Han kanske ansluter till Jul. Som Ferna och Marusak gjorde =)Höken skrev:Då finns det alltså en chans att se Tjärna i Djurgårdströjan än en gång!
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Förut var jag övertygad om att Tjärna skulle skriva på för oss. Nu när Ossi har anslutit är chansen minimal. Tjärna vill spela i NHL och kommer göra allt han kan under Karjala för att visa vad han vill. Dessutom har vi 10 backar i truppen redan. Är det någon lagdel som kommer att förstärkas så är det på forwardssidan.Highwind skrev:Han kanske ansluter till Jul. Som Ferna och Marusak gjorde =)Höken skrev:Då finns det alltså en chans att se Tjärna i Djurgårdströjan än en gång!
Vill Tjärna spela för oss skall han självfallet få göra detta. Daniel är den typ av back som vi totalt saknar i dagsläget. Bättre att få in honom i laget än en forward till.Rocker skrev:Förut var jag övertygad om att Tjärna skulle skriva på för oss. Nu när Ossi har anslutit är chansen minimal. Tjärna vill spela i NHL och kommer göra allt han kan under Karjala för att visa vad han vill. Dessutom har vi 10 backar i truppen redan. Är det någon lagdel som kommer att förstärkas så är det på forwardssidan.Highwind skrev:Han kanske ansluter till Jul. Som Ferna och Marusak gjorde =)Höken skrev:Då finns det alltså en chans att se Tjärna i Djurgårdströjan än en gång!
Visst saknar vi en offensivt stark back, det håller jag verkligen med om. Men vad skulle hända om några forwards blir skadade? Kan vi plocka upp en hel kedja från juniorerna?Kall-El skrev:Vill Tjärna spela för oss skall han självfallet få göra detta. Daniel är den typ av back som vi totalt saknar i dagsläget. Bättre att få in honom i laget än en forward till.Rocker skrev:Förut var jag övertygad om att Tjärna skulle skriva på för oss. Nu när Ossi har anslutit är chansen minimal. Tjärna vill spela i NHL och kommer göra allt han kan under Karjala för att visa vad han vill. Dessutom har vi 10 backar i truppen redan. Är det någon lagdel som kommer att förstärkas så är det på forwardssidan.Highwind skrev:Han kanske ansluter till Jul. Som Ferna och Marusak gjorde =)Höken skrev:Då finns det alltså en chans att se Tjärna i Djurgårdströjan än en gång!
Skulle det bli aktuellt att Tjärna vill spela med oss så ska vi så klart göra vad vi kan för att ordna det men som sagt det är trångt värre på backsidan. Det vore fel att direkt spola Eklund eller Persson då det knappast sporrar junisar på uppgång. Jag skulle dock inte gråta ihjäl mig om det istället gick ut över tex Ericsson även om han varit duktig eller Ronnie då vi klarar oss utmärkt utan honom.
Men det skulle förvåna mig om vi får se Tjärna hos oss redan den här säsongen.
Men det skulle förvåna mig om vi får se Tjärna hos oss redan den här säsongen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det beror ju på hur långt Frylén blir borta. Blev inte han långtidsskadad. Och Rompa blir ju borta ett bra tag till om jag har förstått det hela rätt. Varför inte spola Ericsson helt. Låna ut Oscar Eklund till Allsvenskan. Kanske gå på fyra backpar, köra lite Boorkstuk på det hela. När Frylén och Rompa kommer tillbaka kan vi låna ut Persson också. Det går att experimentera hur mycket som helst. Eller så låter vi det vara eftersom det har gått ganska bra ändå
Jag tycker i och för sig att är det något som ska breddas så är det väl forwardsuppsättningen. Den ser lite tunn ut ifall vi skulle få fler skador. Kanske en forward som kan se till att vi får tre kedjor som kan producera poäng.

100% DJURGÅRDSJ***L
Skit i jullarna denna säsong. Nu måste vi göra -5 mille till plus-minus-noll. Vi måste helt enkelt vara ett topplag för att locka publik till matcherna och vi måste gå till slutspel.
Tjärnqvist är en extremt skicklig offensiv back, han skulle ta plats med Väänänen i topplinen. Med hans spelintelligens kombinerat med linkan så lär det sprutas in poäng.
Tjärnqvist är en extremt skicklig offensiv back, han skulle ta plats med Väänänen i topplinen. Med hans spelintelligens kombinerat med linkan så lär det sprutas in poäng.
-
- Andy
- Säsongskort: Ja
Titthål idag. Han trodde själv på två veckor.Jockmaniac skrev:Är han inte borta längre! Jag trodde det var färdigspelat för honom innan jul. Jag vettefan vad jag fick det ifrån men det stämde då inte :wink:Crashmash skrev:2-6 veckor är Frylén borta. Skulle gå in med titthål idag om jag inte minns fel.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
Det känns som vi behöver en forward till. Som det är nu kan vi ju knappt aldrig lira på fyra kedjor. Det krävs ju att en enda gubbe är borta så är vi kort om folk. Calle Gustafsson kan kanske bli bra och killen är skön att se med sin härliga inställning, men ännu är han inte mogen för ES. Frågan är om han någonsin blir det med sin storlek.
In med någon skön allsvensk lirare. Se på Modo som fyndade med Jonasén. Och vi själva hittade ju Thoresen. Borde finnas någon allsvensk forward att få billigt.
In med någon skön allsvensk lirare. Se på Modo som fyndade med Jonasén. Och vi själva hittade ju Thoresen. Borde finnas någon allsvensk forward att få billigt.
-
Nej, defenetivt inte. Men däremot så måste vi få in 4,5 Miljoner(?) för att klara av elitserie licensen.Tänk också att Ossi kostar mycket extra. Annars om vi inte klarar av den, blir det väll Allsvenskan dirr?robin_dif skrev:Är pengarna helt slut lr?
känns som att en forward till skulle vara bra ! med tanke på att vi bara har 12 så vid skador blir det ju tungt!