South_Exil skrev:
Samt att man kan fundera på träningsdoseringen när alla andra ser dygntröga ut!
När ska de lätta upp??
Känns helt felpulserat!!
Folk måste lägga ner den här dåliga "nedtränade"-bortförklaringen för det är rent bullshit. Om något så tränar vi mindre än resten av lagen - fan, Jocke har ju klagat i media över att vi har för få träningstillfällen.
Vi är inte nedtränade. Vi har ett gäng 30-plussiga veteraner som förväntas spela ett extremt högintensivt presspel som de inte klarar av. Laget är felbyggt med tanke på den spelidé vi försöker ha.
Folk och folk.
När Dick har lika eller bättre klipp i åkningen än Wandell, Bergfors mfl som krigat sen i maj och Jimmie säger att man kör så jävla hårt. Högström i inslaget med fotboll/basket säger att man kör 45 min fys med knäböj och frivändningar innan varje ispass och så ser det ut såhär.
Med tanke på att vi fortfarande saknar en del tongivande spelare och att domarkåren envisas med att vuxenmobba oss tycker jag faktiskt att spelet idag såg bättre ut än på länge. Lite trubbiga i avslutet, men på det hela taget en godkänd insats.
Första 5 min idag var bra...och några minuter i period 3, det är ett fall framåt
Annars ett väntat resultat.
Närmare till missat slutspel än till topp 6, hur många torsk till i rad har vi råd med?
10p går att ta i kapp, men det närmar sig ett glapp som kan bli ointagligt.
Njaa, detta såg jag inte riktigt komma
LHC har ett PP, det var synd...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Första 5 min idag var bra...och några minuter i period 3, det är ett fall framåt
Närmare till missat slutspel än till topp 6, hur många torsk till i rad har vi råd med?
Dick visade precis hur bra han är. Dessutom helt utan träning. Vi hade för första gången den här säsongen en riktigt bra förstakedja i tredje perioden.
Lee Harvey Oswald skrev:Första 5 min idag var bra...och några minuter i period 3, det är ett fall framåt
Dick visade precis hur bra han är. Dessutom helt utan träning. Vi hade för första gången den här säsongen en riktigt bra förstakedja i tredje perioden.
Det är det positiva med den här matchen.
Det negativa är att framförallt att Bemström fortfarande står kvar i båset - hallå Jocke vågar du sparka din täljepolare?
Det negativa är att framförallt att Bemström fortfarande står kvar i båset - hallå Jocke vågar du sparka din täljepolare?
Jag tycker att detta var ett steg i rätt riktning. Lhc har inget utom sina pp. Idag kände man igen DIF igen på något vis, så fortsätter dom så här, kommer målen komma med det. Högströms utvisning i tredje är inte ok. Annars hade vi tagit detta till förlängning tror jag.
Bemström.. ja om vi hittar något namn på marknaden så tycker jag att han ska gå. Tycker det behövs en ny röst i båset. Dock inte på robbans bekostnad.
Jag tycker att detta var ett steg i rätt riktning. Lhc har inget utom sina pp. Idag kände man igen DIF igen på något vis, så fortsätter dom så här, kommer målen komma med det. Högströms utvisning i tredje är inte ok. Annars hade vi tagit detta till förlängning tror jag.
Bemström.. ja om vi hittar något namn på marknaden så tycker jag att han ska gå. Tycker det behövs en ny röst i båset. Dock inte på robbans bekostnad.
Lite nyktert.
Vi torskar på special teams. LHC visar varför det är viktigt med hyggligt PP och vi visar tyvärr varför ett fungerande BP är ett måste.
Positivt är att vi har en möjlighet att vända blad när Josefson är tillbaka. Nystart. Det gäller bara att de håller sig flytande mentalt fram till dess eller ännu hellre påbörjat vändningen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker ändå att det finns ljusglimtar jämfört med de senaste matcherna. Mer tid i offensiv zon, bättre försvarsspel (i 5v5...) samt en Dick i orimligt god form.