SHL 19/20: Djurgårdens IF - Rögle 29/10 - 2019
Re: SHL 19/20: Djurgårdens IF - Rögle 29/10 - 2019
Det tänder inte riktigt på alla cylindrar och då hackar och spottar spelet. På tok för lite fysiskt spel och en jävla massa klubbfäktning istället.
Sen blir jag tokig på att våra forwards hamnar ovanför deras pinchande backar i tid och otid. Det är ingen som blir rädd för fristående spelare som är långsamma som de flesta av våra.
Sen blir jag tokig på att våra forwards hamnar ovanför deras pinchande backar i tid och otid. Det är ingen som blir rädd för fristående spelare som är långsamma som de flesta av våra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Lagen som kommer till Sthlm har det för bra och bekvämt. Om någon såg inför reportaget med Skellefteå när dom laddade för match mot oss på hovet, så förstår ni vad jag menar! Det såg ut som som hade hemma match med allt från faciliteter, träningscykel, is träning bra omklädningsrum och andra bekvämligheter! Motståndarna ska komma hit, med minimal tid till nedsläpp/isvärmning, ett stinkande omklädningsrum och lite mer obekvämt! Nu har dom rena lyxen, och bara njuter när dom kommer till hovet!
Vi saknar energi, fart och spelsinne. När Östman styr vårt powerplay förstår man hur tunn truppen är på playmakers. För mycket Malmö över vårt spel. Vi behöver ha in spets framåt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Dags för DIF Hockey att vakna ur sommardvalan.
Spelare, publik, DJ, hela skiten luktar dålig inställning.
Kan bara gå till mig själv som Djutgårdare och inse att även jag tycker detta inte riktigt är på allvar jämfört med det man kände igår några hundra meter bort. Tror det påverkar mer än vi tror.
Spelare, publik, DJ, hela skiten luktar dålig inställning.
Kan bara gå till mig själv som Djutgårdare och inse att även jag tycker detta inte riktigt är på allvar jämfört med det man kände igår några hundra meter bort. Tror det påverkar mer än vi tror.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Frölunda, Färjestad, Luleå, Rögle, Örebro, HV71 och Skellefteå är lag som är bättre än oss LÄTT. Vi måste kalla en lök för en lök. Sikta in oss på kampen om åttondel med Malmö, Brynäs och Växjö. Oskarshamn, Leksand och Linköping kommer få göra upp om kval.
- Lee Harvey Oswald
Klasskillnad i PP, i pucktempo, fysik och passningskvalitet.
DanskBajen är klart vassare i allt
Det börjar bli många matcher i rad nu på Hovet där DIF inte bestämmer utgången av matchen.
Vi geggar fast oss i egen zon, många sneglar på #4, för han är så "kreativt cool".
Vi förfogar över rätt många långsamma trögfotade spelare som levererar passningar på fel sida bladet, vi är så otroligt lättlästa i denna lågfartshockey
Den enda som håller en jämn nivå från match till match är Svedberg, resten håller inte.
Siktar vi på en hedrande 8:e plats tro?
Snart sätter sig serien och vi går inte från klarhet till klarhet.
Det känns mest som ett stort Njaa nu
DanskBajen är klart vassare i allt
Det börjar bli många matcher i rad nu på Hovet där DIF inte bestämmer utgången av matchen.
Vi geggar fast oss i egen zon, många sneglar på #4, för han är så "kreativt cool".
Vi förfogar över rätt många långsamma trögfotade spelare som levererar passningar på fel sida bladet, vi är så otroligt lättlästa i denna lågfartshockey
Den enda som håller en jämn nivå från match till match är Svedberg, resten håller inte.
Siktar vi på en hedrande 8:e plats tro?
Snart sätter sig serien och vi går inte från klarhet till klarhet.
Det känns mest som ett stort Njaa nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det jag såg av p1 är: Uddlöst. Det saknas fart och finess. Dessutom verkar tyngden saknas också vilket är lite udda eftersom vi värvat tyngre killar som ska vara mer "pang på".
Angående musiken som spelas på Hovet.. den får mig att rysa. Infantil skitmusik. Vem tror DJn att han spelar för? Linköping?
Ska det bli åka av för oss måste spelet steppas upp över hela banan. När Hultström, Alsing och Högström är hetast framåt har vi bekymmer. Missförstå mig rätt, jag älskar våra backar och deras offensiva kvalitéer men våra forwards måste kicka igång. Det är de som ska göra målen i första hand.
Angående musiken som spelas på Hovet.. den får mig att rysa. Infantil skitmusik. Vem tror DJn att han spelar för? Linköping?
Ska det bli åka av för oss måste spelet steppas upp över hela banan. När Hultström, Alsing och Högström är hetast framåt har vi bekymmer. Missförstå mig rätt, jag älskar våra backar och deras offensiva kvalitéer men våra forwards måste kicka igång. Det är de som ska göra målen i första hand.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Bra spel tills dom fick PP sen blev det bara skit
Men vafaaan... Högström köper korv...
-
Förnedringsmål av Rögle som klär av oss. Tillsammans med musiken som spelas gör det mig bedrövad.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Det är väl bara att godkänna det där.. sen får ju DIF börja smälla på lite nu!
- Lee Harvey Oswald
Haha, så ägd

#4 knuffas lite...och petar efter puck
Snyggt!

#4 knuffas lite...och petar efter puck
Snyggt!
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2019-10-29 20:01:43, redigerad totalt 2 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bänka junioren - har indirekt orsakat bägge mögles mål
Ceterum censeo Solna esse delendam