SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 10/10-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
AirQ

Re: SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 10/10-2019

Inlägg av AirQ »

williams skrev:Bra tempo men enda ganska tråkig match. Rögle spelar som luleå. Tråkspel med kompakt försvarspel, med snabba kontringar. Sen är det för mesigt i närkamper och framför mål. Hockey trodde jag var en fysisk sport, men det verkar mer och mer som vi går ifrån det.

Kollade föresten på övertidsmålet igen.. Rögle fuskar som fan i bytet, och har iaf 5 man på isen. Men.. det är bara DIF som åker på dessa. Besviken överlag på domarinsatsen.

Förvisso fuskbyte, men slappheten i hemmåtåkningen samt att samtliga stog med huvudet under armen och väntade på avblåsning när kontringen kom kan ingen knappast skylla på domarna.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Älskar några av profilerna på det här forumet :lol: Slutsatsen landar ofta på samma sak. Håller med de flesta förutom något, men testa läsa inläggen innan ni kollar vem som skrivit. Går ofta att räkna ut avsändare innan.

Sensei: Efterlyser mer fysiskt spel. Avskyr alibiåkning och pet. Guter och Possler ska bort. Hedman ska upp i tak.

DIFtobbe: Kan växlas ihop med Sensei, men i regel lite mera försiktig.

SirDIF: Vill se stora bilden, och med sina gedigna erfarenheter och kontakter så har han inte bara kunnandet utan makten att ge facit på det mesta. Gillar i regel underdogen vilket hedrar.

Magnutz: Domarna borde skickas på scoutläger som leds av Mandelmanns.

Mb81: Gillar SirDIF men föredrar en mer sympatisk ton. Framförallt så gillar han corsi då det uppenbarligen är det enda skälet varför Hultström ska få spela.

Kan hålla på i evigheter, men summa summarum. Jag älskar detta forumet :D
:lol: 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Älskar några av profilerna på det här forumet :lol: Slutsatsen landar ofta på samma sak. Håller med de flesta förutom något, men testa läsa inläggen innan ni kollar vem som skrivit. Går ofta att räkna ut avsändare innan.

Sensei: Efterlyser mer fysiskt spel. Avskyr alibiåkning och pet. Guter och Possler ska bort. Hedman ska upp i tak.

DIFtobbe: Kan växlas ihop med Sensei, men i regel lite mera försiktig.

SirDIF: Vill se stora bilden, och med sina gedigna erfarenheter och kontakter så har han inte bara kunnandet utan makten att ge facit på det mesta. Gillar i regel underdogen vilket hedrar.

Magnutz: Domarna borde skickas på scoutläger som leds av Mandelmanns.

Mb81: Gillar SirDIF men föredrar en mer sympatisk ton. Framförallt så gillar han corsi då det uppenbarligen är det enda skälet varför Hultström ska få spela.

Kan hålla på i evigheter, men summa summarum. Jag älskar detta forumet :D
:D :D :D

Tar med mig sympatisk!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Rolig analys. Jag kommer kämpa på med min värdegrund även om jag ibland är förvånad över att folk inte tröttnar på min ensidiga argumentation.

Jag hade förvisso gärna fått med mig något fint ord som "sympatisk" eftersom jag är en väldigt snäll person men samtidigt får man väl stå för det man skriver.

Du sticker ut själv rätt mycket :lol: men inte förutsägbart som mig utan det är mer en blandad kompott.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

sensei skrev:Rolig analys. Jag kommer kämpa på med min värdegrund även om jag ibland är förvånad över att folk inte tröttnar på min ensidiga argumentation.

Jag hade förvisso gärna fått med mig något fint ord som "sympatisk" eftersom jag är en väldigt snäll person men samtidigt får man väl stå för det man skriver.

Du sticker ut själv rätt mycket :lol: men inte förutsägbart som mig utan det är mer en blandad kompott.
Tröttna? Nej du ska fortsätta precis som vanligt. Hela inlägget är en hyllning till alla unika karaktärer härinne. Vi är alla ganska förutsägbara.
daaviid

Inlägg av daaviid »

15 timmar till ny match, vart sjutton är tråden? 8)
Skriv svar