Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Dock vill jag frångå en sak jag skrev. Blev otydligt! Menar inte att alla de jag räknade upp håller hög HA-klass. Menade att de inte är bra nog för att lira i en topplina i ett lag som tydligen ska jaga guld. Tycker nuvarande tabellplaceringen snarare är smickrande för oss. Det oroar mig. Med Dick ökar kvalitén brutalt dock.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja fakta? Att vi har flera spelare som har producerat i 1-2:a line takt på SHL nivå över flera år är fakta.Manijock skrev:Immun mot faktaSirDIFFEN kan det där med ödmjukhet. Elite Prospects saknar dig jättemycket när du äro härinne i all din prakt. Tack Gud för flikar eh?
Hur har säsongen gått tycker ni? Rent spelmässigt alltså om ni nu kan sänka er till oss vanliga dödliga? Släppa corsin och allt facitskänkande dravel. Eftersom Hedman sprutar in poäng som Lasch så är det väl bara att vänta in löningen. Hedman och Haga spets, ja övre makter vet att vi äro tålmodiga.
Jag föredrar att bygga argument på fakta och inte känslor.
Säsongen är väl inte bra hittills, varken spelmässigt eller resultatmässigt. Men jag bryr mig inte märkbart om vi landar 2:a eller 4:a eller 6:a. Det är så fruktansvärt jämnt genom serien. Det handlar om att pricka formen då. Och vårt spelarmaterial talar väldigt mycket för att vi kommer vara bättre andra halvan av säsongen än den första delen och således gå in i slutspelet med en stegrande målkurva. Hockey är en otroligt slumpartad och turbaserad sport och man får inte ta resultat i mindre sample sizes på för stort allvar.
Expert.
Ja men eftersom Frölunda har sån spets och Lasch och allt vad det är. Varför gjorde de då inte 7 mål framåt och spöade Kaffe i CHL-matchen? Eller varför går inte Växjö som tåget med sin blandning mellan spets och bredd?Manijock skrev:Immun mot faktaSirDIFFEN kan det där med ödmjukhet. Elite Prospects saknar dig jättemycket när du äro härinne i all din prakt. Tack Gud för flikar eh?
Hur har säsongen gått tycker ni? Rent spelmässigt alltså om ni nu kan sänka er till oss vanliga dödliga? Släppa corsin och allt facitskänkande dravel. Eftersom Hedman sprutar in poäng som Lasch så är det väl bara att vänta in löningen. Hedman och Haga spets, ja övre makter vet att vi äro tålmodiga.
Det går inte att bedöma ett lag efter senaste insatserna (isf kan vi ju skeppa alla utom Hank och Guter ungefär).
Det är inte i spelarmaterialet det brustit utan det är tålamod som krävs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja fakta? Att vi har flera spelare som har producerat i 1-2:a line takt på SHL nivå över flera år är fakta.SirDIFalot skrev:Manijock skrev:Immun mot faktaSirDIFFEN kan det där med ödmjukhet. Elite Prospects saknar dig jättemycket när du äro härinne i all din prakt. Tack Gud för flikar eh?
Säsongen är väl inte bra hittills, varken spelmässigt eller resultatmässigt. Men jag bryr mig inte märkbart om vi landar 2:a eller 4:a eller 6:a. Det är så fruktansvärt jämnt genom serien. Det handlar om att pricka formen då. Och vårt spelarmaterial talar väldigt mycket för att vi kommer vara bättre andra halvan av säsongen än den första delen och således gå in i slutspelet med en stegrande målkurva. Hockey är en otroligt slumpartad och turbaserad sport och man får inte ta resultat i mindre sample sizes på för
stort allvar.[/
Fakta ät inte allt
Känslor kan vara mer värt ( Finland tog VM Guld på känslor medans Profsen stod med faktan upp i röven
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser vi saker så olika alltså? Jag tycker att Hedman är bättre på skridskorna än han får cred för, ser inga större brister där trots sina 191 cm 96 kg.
Ahlén är alltid en favorit men jag köper mer en jämförelse mellan honom och Hank medans en rättvisare bedömning blir Hedman och Brodin.. En nivåskillnad tycker jag.
Stämmer det att Jocke jagar ytterligare en spelare efter att vi precis adderat Dick, och sedan innan Rämö, och med Garrison samt skadade/avstängda spelare tillbaka borde man väl kunna göra något bra av den här säsongen kan jag tycka. Alla ingredienser finns. Möjligtvis ser jag ett hål efter Alexander Urbom, den tryggheten han gav hela försvaret hade ju varit ovärderlig i årets virriga backbesättning..
Ahlén är alltid en favorit men jag köper mer en jämförelse mellan honom och Hank medans en rättvisare bedömning blir Hedman och Brodin.. En nivåskillnad tycker jag.
Stämmer det att Jocke jagar ytterligare en spelare efter att vi precis adderat Dick, och sedan innan Rämö, och med Garrison samt skadade/avstängda spelare tillbaka borde man väl kunna göra något bra av den här säsongen kan jag tycka. Alla ingredienser finns. Möjligtvis ser jag ett hål efter Alexander Urbom, den tryggheten han gav hela försvaret hade ju varit ovärderlig i årets virriga backbesättning..
Spela fult
AMENdiftobbe89 skrev:Ser vi saker så olika alltså? Jag tycker att Hedman är bättre på skridskorna än han får cred för, ser inga större brister där trots sina 191 cm 96 kg.
Fakta och statistik är inte alltid samma sak. Statistik går alltid att vinkla. Fakta är fakta. Men whatever works får you. Tycker du bidrar skarpt med din arrogans.
Verkligen ingenting innan vi fick in Dick som talade för en stark vår. Josefson kommer naturligtvis vara skadad/halvskadad säsongen ut så där väntar ingen förstärkning över tid. I övrigt är känslan att många spelare krymper när det hettar till. Haga, Holtz, Wandell tex några så kallade toppspelare. Backsidan ska vi inte prata om, nu när Högström förblivit oincheckad.
Hedmans skridskoåkning är vi oeniga om Tobbe. Brodin har ju hela sin karriär uppbyggd på sin extrema åkning. Hedman är mest motsatsen i min bok. I övrigt, spot ön, främst angående Urbom. Klart tyngsta spelarförlusten.
Verkligen ingenting innan vi fick in Dick som talade för en stark vår. Josefson kommer naturligtvis vara skadad/halvskadad säsongen ut så där väntar ingen förstärkning över tid. I övrigt är känslan att många spelare krymper när det hettar till. Haga, Holtz, Wandell tex några så kallade toppspelare. Backsidan ska vi inte prata om, nu när Högström förblivit oincheckad.
Hedmans skridskoåkning är vi oeniga om Tobbe. Brodin har ju hela sin karriär uppbyggd på sin extrema åkning. Hedman är mest motsatsen i min bok. I övrigt, spot ön, främst angående Urbom. Klart tyngsta spelarförlusten.
Är väl mer eller mindre ett färdig diskuterat ämne. Iaf, idag är det på dagen 6 veckor sen Rämö kritade på, så snart är ångerrätten över...
Men snart har vi inga spelare kvar oavsett hur bra eller dåliga man tycker att dom är, forwards faller ju bort som ett korthus allt eftersomSirDIFalot skrev:Ja fakta? Att vi har flera spelare som har producerat i 1-2:a line takt på SHL nivå över flera år är fakta.Manijock skrev:Immun mot faktaSirDIFFEN kan det där med ödmjukhet. Elite Prospects saknar dig jättemycket när du äro härinne i all din prakt. Tack Gud för flikar eh?
Säsongen är väl inte bra hittills, varken spelmässigt eller resultatmässigt. Men jag bryr mig inte märkbart om vi landar 2:a eller 4:a eller 6:a. Det är så fruktansvärt jämnt genom serien. Det handlar om att pricka formen då. Och vårt spelarmaterial talar väldigt mycket för att vi kommer vara bättre andra halvan av säsongen än den första delen och således gå in i slutspelet med en stegrande målkurva. Hockey är en otroligt slumpartad och turbaserad sport och man får inte ta resultat i mindre sample sizes på för stort allvar.
Vill se ersättare till Bemström NU!
Jag tror fortfarande LHC kommer vilja göra sig av med Peppe. Förvisso ingen rightare men om LHC skulle släppa honom och kostnaden inte är för hög tycker jag Jocke borde slå till.gaspo skrev:Vill se ersättare till Bemström NU!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vet inte varför de skulle vilja släppa Peppe till oss. Men om de gör det till en halv lönekostnad så varför inte. Ser hellre nåt mer spetsigt. Undantaget säsongen hos oss är han en andra- tredjekedja i shl. Ser gärna en mer utpräglad målskytt.Praetori skrev:Jag tror fortfarande LHC kommer vilja göra sig av med Peppe. Förvisso ingen rightare men om LHC skulle släppa honom och kostnaden inte är för hög tycker jag Jocke borde slå till.gaspo skrev:Vill se ersättare till Bemström NU!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
EspenK skrev:Vet inte varför de skulle vilja släppa Peppe till oss. Men om de gör det till en halv lönekostnad så varför inte. Ser hellre nåt mer spetsigt. Undantaget säsongen hos oss är han en andra- tredjekedja i shl. Ser gärna en mer utpräglad målskytt.Praetori skrev:Jag tror fortfarande LHC kommer vilja göra sig av med Peppe. Förvisso ingen rightare men om LHC skulle släppa honom och kostnaden inte är för hög tycker jag Jocke borde slå till.gaspo skrev:Vill se ersättare till Bemström NU!
Håller med Peppe gjorde en topp säsong hos oss för att casha i KHL sen åter till knapp medelmjölk. Käns legoknäckt och kan gå till Mjölby
Vi ska spjutspets
-
Ni som har koll på marknaden, finns det nån intressant sniper där ute? Det skulle vara kul med lite spekulationer med tanke på Jockes uttalande.
FREE ALBIN GREWE!
Får vi se nån ersättare till Bemström?