Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Andspe »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Svedberg i kassen idag igen... Nu har vi för första gången på länge två målvakter. Då lirar vi bara med en.... Ologiskt logiskt ala DIF! Känns som om man är rädd att Rämö ska peta Svedberg. Blir extremt jobbigt för Jocke då...
Självklart spelar man Svedberg för att man är rädd att Rämö är för bra...

Detta rimmar man väl snarare väl med att han VILL lägga pengarna på Dick i så fall?

(Inte Jocke som tar ut laget ändå)
Eller så spelar man Svedberg för att han är rätt jävla bra när han är på det humöret.
"Vi har skrivit kontrakt säsongen ut med den 33-årige finländske målvakten Karri Rämö, med möjlighet för oss att bryta avtalet inom sex veckor om han slår upp sin gamla skada."

Förstår inte det där om när folk skriver att vi inte kommer förlänga kontraktet. Vi har väl inget val egentligen så länge inte Ramö slår upp sin gamla skada?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Andspe skrev:Förstår inte det där om när folk skriver att vi inte kommer förlänga kontraktet. Vi har väl inget val egentligen så länge inte Ramö slår upp sin gamla skada?
SHL tillåter endast kontrakt som gäller säsongen ut. Därför har man en sex veckors "provanställning" för att kringgå denna regel. För mig är det helt uppenbart att Rämö inte kommer spela längre än sex veckor.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:
Andspe skrev:Förstår inte det där om när folk skriver att vi inte kommer förlänga kontraktet. Vi har väl inget val egentligen så länge inte Ramö slår upp sin gamla skada?
SHL tillåter endast kontrakt som gäller säsongen ut. Därför har man en sex veckors "provanställning" för att kringgå denna regel. För mig är det helt uppenbart att Rämö inte kommer spela längre än sex veckor.
Jag tror att det är helt avhängigt Jensens skadeläge och rehab. Därmed måste man avvakta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Varför går Rögle som ett ånglok i år? Någon som har sett någon match?
Jag har tittat en del. De spelar lite över sin förmåga men å andra sidan verkligen som ett lag.
Spelsystemet verkar perfekt anpassat efter materialet vilket ger självförtroende i princip alla lägen som systemet sätter spelarna i. Dvs svårighetsnivån som krävs för att lyckas med det som krävs av tränarna är i fas med spelarnas kompetensnivå.
Jämfört med oss där spelsystemet kräver perfektion av spelarna vilket sätter oss i skiten vid minsta misstag (men å andra sidan är överlägset när det väl kuggar i överallt).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Svedberg var skakig senast. Okej, men skakig! Att han skulle stänga såhär brutalt idag var ju ingen som kunnat gissa. Hade Jensen varit hel hade han stått idag alla gånger. Jävligt rädda att ge Rämö chansen att spela för bra, då man helt plötsligt står i en sits att man måste sätta Jensen på läktaren när han är tillbaka från skada. Rämö är endast är för att säkra upp om Svedberg skadar sig.

Naturligtvis kommer han skickas efter sex veckor. Övertygad om att han max kommer spela en match till för att plocka bort "risken" att han ska bli för populär hos fansen.

Öppnar det för Dick så blir jag naturligtvis glad. Men är inte övertygad om att Svedberg kommer hålla en hel säsong heller. Rämö kan komma att behövas, framförallt då Jensen är seriens överlägset sämsta tvåa.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Manijock skrev:Svedberg var skakig senast. Okej, men skakig! Att han skulle stänga såhär brutalt idag var ju ingen som kunnat gissa. Hade Jensen varit hel hade han stått idag alla gånger. Jävligt rädda att ge Rämö chansen att spela för bra, då man helt plötsligt står i en sits att man måste sätta Jensen på läktaren när han är tillbaka från skada. Rämö är endast är för att säkra upp om Svedberg skadar sig.

Naturligtvis kommer han skickas efter sex veckor. Övertygad om att han max kommer spela en match till för att plocka bort "risken" att han ska bli för populär hos fansen.

Öppnar det för Dick så blir jag naturligtvis glad. Men är inte övertygad om att Svedberg kommer hålla en hel säsong heller. Rämö kan komma att behövas, framförallt då Jensen är seriens överlägset sämsta tvåa.

Samma känsla. Jävligt synd.
Hade hoppats Rämö/Svedberg och att de skulle sporra varandra till stora leveranser.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Klart man ska behålla Rämö, allt annat vore ju att ge bort guldchanserna. Jensen har inget på denna nivån att göra,......än på ett tag.

Skickar man Rämö ger vi bort säsongen. Och när får vi denna chans igen? 2040?

Btw,....Rövle....varje säsong överraskar något lag i början. Någon som är förvånad där?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Helt enig ovan inlägg:

Att inte behålla Rämö är att skjuta sig själva i foten.

Att Rögle flyger just nu är som att KHK flög när de klev upp, nu finns det risk att jag missminner mig men visst fan ledde de serien efter 30 omgångar eller liknande och sjönk sedan som en sten. Att systemet passar spelarna köper jag helt och hållet, och de är kompakta och läskiga att möta just nu, men tids nog sätter sig tabellen och då brukar mindre offensivt kompetenta lag sälla sig till mittenskocken av tabellen.
25/4-2025
Praetori

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev:Helt enig ovan inlägg:

Att inte behålla Rämö är att skjuta sig själva i foten.

Att Rögle flyger just nu är som att KHK flög när de klev upp, nu finns det risk att jag missminner mig men visst fan ledde de serien efter 30 omgångar eller liknande och sjönk sedan som en sten. Att systemet passar spelarna köper jag helt och hållet, och de är kompakta och läskiga att möta just nu, men tids nog sätter sig tabellen och då brukar mindre offensivt kompetenta lag sälla sig till mittenskocken av tabellen.
Rögle är inget LHC-spöke som kommer försvinna i omgång 30 utan en pitbull som kommer hänga i genitalierna hos de SHL-klubbar som underskattar dem framöver.
Mardröm att möta i ett slutspel. Det är bara att hoppas på att de slutar sist i play-in och får möta Frölunda.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kommer att få tokspel som heter duga om vi släpper Rämö o han plockas upp av en slutspelskonkurrent till oss. Jensen bör få tid i en allsvensk klubb o utvecklas därifrån. SHL har varit ett alldeles för stort steg för honom. Så hoppas o tror vi har en klok ledning som behåller Rämö.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Angående RBK.
Dom behöll ju ungefär de spelare dom ville behålla och fyllde på med lite spets.
Så, ingen slump att Rögle tuggar på extra bra nu och tar nästa steg i utvecklingen.
Alla vet exakt vad som förväntas, det är som att möta en jävla stor grön kloss som flyttas över isen, får tydliga lule-vibbar

RBK känns dock som ett typiskt Grundserielag, tror dom kanske ryker redan i kvartsfinal.
Andra parametrar än "bara" ett bra system börjar gälla i ett slutspel, rutin, tradition, nån som bryter mönstret osv..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
williams

Inlägg av williams »

Lee Harvey Oswald skrev:Angående RBK.
Dom behöll ju ungefär de spelare dom ville behålla och fyllde på med lite spets.
Så, ingen slump att Rögle tuggar på extra bra nu och tar nästa steg i utvecklingen.
Alla vet exakt vad som förväntas, det är som att möta en jävla stor grön kloss som flyttas över isen, får tydliga lule-vibbar

RBK känns dock som ett typiskt Grundserielag, tror dom kanske ryker redan i kvartsfinal.
Andra parametrar än "bara" ett bra system börjar gälla i ett slutspel, rutin, tradition, nån som bryter mönstret osv..
Alla lag har ju en dipp eller en sämre period under säsongen. Frågan är hur rbks dipp kommer att se ut. Tycker dom påminner mycket om Luleå, inte så konstigt kanske pga systrarna abbott. tror inte dom håller hela vägen.
Lempianen

Inlägg av Lempianen »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Klart man ska behålla Rämö, allt annat vore ju att ge bort guldchanserna. Jensen har inget på denna nivån att göra,......än på ett tag.

Skickar man Rämö ger vi bort säsongen. Och när får vi denna chans igen? 2040?

Btw,....Rövle....varje säsong överraskar något lag i början. Någon som är förvånad där?
Tror rämö blir kvar samt Dick Kommer komma in i laget av den enkla anledningen att rämös tröjnummer är 31 men han spelar i 32 (tellan) hos oss.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

fan vilken fin seger i Tegera!:)

stabil insats från början till slut. Visst Leksand hade liiite i första och hade dom fått hål där så kanske det hade kunnat blir en annorlunda matchbild. Satt å njöt på läktaren och när en sån som Berglund i Ledning 3-0 kastar sig å täcker skott borta i omgång 12. Då kändes det luuugnt!:)

SLog vad med Leksingarna på jobbet i fredags om att jag skulle bjuda dom på tårta nu idag om Leksand vann matchen. Kändes rätt så safe innan att gå in i ett sånt vad;)

Tog å köpte en tårta i morse iaf, så stackarna får känna liiiite på segerns sötma. Blir ju inte så ofta;)
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Presskonferensen efter matchen mot Leksand. Robban I N T E nöjd med lagets prestation men extremt nöjd med resultatet och Svedbergs insats

https://www.leksandsif.se/artikel/v7v5a ... er-lif-dif
Skriv svar