Ossi Väänänen fan club

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bängan skrev:Är inte alla eventuella slutspelsmatcher tänkta att spelas på hovet?
Så var fallet förra säsongen iaf. Läget borde inte ha förändrats...
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Att de spelare vi fostrat inte vänder hem till DIF igen i nuläget beror på en sak och det stavas pengar. Skiljer det för mycket mellan buden från spelaren "gamla förening" samt andra intressenter så kommer spelaren att välja det ställe han får bäst pröjs hos.

Skiljer det mindre ekonomiskt i buden så kan det sociala spela in annars har det tyvärr sekundär betydelse.

NHL jobbar ibland lite märkligt. Detta märks inte minst av det faktum att Tjärnqvist inte fått något kontrakt ännu. Samtidigt får man inte glömma bort att utvecklingen i NHL går mot snabba och spelskickliga backar vilket kanske fört med sig att en spelare som Ossi inte blir lika het längre för den marknaden.

Själv är jag dock helt övertygad om att Ossi spelar i NHL nästa säsong annat vore mycket märkligt. Spelar han inte i NHL blir det säkerligen Ryssland med tanke på vilket löneläge som råder i det landet.

Jag har aldrig påstått att Ossi är en dålig spelare, har inte heller sagt något om att man inte skall hylla honom. Det jag däremot vänder mig emot är att vissa skribenter härinne tror att det räcker med att hylla en spelare för att få honom att stanna. Har man detta tankesätt kommer man ganska snart att bli väldigt besviken.
Hur förklarar du då att Ossi valde Sverige och DIF framför Ryssland i år. Blotta faktum att Ossi spelar här grusar din analys.

Jag träffar då och då en och annan idrottsman på denna nivå och vet att för många av dessa spelar det sociala och allt runt omkrin stor roll.

Ta bara en sån sak som Ottosson som valde att stanna i Stockholm när han blev lockad med NHL-miljoner just på grund av det sociala.

I Ossis fall spelade ju också pendelavståndet till flickvännen i H-fors roll.

Jag säger inte att det alltid är så, men många av spelarana gör totalkalkyler där lönechecken är en sak och allt runt omkrin en annan viktig del (särskilt om NHL eller Europa miljonerna redan rullat tryggt in på bankkontot).

Poängen är att vi alla kan påverka killarna att vilja stanna eller återvända. Längtan efter att få lira i en fullsatt Glob/Hovet inför galen fanatisk DIF publik kan bli tuvan som stjälper hela lasset...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jockmaniac skrev:Hur länge skulle Väänänen kunna spela av slutspelet om vi går dit?
Han måste stanna tills säsongen är slut. Går vi långt i slutspelet så kommer Ossi inte längre räknas som artist eftersom han då har varit i landet i mer än 6 månader och därmed får DIF betala massa extrapengar.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Jag tror att det var så att väänenen kan spela tlls sista semi finalen. Men om vi går till final får vi betala drygt 2,5 miljon till men å andra sidan tjänar man ihop det på att gå till SM final
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Örebroarn skrev:Jag tror att det var så att väänenen kan spela tlls sista semi finalen. Men om vi går till final får vi betala drygt 2,5 miljon till men å andra sidan tjänar man ihop det på att gå till SM final
Men sedan så hade 2,5 miljoner extra inte suttit fel med tanke på de ekonomiska problemen vi har...
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

precis
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Såg ni att Roos på AB gav Ossi endast 1+ från matchen mot Brynäs.

Enda förklaringen är att Roos är kär i Ove Molin :lol:
DIF kommer vara nummer 1 igen
degen

Inlägg av degen »

Jag kommer in med den nya Ossi-ramsan här i hans fanclub.
För er som missat den!

Väänänen
Väänänen
Ossi Väänänen
När ha tacklar bönder
så blir det mos
Ossi Väänänen

Melodi:Södergren
Djurgården
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

blocco skrev:
Örebroarn skrev:Jag tror att det var så att väänenen kan spela tlls sista semi finalen. Men om vi går till final får vi betala drygt 2,5 miljon till men å andra sidan tjänar man ihop det på att gå till SM final
Men sedan så hade 2,5 miljoner extra inte suttit fel med tanke på de ekonomiska problemen vi har...
inte för att verka negativt men oddsen att vi går till final e ganska små så dom pengarna är kassaskåpssäkra
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Odds?? Bästa laget vinner så är det bara det är ingen lottodragning!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

degen skrev:Jag kommer in med den nya Ossi-ramsan här i hans fanclub.
För er som missat den!

Väänänen
Väänänen
Ossi Väänänen
När ha tacklar bönder
så blir det mos
Ossi Väänänen

Ska bara ändra lite: " När han tacklar bönder så blir DOM mos" Inte det!
100% DJURGÅRDSJ***L
degen

Inlägg av degen »

Jockmaniac skrev:
degen skrev:Jag kommer in med den nya Ossi-ramsan här i hans fanclub.
För er som missat den!

Väänänen
Väänänen
Ossi Väänänen
När ha tacklar bönder
så blir det mos
Ossi Väänänen

Ska bara ändra lite: " När han tacklar bönder så blir DOM mos" Inte det!
Så klart!
Djurgården
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Andy skrev:
Kall-El skrev:Att de spelare vi fostrat inte vänder hem till DIF igen i nuläget beror på en sak och det stavas pengar. Skiljer det för mycket mellan buden från spelaren "gamla förening" samt andra intressenter så kommer spelaren att välja det ställe han får bäst pröjs hos.

Skiljer det mindre ekonomiskt i buden så kan det sociala spela in annars har det tyvärr sekundär betydelse.

NHL jobbar ibland lite märkligt. Detta märks inte minst av det faktum att Tjärnqvist inte fått något kontrakt ännu. Samtidigt får man inte glömma bort att utvecklingen i NHL går mot snabba och spelskickliga backar vilket kanske fört med sig att en spelare som Ossi inte blir lika het längre för den marknaden.

Själv är jag dock helt övertygad om att Ossi spelar i NHL nästa säsong annat vore mycket märkligt. Spelar han inte i NHL blir det säkerligen Ryssland med tanke på vilket löneläge som råder i det landet.

Jag har aldrig påstått att Ossi är en dålig spelare, har inte heller sagt något om att man inte skall hylla honom. Det jag däremot vänder mig emot är att vissa skribenter härinne tror att det räcker med att hylla en spelare för att få honom att stanna. Har man detta tankesätt kommer man ganska snart att bli väldigt besviken.
Poängen är att vi alla kan påverka killarna att vilja stanna eller återvända. Längtan efter att få lira i en fullsatt Glob/Hovet inför galen fanatisk DIF publik kan bli tuvan som stjälper hela lasset...
Verkligen! Det stämmer så klockrent. Och inte bara för dem som är här i laget nu.

För när, jag säger när och inte om, ryktet sprider sig att det är sjukt drag kring DIF och hockeyn i sthlm (vilket ju är upp till oss) så finns chanser att andra spelare som tvekat och valt bort DIF tidigare omvärderar och flyttar hit igen. Till exempel Nisse till nästa säsong skulle inte vara fel. Han går väl rätt knackigt i ryssland mig veterligen. Får han höra om trycket här kanske han får hemlängtan och flyttar hem snabbare än planerat.
Blue Brigade Sthlm
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Ossi e kung heltklart!
Första baljan 0-1 borta mot luleå var klass.
Tittade mot vänster kryss pangadeupp den i högra från blålinjen!!
Killen e en fröjd att se, ger allt och verkar ha lite känsla för klubben.

Lockades av miljonerna som Linköping lockade med, men valde Djurgården för att han fick en mer spelfördelande roll och mer istid!!

Gryyyyyyyyyyyyyyyyyyym!!! :D
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Ja självklart Ossi e kung!
Skriv svar