Säsongen 19/20
Re: Säsongen 19/20
Sporten är naturligtvis på väg att tas död på. Om det inte redan är gjort! Finner mig själv ofta undra vafan jag sysslar med när jag följer SHL. Inget av det jag en gång älskade att titta på finns kvar. Noll tacklingar, och de få som faktiskt sker renderar i avstängningar. Inget hanterar klubbba/puck längre heller då tempot är alldeles för högt. Vilket i sin tur leder till en kvalitetssänkning då ingen i den här ligan är skicklig nog. Inte så konstigt heller då det emellanåt är dårhögt. 10 spelare som sprätter fram och tillbaka med puckarna i knähöjd. Trafik på mål är också på väg bort då målvakterna kan finna detta störande.
Finns snart ingenting kvar att förstöra mer. Det enda positiva med den här ligan!
Kan väl tillägga att domarna har getts alldeles för mycket utrymme till tolkningar av alla regler. Dessa personer är inte kapabla att tänka i humant tempo, hur fan ska de kunna hinna med att avväga den här vansinniga tekniklösa autobahn-hockeyn? Detta leder fram till att uppmärskamhetssökande narcissist-idioter släpps fram, då vettiga tänkande domare inte längre finner det möjligt att döma. Matcherna har blivit en teateruppsättning där spelarna är skådespelare och domarna är regissörer.
Det värsta är att vi godtroget fortsätter att pynta upp för det här jävla fiaskot.
Finns snart ingenting kvar att förstöra mer. Det enda positiva med den här ligan!
Kan väl tillägga att domarna har getts alldeles för mycket utrymme till tolkningar av alla regler. Dessa personer är inte kapabla att tänka i humant tempo, hur fan ska de kunna hinna med att avväga den här vansinniga tekniklösa autobahn-hockeyn? Detta leder fram till att uppmärskamhetssökande narcissist-idioter släpps fram, då vettiga tänkande domare inte längre finner det möjligt att döma. Matcherna har blivit en teateruppsättning där spelarna är skådespelare och domarna är regissörer.
Det värsta är att vi godtroget fortsätter att pynta upp för det här jävla fiaskot.
Ska vi tolka detta som att du inte tror på de övriga förbättringsförslag som har getts?Manijock skrev:Sporten är naturligtvis på väg att tas död på. Om det inte redan är gjort! Finner mig själv ofta undra vafan jag sysslar med när jag följer SHL. Inget av det jag en gång älskade att titta på finns kvar. Noll tacklingar, och de få som faktiskt sker renderar i avstängningar. Inget hanterar klubbba/puck längre heller då tempot är alldeles för högt. Vilket i sin tur leder till en kvalitetssänkning då ingen i den här ligan är skicklig nog. Inte så konstigt heller då det emellanåt är dårhögt. 10 spelare som sprätter fram och tillbaka med puckarna i knähöjd. Trafik på mål är också på väg bort då målvakterna kan finna detta störande.
"Too Hard Shot"
"Excessive deke"
Sitter också och filar på en regel, "Too Many Goals", där onödigt målgörande ger utvisning. Detta då mål kan leda till att motståndarlaget blir nedstämt vilket rimmar illa med värdegrunden och en modern hockey, där alla lags lika värde är det centrala. Det räcker med ett måls övertag för att vinna. Alltså hallå, det är 2020 snart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
If you gonna lose, lose big....
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Exakt min åsikt tyvärr har vi ett kollektiv av bajskorvar som dömerManijock skrev:Sporten är naturligtvis på väg att tas död på. Om det inte redan är gjort! Finner mig själv ofta undra vafan jag sysslar med när jag följer SHL. Inget av det jag en gång älskade att titta på finns kvar. Noll tacklingar, och de få som faktiskt sker renderar i avstängningar. Inget hanterar klubbba/puck längre heller då tempot är alldeles för högt. Vilket i sin tur leder till en kvalitetssänkning då ingen i den här ligan är skicklig nog. Inte så konstigt heller då det emellanåt är dårhögt. 10 spelare som sprätter fram och tillbaka med puckarna i knähöjd. Trafik på mål är också på väg bort då målvakterna kan finna detta störande.
Ceterum censeo Solna esse delendam
- SirDIFalot
Jag ska dock erkänna att jag hittade på regeln excessive hit helt på egen hand bara för att se hur sensei reagerade.
Förlåt övriga!
Förlåt övriga!
Expert.
Lol. April kommer tidigt iår.SirDIFalot skrev:Jag ska dock erkänna att jag hittade på regeln excessive hit helt på egen hand bara för att se hur sensei reagerade.
Förlåt övriga!
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -fridlysta
Haha.. alltså SHL och domarna dödar sig själva! Det här är ju helt fel väg att gå. Riktig sandlåde nivå. Domarnivån hittills har ju vart värre än jag någonsin upplevt.. och det kommer bli värre.
Haha.. alltså SHL och domarna dödar sig själva! Det här är ju helt fel väg att gå. Riktig sandlåde nivå. Domarnivån hittills har ju vart värre än jag någonsin upplevt.. och det kommer bli värre.
Hahahaha!!! Är det sant???SirDIFalot skrev:Jag ska dock erkänna att jag hittade på regeln excessive hit helt på egen hand bara för att se hur sensei reagerade.
Förlåt övriga!
Fyfan vad roligt i så fall, episkt jävla skämt!
Alltså det måste vara det roligaste sedan Linus Klasen här på forumet.
Sinnessjukt påhittigt av diffen och jag köpte det helt, men det bjuder jag på.
Sinnessjukt påhittigt av diffen och jag köpte det helt, men det bjuder jag på.
Det blir spännande att se om Zacke får två matcher, eller om det bara gäller Dick.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... blasningen
- minalman
På sommaren försöker polisen döda fotbollen. På vintern vill domarna döda hockeyn. Vart är vi på väg?
Ska det bli pride-kramanden i varenda djävla sport och lite hästhoppning och konståkning som krydda
Ska det bli pride-kramanden i varenda djävla sport och lite hästhoppning och konståkning som krydda
Senast redigerad av minalman den 2019-12-19 22:21:55, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Alltså det måste ju bli någon slags protest snart från klubbarna mot domarna! Det kan ju inte fortsätta såhär. Det är ju mot alla lag dom är pissiga. Och nu att dom inte ska tåla nåt på isen, ingen ska få prata med dom heller. Läser precis om vad en domare sagt till dick för någon match sedan!! Helt galet. Alla klubbar måste gå ihop mot SHL, för en förändring!Puckey skrev:Det blir spännande att se om Zacke får två matcher, eller om det bara gäller Dick.
Inte riktigt alla......williams skrev: Det kan ju inte fortsätta såhär. Det är ju mot alla lag dom är pissiga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Har Sören P sagt att han kommer njuta av att ge Dick misconduct så bör han ju vara diskvalificerad från att döma våra matcher på obestämd tid framöver. Oproffessionellt så det stinker om det. Att knacka klubban i isen kan inte heller vara abuse of official. Finns vissa spelare i vårt lag, Hedman och Dick, som alltid bedöms hårdare. Alltid. DET behöver domarna prata ihop sig om.
Den ryggsäckshockey som ex Malmö ägnar sig åt får inte vara så vägvinnande. Klart att våra spelare blir frustrerade när det är hakning och holding the stick i varje byte.
Lås in er domare men gör det för att utbilda er istället.
Den ryggsäckshockey som ex Malmö ägnar sig åt får inte vara så vägvinnande. Klart att våra spelare blir frustrerade när det är hakning och holding the stick i varje byte.
Lås in er domare men gör det för att utbilda er istället.
-
Domarna är psykopatiska bajskorvar som måste ge igen på alla bra spelare för att dom själva var totalt misslyckade spelare
Ceterum censeo Solna esse delendam