilja ha haft en mick på Dick. Speciellt vad han sa i minut 60 som gav han game.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tre som gjorde en bra insats idag.

Wandell- Bäst på plan i vårt lag.
Ågren- Bra fart idag.
Possler- Saknar sista skärpan men har spelat upp sig rejält.

Botteninsats
Bergfors-sämsta insatsen för året.
Linde- Domaren som släppte ALLT för att sedan ta riktigt konstiga utvisningar. Att de inte tar fällningen påWandell i friläge och inte ringer på målet är bara en markering.
Dick- oinspirerad från start. Kostar oss matchen.
williams

Inlägg av williams »

crike skrev:Skulle ändå vilja ha haft en mick på Dick. Speciellt vad han sa i minut 60 som gav han game.
”Det där är fan solklart” solklart var över gränsen tydligen.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

williams skrev:
crike skrev:Skulle ändå vilja ha haft en mick på Dick. Speciellt vad han sa i minut 60 som gav han game.
”Det där är fan solklart” solklart var över gränsen tydligen.
Undrar om hittejoel fått samma bedömning :?:
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Det stora problemet i vårt lag är att vi i stort sett är i avsaknad av snipers
Ceterum censeo Solna esse delendam
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kan inte riktigt tro att det är sant.
Är det abuse?
Vilken nivå det är då för Dick?
Har alla den nivån i SHL så måste det vara världens mesigaste liga.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

EspenK skrev:Tre som gjorde en bra insats idag.

Wandell- Bäst på plan i vårt lag.
Ågren- Bra fart idag.
Possler- Saknar sista skärpan men har spelat upp sig rejält.

.
Håller med.
Men att dessa tre namn är vår "spets" nu belyser verkligen vårat problem

Vi är trubbiga som en rundslipad smörkniv ....av trä
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar