Djurgårdens IF - Brynäs IF, 30/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Ticnet och här på hemsidan! Det står ju direkt när du kommer in här på difhockey.se, första nyheten!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jockmaniac skrev:Ticnet och här på hemsidan! Det står ju direkt när du kommer in här på difhockey.se, första nyheten!
Haha ja jag såg det nu, ska nog köpa mig en käpp så jag hittar till Hovet ikväll.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Ja det står ju som första nyhet! :)
Tror nog det kan bli "smockfullt" ikväll kanske 2-3hundra platser kvar.Matchen ja den vinner DIF med 3-0 hoppas Larsson står! Brendl blir nog väääldigt osynlig ikväll skulle jag tippa på och DIF kommer ha pp hela tiden genom 6-5 i publiken :D
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Fan vad skoj med mycket folk.

Vi kör över Brynäs med 5-1!!
skullman

Inlägg av skullman »

någon som kan adda mig skullma_88@hotmail.com och skicka om någon har"klockan slår"
DIF MOT RUBBET
Gäst

Inlägg av Gäst »

1-0 Danielsson :D
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Jäklar va skönt!! :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

1-1.. gör inget... Vi gjorde första målet, det blir seger! 4-1!!
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Skön tacklingsmiss!! :D :D :D
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

KRNI skrev:Skön tacklingsmiss!! :D :D :D
Haha, Ossi är fan den grymaste vi har :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

var väl printz som missade tackling på ove molin :D
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Nej det var ossi men det var printz som hoppade in på isen efter flygfärden
DIF kommer vara nummer 1 igen
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Domarinsatsen: Morgan Johansson var helt ute och cyklade ibland. Jag tycker han tog ut djurgårdsspelare alldeles för mycket. Calle Gustafsson blev bla nedtryckt rätt rejält i övertidsperioden tror jag det var. Visst, en domare kan inte se allt eller ta utvisning för allt, men Morgans insats överlag var rätt pinsam tycker jag.

1:a perioden
Djurgården spelar alldeles utmärkt första tio minuterna. Djurgården har hög press och bra tryck mot Korhonen i Brynäs-kassen. Sedan tar Brynäs över lite grann och är det bättre laget i slutet.

2:a perioden
Höjdpunkten är när Ossi Väänänen dundrar rakt in i spelarbåset givetvis. Hade varit roligare om Molin hamnat där iofs. Men Ossi är en skön jävel. Brynäs har hög press i denna perioden och är närmare ett ledningsmål än Djurgården…

3:e perioden
Djurgården börjar lite försiktigt men käkar och käkar upp Brynäs med tiden. Daniel Widing i Brynäs hade några soloåkningar som var farliga. Jag TROR det var samma person som lade pucken i stolpen bakom Daniel Larsson med. Men mot slutet av perioden tar Djurgården över och skapar lite chanser.

Övertidsperioden
Brynäs fick en spelare utvisad i slutet av 3:e perioden och dem får börja i numerärt underläge. Djurgården har därför rätt mycket press på Brynäs. Calle Gustafsson var en frisk fläkt med sin skridskoåkning och han snurrade upp en del i Brynäsförsvaret. Ottosson hade 2 stycken stolpträffar varav en i slutet när endast sekunder återstod. Irriterande för Otto att inte få göra mål där. Kristoffer har verkligen startat säsongen väldigt bra, gammal god form!

+
Calle Gustafsson, bra skridskoåkning och spelar rätt moget.

-
Jimmie Ölvestad, verkar helt ur form ibland. Dräller lite med pucken. Men han kommer igen!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BIF spelade om möjligt ännu bättre grishockey idag än vad DIF gjorde borta mot Luleå i helgen.
Tyvärr så tar motståndarna DIF på allvar denna säsong, till skillnad mot förra.
Är rädd för det kan bli många poängtapp på hemmais framöver då DIF inte riktigt förfogar över det nycklar som krävs för att låsa upp såna här matcher.
Tydligast blev det i 3:e per då DIF tvingades köra solo genom mittzon eftersom Brynäs stängt alla passningsvägar.
Väldigt effektiv, med sååååå himla trist att se på.

Angers passning till 1-0 var matchens behållning

& givetvis så vinner inte FBK den enda match man vill att dom ska vinna, mot SSK:(
Dom förnekar sig inte, HATLAGET No.1
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Ja det är lite trist att se den här typen av hockey. Brynäs köttar upp sin 1-3-1-mur såfort dom tappat puck. Finns inte en chans i helvetet att man tex kan kontra in en puck då heller. Mycket svårspelat när lagen ställer upp såhär.

Detta är en remarkabel skillnad mot förra året då Brynäs gärna fladdrade med 3 forwards bakom offensiv mållinje, betydligt försiktigare och mer respektfullt från deras sida idag.

Men som sagt, hockeyn suuuuger att se när den spelas såhär.

Ja just ja, Otto är så jävla grym. Jag börjar undra om jag någonsin sett honom så här bra?
Låst