Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Förstår inte riktigt denna hets mot Roger Melin. Vad har han gjort för ont?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Emil svelander skrev:Förstår inte riktigt denna hets mot Roger Melin. Vad har han gjort för ont?
Tränat Färjestad.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Så Challe är också avstäng på livstid då? :lol:
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

carl-bysen skrev:Så Challe är också avstäng på livstid då? :lol:
Challe tränar ju Timrå, det är en helt annan sak.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Remy Lebeau skrev:Aldrig i livet!
Roger Melin är den sista tränaren jag vill ha hit. Jag väljer Säcken före Melin alla dagar i veckan.
Melins personlighet får Säcken att framstå som Wikegård.
För att inte tala om Melins sjukt höga lön..
Melin har iallafall vunnit SM-Guld i jämförelse med Wikegård. Han gjorde ett bra jobb i både Brynäs och LHC. Han är helt klart en tränarprofil som spelare kan tänkas vilja spela för - något som förenklar arbetet med att knyta till oss toppspelare. Melin förordar tydliga roller i laget med två bra första och andrakedjor som ska göra mål och spela pp - medan den tredje är starka defensivt och den fjärde består av unga lovande spelare. Jag har aldrig förordat att sparka Säcken - men om vi ska knyta till oss en bra tränare är det läge att göra det nu genom att inte förlänga Säckens kontrakt. Jag förstår inte hur det är möjligt att se Melin som en FBK tränare när han efter lite mer än ett år får sparken från kaffekokarna.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Östgöten skrev:
Remy Lebeau skrev:Aldrig i livet!
Roger Melin är den sista tränaren jag vill ha hit. Jag väljer Säcken före Melin alla dagar i veckan.
Melins personlighet får Säcken att framstå som Wikegård.
För att inte tala om Melins sjukt höga lön..
Melin har iallafall vunnit SM-Guld i jämförelse med Wikegård. Han gjorde ett bra jobb i både Brynäs och LHC. Han är helt klart en tränarprofil som spelare kan tänkas vilja spela för - något som förenklar arbetet med att knyta till oss toppspelare. Melin förordar tydliga roller i laget med två bra första och andrakedjor som ska göra mål och spela pp - medan den tredje är starka defensivt och den fjärde består av unga lovande spelare. Jag har aldrig förordat att sparka Säcken - men om vi ska knyta till oss en bra tränare är det läge att göra det nu genom att inte förlänga Säckens kontrakt. Jag förstår inte hur det är möjligt att se Melin som en FBK tränare när han efter lite mer än ett år får sparken från kaffekokarna.
Det har skurit sig internt mellan Melin och del andra. Alla spelare är väl inte sådär nöjda med honom överlag.

Samtidigt skulle inte prestation, kontra Melins ekonomiska krav, gå väl i hand med Djurgården som förening.

Att han sedan är en "profil" får allt stå för enbart dig.
Tycker personligen att han är en lika stor "profil" som Kjell Jonevret i fotbollen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Grrreat

Inlägg av Grrreat »

Kall-El skrev:Annars tror nog jag att Rogers ledarstil kan passa i DIF. Melin gillar att bygga upp lag med yngre och eller lite mer okända namn och det kulle han verkligen få chansen till i DIF. Tror faktiskt att Melin skulle kunna bygga upp ett ganska intressant lag för oss om han fick chansen.
Instämmer, Roger Melin hade varit ett mycket kompetent val.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Haha "profil"... Surare gubbe får man ju leta efter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Jag tycker att Melin skulle vara en bra tränare för DIF efter att "säckens" kontrakt gått ut.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tänk när Ronnie och Frylen kommer tillbaka. Då blir dessa 2 det tredje backparet. Vårt försvar kommer bli ännu bättre då vi slipper Printz och Persson som dräller med puck.

Det e bara att längta tills dessa två är tillbaka, då kommer vi inte förlora många matcher! Håller sig våra backpar friska så kommer vi top4, vi har till och med chans på en andraplats efter HV =).
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kan hålla med om att Printz varit alldeles för osäker med pucken, följden ha blivit att han slagit bort på tok för många uppspel. Däremot gör han ett bra jobb i spel 4/5 och i egen zon. Fast jag trodde att han skulle spela än mer resolut framför mål och vid sargerna..
Sen kan jag tycka att Tomas Johansson har varit den svagaste av backarna, han slår bort fler puckar, har problem i defensiven och har inte visat så mycket offensivt heller. Ser ut som om han har problem med tempot ibland.

Sen så har vi elitseriens bästa back: Ossi Väänänen.
Antie

Inlägg av Antie »

Skulle vi köpa en till forward eller hur var det? Eller har pengarna tagit slut ur skattkistan?
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Mika Niskanen förlänger inte med HV.

Nu har vi iofs skaffat en duktig defensiv back i Ossi. Men samtidigt, om Ronnie inte kommer tillbaka från sin skada så är vi lite väl känsliga för skador i de bakre regionerna. Han skulle säkert tillföra en del i PP då skottet enligt uppgift ska vara bra.
Dessutom är det en spelare som verkar mer intresserad av istid än pengar och såna passar ju DIF perfekt med vår ekonomiska situation.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Lite väl känsliga? Känslig är vi i så fall på forwards sidan. Vi har 10 backar under kontrakt, skulle de bli mer än 4 skador så får vi plocka upp juniorer i så fall. På forwardssidan har vi 12st under kontrakt, där är skador på våra toppar väldigt känsligt. OM vi nu skulle förstärka som ja inte tror vi kommer göra så är det helt klart på forwardssidan enligt mig.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om det kommer in någon ny spelare skulle jag gissa att det rör sig om Tjärnqvist i sådana fall. Håller dock med föregående talare och misstänker att det inte kommer komma till någon mer spelare om det nu inte skulle bli väldigt många skador på viktiga anfallare då det nog tvingas fram panikvärvningar.
Skriv svar