Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag förordar management by fear
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Frankie skrev:
SirDIFalot skrev:
gaspo skrev:Va fan har Musse på Jocke?
Vad har Musse gjort forumet? Vårt PP har varit bättre än vårt PK i flera år men ändå pratas det bara om PP?

Ifjol hade vi till och med näst bäst PP i serien. PK kostade oss förmodligen ett SM-guld. Men ändå pratas det om PP?
JJ i form, Lilja i form och Bema som serverades och skottade in baljor på vänsterstolpen, ja det var ett vinnande concept. Men det fungerade dock inte lika bra hela säsongen vad jag minns. Men när man inte har dessa så måste man anpassa taktiken efter spelarmaterialet och det gör väl inte någon av våra coacher?

Vi ökar aldrig tempot när vi har PP. De gånger (jag minns två) då vi haft 5 mot 3 och vi parkerar flera spelare bakom mål och är helt ofarliga och knappt får pucken på mål, det är skit!
Jag tror inte Musse är helt ensam om det taktiska upplägget men ansvariga bör kritiseras.

Sen uppspelen där vi minst står i burskydd i drygt en fjärdedel av PP:t och gör 22st blinddrop-pass innan vi knatat över offensiv blålinje och att sista man skall dribbla och åka in med den borde väl kunna lösas på bättre sätt. Det har ju sett likadant ut i flera år även om produktionen har fungerat i delar av säsonger.

Men 5 vs 5 spelet var ju inte total skit ändå mot Linköping så vi får nog sätta förhoppningarna på att domarna helt enkelt inte blåser några utvisningar alls. :roll:
Känns rätt taskigt att bestämma att det alltid är tränarnas fel om PP inte levererar och bara spelarnas förtjänst tack vare individuell kvalitet när det levererar.
Expert.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

SirDIFalot skrev:
Frankie skrev:
SirDIFalot skrev:
Vad har Musse gjort forumet? Vårt PP har varit bättre än vårt PK i flera år men ändå pratas det bara om PP?

Ifjol hade vi till och med näst bäst PP i serien. PK kostade oss förmodligen ett SM-guld. Men ändå pratas det om PP?
JJ i form, Lilja i form och Bema som serverades och skottade in baljor på vänsterstolpen, ja det var ett vinnande concept. Men det fungerade dock inte lika bra hela säsongen vad jag minns. Men när man inte har dessa så måste man anpassa taktiken efter spelarmaterialet och det gör väl inte någon av våra coacher?

Vi ökar aldrig tempot när vi har PP. De gånger (jag minns två) då vi haft 5 mot 3 och vi parkerar flera spelare bakom mål och är helt ofarliga och knappt får pucken på mål, det är skit!
Jag tror inte Musse är helt ensam om det taktiska upplägget men ansvariga bör kritiseras.

Sen uppspelen där vi minst står i burskydd i drygt en fjärdedel av PP:t och gör 22st blinddrop-pass innan vi knatat över offensiv blålinje och att sista man skall dribbla och åka in med den borde väl kunna lösas på bättre sätt. Det har ju sett likadant ut i flera år även om produktionen har fungerat i delar av säsonger.

Men 5 vs 5 spelet var ju inte total skit ändå mot Linköping så vi får nog sätta förhoppningarna på att domarna helt enkelt inte blåser några utvisningar alls. :roll:
Känns rätt taskigt att bestämma att det alltid är tränarnas fel om PP inte levererar och bara spelarnas förtjänst tack vare individuell kvalitet när det levererar.
Damned if you do, damned if you don´t
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hedman tillbaka imorgon alltså. Spännande att se vart han går in. Våga inte röra våran nya förstakedja bara. Inte ens när Strandberg är tillbaka. Även fjärdekedjan känns på uppsving!

Gissar på:

Axelsson - Berglund - Bergfors
Grewe - Wandell - Holtz
Hedman - Ågren - Guter
Hank - Östman - Possler
Frankie

Inlägg av Frankie »

SirDIFalot skrev:
Frankie skrev:
SirDIFalot skrev:

Nu skrev jag ju inte det riktigt. Det är väl en mix säkerligen, men som oftast i både företag och sport så är det någon i chefsposition som är ytterst anvarig.

Men 1:45 in i detta klipp så tycker jag mannen "him self" summerar det rätt bra vad jag tänkte: https://www.difhockey.se/artikel/7xbyak ... -i-matchen
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Manijock skrev:Hedman tillbaka imorgon alltså. Spännande att se vart han går in. Våga inte röra våran nya förstakedja bara. Inte ens när Strandberg är tillbaka. Även fjärdekedjan känns på uppsving!

Gissar på:

Grewe - Wandell - Holtz
Hedman - Ågren - Guter
Hank - Östman - Possler
Skulle man ändå inte gilla en tredje kedja med Grewe, Wandell och Hedman
EspenK

Inlägg av EspenK »

Hur gör vi efter jul? Anta att alla är friska. Hur gör vi med Josef?

Dick Berglund Bergfors- tjänstefel att splittra nu.

Sebbe Josef Ny. (Ersättare Bemström)

Hedman Wandell Haga- sjuk okemi egentligen

Hank Östman Possler- senaste matcherna har de imponerat

Reserver: Guter,Walli,Ågren,Grewe, har jag glömt nån? Bra bredd men skulle låna ut Grewe och Walli så de får utveckling.

Tar vi in nån mer så måste det ju vara grym spets som ger oss två spetskedjor. Då tror jag fortsatt på sm guld.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Hur gör vi efter jul? Anta att alla är friska. Hur gör vi med Josef?

Reserver: Guter,Walli,Ågren,Grewe, har jag glömt nån? Bra bredd men skulle låna ut Grewe och Walli så de får utveckling.

Tar vi in nån mer så måste det ju vara grym spets som ger oss två spetskedjor. Då tror jag fortsatt på sm guld.
Du glömde Holtz
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Förmodligen kommer vi aldrig att vara skadefria. Men om den dagen kommer kan det bli jobbigt faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Mattias_87 skrev:Förmodligen kommer vi aldrig att vara skadefria. Men om den dagen kommer kan det bli jobbigt faktiskt.
Fan vilket sjukt lag vi kan ställa upp med då. Att liksom Hedman, Haga och Holtz inte går in i topp två kedjorna
EspenK

Inlägg av EspenK »

Donkels-2.0 skrev:
EspenK skrev:Hur gör vi efter jul? Anta att alla är friska. Hur gör vi med Josef?

Du glömde Holtz
Japp. Det var ju sjukt. Gör det ännu svårare att formera laget. Holtz är talang men är inte material för första eller andra kedjan och ska inte behöva bära den bördan heller.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Grabben från Söder skrev:
Mattias_87 skrev:Förmodligen kommer vi aldrig att vara skadefria. Men om den dagen kommer kan det bli jobbigt faktiskt.
Fan vilket sjukt lag vi kan ställa upp med då. Att liksom Hedman, Haga och Holtz inte går in i topp två kedjorna
Fast det gör Haga.
Men inte Hedman och det är helt rätt. Han är bra men inte på det sättet!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Strandberg - Josefson - NY
Haga - Wandell - Holtz
Hank - Östman - Hedman
Guter / Possler

Men Nej, vi kommer aldrig vara skadefria.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Manijock skrev:Axelsson - Berglund - Bergfors
Strandberg - Josefson - NY
Haga - Wandell - Holtz
Hank - Östman - Hedman
Guter / Possler

Men Nej, vi kommer aldrig vara skadefria.

Ska man inte försöka få in Axelsson med strandberg + ny? Dom två hittade varandra jäkligt bra sist.
Sen diggar jag Ågren, hans speed och vilja att ta med sig pucken djupt.
Delägare
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

intressant nedbrytning av våra siffror till dags dato och vad vi kanske kan förvänta oss av Dick baserat på vad han gjorde förra säsongen

https://hockeynews.se/articles/11538/
Skriv svar