Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Trodde det var kört när Jocke gick ut med "han bestämmer själv hur bra han vill vara"-intervjun. Läser man mellan raderna så tolkade jag det som en regelrätt sågning av Dicks inställning. Väldigt märkligt då Robban så uppenbart gjorde motsatsen och öppet sa att kan ville ha honom. Kändes tydligt som en intern stridighet mellan dem bägge.
Sen blir det pajigt med lat-argumentet och framförallt löne-diton härinne, när ingen av oss har den minsta aning om någonting sådant. Robban borde ju veta bäst där liksom.
Sen blir det pajigt med lat-argumentet och framförallt löne-diton härinne, när ingen av oss har den minsta aning om någonting sådant. Robban borde ju veta bäst där liksom.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det blir inte pajigt att påstå interna stridigheter när vi inte har en aning om det då? Eller gäller det bara vissa saker?Manijock skrev:Trodde det var kört när Jocke gick ut med "han bestämmer själv hur bra han vill vara"-intervjun. Läser man mellan raderna så tolkade jag det som en regelrätt sågning av Dicks inställning. Väldigt märkligt då Robban så uppenbart gjorde motsatsen och öppet sa att kan ville ha honom. Kändes tydligt som en intern stridighet mellan dem bägge.
Expert.
Kändes skriver jag ju, vilket är en tydlig hint om gissande på känsla. Kan ju naturligtvis inte veta en sådan sak.
Har aldrig försökt dumförklara någon som trott på motsatsen.
Har aldrig försökt dumförklara någon som trott på motsatsen.
Dick uttalar sig på Sportbladet nu. Inte klar! Men är på gång som det verkar. Men inget nästa vecka.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dick måste vara den SHL-spelare som det skrivits mest om genom tiderna utan att vara SHL-spelare!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Som sagt var Dicken in och Possler ut och jag förstår inte detta försvar av Posslers eventuella talang den har han tyvärr dolt väldigt väl under den tid han representerat oss. Helt klart drog vi nitlotten när MoDos superkedja blev allmänt villebråd för SHL lagen efter att dom åkt ur
Ceterum censeo Solna esse delendam
Har du något personligt mot Possler? De senaste 10 inläggen jag läst av dig har varit rena drev mot honom.Donkels-2.0 skrev:Som sagt var Dicken in och Possler ut och jag förstår inte detta försvar av Posslers eventuella talang den har han tyvärr dolt väldigt väl under den tid han representerat oss. Helt klart drog vi nitlotten när MoDos superkedja blev allmänt villebråd för SHL lagen efter att dom åkt ur
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Nej inget personligt bara det faktum att jag tycker det var generalfel att förlänga kontraktetDIFLuWi skrev:Har du något personligt mot Possler? De senaste 10 inläggen jag läst av dig har varit rena drev mot honom.Donkels-2.0 skrev:Som sagt var Dicken in och Possler ut och jag förstår inte detta försvar av Posslers eventuella talang den har han tyvärr dolt väldigt väl under den tid han representerat oss. Helt klart drog vi nitlotten när MoDos superkedja blev allmänt villebråd för SHL lagen efter att dom åkt ur
Ceterum censeo Solna esse delendam
- SirDIFalot
Hoppas det finns utrymme att behålla Rämö också. Börjar kännas kört med Bemström. Det borde finnas intresse från alla klubbar om Possler om vi vill göra oss av med honom.
Expert.
- SirDIFalot
Alltså vi förlängde ju med Possler för 1,5 år sedan, innan han senaste korsbandsskada. Det är liksom inte särskilt relevant. Där och då var det inte många som klagade vill jag minnas. Folk pratar som om det var något vi gjorde i somras.Donkels-2.0 skrev:Nej inget personligt bara det faktum att jag tycker det var generalfel att förlänga kontraktetDIFLuWi skrev:Har du något personligt mot Possler? De senaste 10 inläggen jag läst av dig har varit rena drev mot honom.Donkels-2.0 skrev:Som sagt var Dicken in och Possler ut och jag förstår inte detta försvar av Posslers eventuella talang den har han tyvärr dolt väldigt väl under den tid han representerat oss. Helt klart drog vi nitlotten när MoDos superkedja blev allmänt villebråd för SHL lagen efter att dom åkt ur
Expert.
Så jävla härlig Dick. Inskolning är prio.
Känns inte som så mycket stridigheter då Jocke och Dick just vann en paddelturnering ihop.Manijock skrev:Trodde det var kört när Jocke gick ut med "han bestämmer själv hur bra han vill vara"-intervjun. Läser man mellan raderna så tolkade jag det som en regelrätt sågning av Dicks inställning. Väldigt märkligt då Robban så uppenbart gjorde motsatsen och öppet sa att kan ville ha honom. Kändes tydligt som en intern stridighet mellan dem bägge.
Stridigheter är ett starkt ord. Tror Jocke hellre tagit in någon som är mer lik Bemström i spelstil. Men pressen börjar ju öka utifrån, med dåliga insatser osv. Fans, Robban och media vill ha in Axelsson. Jocke måste gå emot sin personliga stolthet. Det är min gissning. Men att Dick och Jocke är vänner privat behöver väl inte ha med hans inställning till hockeyspelaren Axelsson att göra.
- diftobbe89
Det var en oerhört märklig förlängning redan då med tanke på vilka som fick lämna.SirDIFalot skrev:Alltså vi förlängde ju med Possler för 1,5 år sedan, innan han senaste korsbandsskada. Det är liksom inte särskilt relevant. Där och då var det inte många som klagade vill jag minnas. Folk pratar som om det var något vi gjorde i somras.Donkels-2.0 skrev:Nej inget personligt bara det faktum att jag tycker det var generalfel att förlänga kontraktetDIFLuWi skrev:Har du något personligt mot Possler? De senaste 10 inläggen jag läst av dig har varit rena drev mot honom.Donkels-2.0 skrev:Som sagt var Dicken in och Possler ut och jag förstår inte detta försvar av Posslers eventuella talang den har han tyvärr dolt väldigt väl under den tid han representerat oss. Helt klart drog vi nitlotten när MoDos superkedja blev allmänt villebråd för SHL lagen efter att dom åkt ur
Spela fult
- Doyle
Är väl o hoppas för mycket. Men nästa säsong kanske ”kaminen” är tillbaka..
https://hockeynews.se/articles/11353/
https://hockeynews.se/articles/11353/