BOMBOM BOUCHARD skrev:SirDIFalot skrev:BOMBOM BOUCHARD skrev:Dick går före Bemström alla dagar i veckan. Tyvärr ser väl kontrakten ut att peka motsatt riktning.
Kämpa Jocke.
Rent hypotetiskt
Emil + Rämö eller Dick? Då tar man väl första? Är också rätt säker på att Dick skulle bidra mer spelmässigt.
Tycker som dig här, känns viktigare att stärka upp med Rämö resten av säsongen.
Sedan har jag väl inget emot Bemström, men där tycker jag att Holtz redan täcker upp en hel del av hans kvalitéer.
Däremot ser jag ingen motsvarighet i laget till Dick och det spel han tillförde i slutet på föregående säsong. I år känns det faktiskt värt att titta djupt ned i kistan.
När har vi denna typ av uppställning nästa gång?
(Josefsson, Berglund, Högström, Hultström, Nilsson, Alsing, Bergfors, Strandberg mfl.)
Nuvarande trupp lär kosta en hel del mer att ställa på banan om ett år.
Vi har ju gott om forwards. Egentligen finns ingen anledning alls att plocka hem vare sig Bema eller plocka in Dicken (även om jag verkligen gillar profilen och vad han tillför). Och detta trots att vi har Josefson skadad.
Rämö är livrem och hängslen till en målvaktssida som är vår potentiellt största risktagning denna säsong (Svedberg/Jensen kan bli hur bra som helst men det är där frågetecknet ligger).
På backen får vi hem Björnfot och Garrison så där är det bara att sitta lugnt.
Nu har vi kontrakt på Bemström så det "kostar" inget utöver att vi måste bänka någon annan för att ge Bema speltid. Detsamma gäller Björnfot. Men plockar vi in Dicken också (vilket jag hemskt gärna vill) så måste någon eller några lånas ut och det har gått så pass få matcher att det inte känns som att någon är direkt strykdålig på den positionen.
Visst Basse är inte uppe i nivå riktigt och Possler är tillbaka från skada. Båda behöver egentligen speltid för att komma upp i nivå (och båda är spelare som vi förmodligen kan behålla över tid till skillnad från Bemström och Dick). Guter? Har sett vass ut på senaste och har ett konsekvent track-reckord, en av få rightare och både Dick och Bema gör sig dessutom bäst till vänster av planen.
Hedman, Hank? Två lite äldre stomspelare med många år kvar, ryggrad och karaktär. Grewe, Walli? Yngre stomspelare med potentiellt enorma uppsidor. Ingen där som jag vill dumpa för ett ettårs.
Det är Östman då till förmån för Ågren som center men det öppnar egentligen inte upp några platser och det skulle kännas korkat på gränsen till tjänstefel att låna ut en center om Josef blir borta länge.
Nä detta är ett lyxproblem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.