Ossi Väänänen fan club
Att de spelare vi fostrat inte vänder hem till DIF igen i nuläget beror på en sak och det stavas pengar. Skiljer det för mycket mellan buden från spelaren "gamla förening" samt andra intressenter så kommer spelaren att välja det ställe han får bäst pröjs hos.
Skiljer det mindre ekonomiskt i buden så kan det sociala spela in annars har det tyvärr sekundär betydelse.
NHL jobbar ibland lite märkligt. Detta märks inte minst av det faktum att Tjärnqvist inte fått något kontrakt ännu. Samtidigt får man inte glömma bort att utvecklingen i NHL går mot snabba och spelskickliga backar vilket kanske fört med sig att en spelare som Ossi inte blir lika het längre för den marknaden.
Själv är jag dock helt övertygad om att Ossi spelar i NHL nästa säsong annat vore mycket märkligt. Spelar han inte i NHL blir det säkerligen Ryssland med tanke på vilket löneläge som råder i det landet.
Jag har aldrig påstått att Ossi är en dålig spelare, har inte heller sagt något om att man inte skall hylla honom. Det jag däremot vänder mig emot är att vissa skribenter härinne tror att det räcker med att hylla en spelare för att få honom att stanna. Har man detta tankesätt kommer man ganska snart att bli väldigt besviken.
Skiljer det mindre ekonomiskt i buden så kan det sociala spela in annars har det tyvärr sekundär betydelse.
NHL jobbar ibland lite märkligt. Detta märks inte minst av det faktum att Tjärnqvist inte fått något kontrakt ännu. Samtidigt får man inte glömma bort att utvecklingen i NHL går mot snabba och spelskickliga backar vilket kanske fört med sig att en spelare som Ossi inte blir lika het längre för den marknaden.
Själv är jag dock helt övertygad om att Ossi spelar i NHL nästa säsong annat vore mycket märkligt. Spelar han inte i NHL blir det säkerligen Ryssland med tanke på vilket löneläge som råder i det landet.
Jag har aldrig påstått att Ossi är en dålig spelare, har inte heller sagt något om att man inte skall hylla honom. Det jag däremot vänder mig emot är att vissa skribenter härinne tror att det räcker med att hylla en spelare för att få honom att stanna. Har man detta tankesätt kommer man ganska snart att bli väldigt besviken.
- carl-bysen
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt rätt, om han inte skulle trivas här så finns det inte någon chans i hela världen att han skulle spela här i framtiden.carl-bysen skrev:Nej du har rätt man kan inte bara hylla en spelare för att stanna men det är en av 10 pusselbitar. En hejaramsa till Ossi skulle defenitivt tagga till honom och han skulle inte bara ge som idag 110% utan 120%.
-
Det värmer i hjärtat att titta på det här
(kolla länkar)
På den här sista länken så är det Väänänen som gör den sista tacklingen, efter 34 sekunder av videon.

På den här sista länken så är det Väänänen som gör den sista tacklingen, efter 34 sekunder av videon.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2007-10-31 14:19:48, redigerad totalt 2 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
- carl-bysen
Lite OT men.. en sak jag funderat på men aldrig fått på klarsidan.. Hur mkt får lagen om dem går till Slutspel.. Kvarts, semi och final osv..? Eller är det helt enkelt fullsatta globen man får in pengarna på?carl-bysen skrev:till finalen tror jag men om vi gått dit har vi fått massa pengar så han ändå kan spela!

- carl-bysen
- carl-bysen