ja de klart men jag ser inga tendenser ens. självförtroende bör han ha. så hur kan då spelet med klubba vara så fruktansvärt svårt??Praetori skrev:Folk har gapat o h skrikit länge nu men glömmer bort att han inte ens är myndig. Vad tror folk att en snorvalp med galler skall kunna prestera sina första matcher i SHL?Espan86 skrev:jag ser inte storheten i holtz. han är ju klappusel med klubban. skjuta kan han men vad mer? inte speciellt snabb, väldigt svag över puck. katastrof i närkampspelet. nån annan som ser vad jag inte ser???
Holtz har alla förutsättningar för att bli GRYM men det är ÅR av utveckling det handlar om. Inte ett par matcher.
SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019
Re: SHL 19/20 : Djurgårdens IF - Skellefteå 17/10-2019
Inte ens Pudas hat mot oss i kvällstidningen idag kunde tända laget, det gör mig rädd...
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi gav bort matchen vid 1-1. På sin andra hemmaplan blir saik överdjävligt inspirerade när man ger dem lillfingret.
Samtidigt var vi alldeles för trubbiga.
Den riktiga individuella viljan att göra skillnad såg jag bara i 6 mot 5 sista minuterna. Vi är ett lag som det är tyvärr lätt att gömma sig i.
Samtidigt var vi alldeles för trubbiga.
Den riktiga individuella viljan att göra skillnad såg jag bara i 6 mot 5 sista minuterna. Vi är ett lag som det är tyvärr lätt att gömma sig i.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Jag tycker vi är nästintill dominanta hela tredje perioden. Skellefteå skapar ett friläge extremt turligt, Pudas hjälm och tveksamt byte som ger ett friläge, sen ett individuellt misstag av Bergfors som ger Skellefteå det andra. Men utöver det så är man klart, klart bättre än Skellefteå på allt i tredje perioden. Vinner i princip varenda duell och kampsituation. Hockey är jävligt ologiskt ibland.SirDIFalot skrev:Vi är bättre i första. Skellefteå bättre i andra. Jämn match hittills. Kan gå åt vilket håll som helst.
Kul att se att PP fortsätter fungera bra.
On to the next one.
Expert.
-
Det här är riktigt dåligt. Förstår inte varför vi inte kan spela som ett lag? Passa pucken och etablera tryck. Istället ska varenda spelare hålla i pucken och åka runt med den, dribbla och ha sig. Det finns ju bra tendenser, men passningsspelet är för dåligt.
Spelar ingen större roll om vi vinner närkamper när vi ändå bara förmår att snurra runt i hörnen när vi väl har pucken.SirDIFalot skrev: Vinner i princip varenda duell och kampsituation. Hockey är jävligt ologiskt ibland.
-
Nu är ju grabben extremt duktigt på att vårda och skydda puck, dock är det skridskoåkningen som tryter vilket han arbetar på. Handlar om att kombinera farten och koordination nu när han är i högsta ligan, förhoppningsvis lyckas han man det.Espan86 skrev:jag ser inte storheten i holtz. han är ju klappusel med klubban. skjuta kan han men vad mer? inte speciellt snabb, väldigt svag över puck. katastrof i närkampspelet. nån annan som ser vad jag inte ser???
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förstår inte riktigt varför domarna slår av icingen som föranleder 1-2-målet.
Helt okej insats, inte mer och inte mindre. Det finns många bra bitar att bygga på och en del bitar som saknas i pusslet. Inte orolig.
Helt okej insats, inte mer och inte mindre. Det finns många bra bitar att bygga på och en del bitar som saknas i pusslet. Inte orolig.
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Väldigt rättvist, Saik bättre i allt, vi fick det vi förtjänade, 0p
Vår trubbiga kola-sega låghastighetshockey skrämmer iväg både poäng och publik, det vi visat upp hittills kommer knappast räcka till en topp 6 placering
Just nu är vi tillsammans med lhc det minst fungerande laget i SHL.
Robban har redan på försäsongen skrikit sig hes och försökt väcka spelarna, spännande att se vad nästa drag blir
Vår trubbiga kola-sega låghastighetshockey skrämmer iväg både poäng och publik, det vi visat upp hittills kommer knappast räcka till en topp 6 placering
Just nu är vi tillsammans med lhc det minst fungerande laget i SHL.
Robban har redan på försäsongen skrikit sig hes och försökt väcka spelarna, spännande att se vad nästa drag blir
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Håller med!SirDIFalot skrev:Jag tycker vi är nästintill dominanta hela tredje perioden. Skellefteå skapar ett friläge extremt turligt, Pudas hjälm och tveksamt byte som ger ett friläge, sen ett individuellt misstag av Bergfors som ger Skellefteå det andra. Men utöver det så är man klart, klart bättre än Skellefteå på allt i tredje perioden. Vinner i princip varenda duell och kampsituation. Hockey är jävligt ologiskt ibland.SirDIFalot skrev:Vi är bättre i första. Skellefteå bättre i andra. Jämn match hittills. Kan gå åt vilket håll som helst.
Kul att se att PP fortsätter fungera bra.
On to the next one.
- Lee Harvey Oswald
Om det var dominans vi såg i 3:e, då bävar jag för när DIF slutat dominera.SirDIFalot skrev:
Jag tycker vi är nästintill dominanta hela tredje perioden.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Herregud.Espan86 skrev:jag ser inte storheten i holtz. han är ju klappusel med klubban. skjuta kan han men vad mer? inte speciellt snabb, väldigt svag över puck. katastrof i närkampspelet. nån annan som ser vad jag inte ser???
*Sparar den*
Expert.
-
Men även där att Högström inte bara kan släppa det. Han känns som ett barn ibland, så börjar han sura och tappar fokus. Hans fel att det blir mål sen, plus ett byte som borde vara utvisning.förevigtdjurgården skrev:Förstår inte riktigt varför domarna slår av icingen som föranleder 1-2-målet.
Ehhh va? han e ju så vek över puck så de är löjligt och sjukt stela handleder. jag hoppas såklart att han motbevisar mig! jag ser de dock inte.Benjamin L. Willard skrev:Nu är ju grabben extremt duktigt på att vårda och skydda puck, dock är det skridskoåkningen som tryter vilket han arbetar på. Handlar om att kombinera farten och koordination nu när han är i högsta ligan, förhoppningsvis lyckas han man det.Espan86 skrev:jag ser inte storheten i holtz. han är ju klappusel med klubban. skjuta kan han men vad mer? inte speciellt snabb, väldigt svag över puck. katastrof i närkampspelet. nån annan som ser vad jag inte ser???
Kan för övrigt bara instämma i att Högström inte ska vara kapten. Han är på tok för tjurig på isen och tappar fokus precis hela tiden. Man glömmer lätt att han är 30 istället för 18.