Swordthain skrev:Spontant känns ju beskedet att det är foten och inte knät som är skadat på Josefsson mycket bra. Även en bruten fotled läker ju på veckor till månader medan knäskador ofta förstör en hel säsong.
Agree
Jag såg som vanligt Worst-Case-Scenario komma flygandes.
Påminde väldigt mycket om en korsbandsskada, knät viker sig i sidled (så även foten, tydligen).
Vi håller tummarna för Josef, han är verkligen otursförföljd
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Swordthain skrev:Spontant känns ju beskedet att det är foten och inte knät som är skadat på Josefsson mycket bra. Även en bruten fotled läker ju på veckor till månader medan knäskador ofta förstör en hel säsong.
Agree
Jag såg som vanligt Worst-Case-Scenario komma flygandes.
Påminde väldigt mycket om en korsbandsskada, knät viker sig i sidled (så även foten, tydligen).
Vi håller tummarna för Josef, han är verkligen otursförföljd
På nåt vis positiva nyheter! Jag såg framför mig igår minst ett par månader upp till resten av säsongen
Från hockeynews.
– Foten är svullen så det är svårt att ha något exakt. Vi får se helt enkelt. Det kan vara alltifrån några veckor till om det är en gaffelsprängning som sitter lite högre än en ledbandsskada, då kan det vara åtta till tio veckor. Jag vet inte riktigt. Jag är en gissande människa just nu i stället för att säga något klart, säger Djurgårdstränaren Robert Ohlsson till HockeyNews.se.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Typiskt SHL matcher, blir bara skador av dem.
On topic. Satan vad tråkigt med JJ.
Märkligt hur våra stjärnor alltid går sönder.
Jocke Lindström blir knappt förkyld, Möller likaså.
Åja, är väl stadsluften som drar ned immunförsvaret.
Eller Lasch. Han flög ju in i sargen med fotleden först i fjol. Såg ut som foten typ krossades. Borta resten av matchen, tillbaka nästa. Helt sjukt! Frölunda kan överlag inte skada sig.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Typiskt SHL matcher, blir bara skador av dem.
On topic. Satan vad tråkigt med JJ.
Märkligt hur våra stjärnor alltid går sönder.
Jocke Lindström blir knappt förkyld, Möller likaså.
Åja, är väl stadsluften som drar ned immunförsvaret.
kanske har med vårat träningsupplägg att göra? Att vi är så nertränade så vi är inte redo för match, (högst träningsmatcher.) Att vissa hamnar i sådana situationer för att dom inte har den tillräckliga styrkan i kroppen, och pang du blir skadad.
Mm, möjligt. Men det känns (utan att kolla den avskyvärda statistiken) faktiskt som att vi drabbas hårt av detta medan vissa lag alltid får ha sina stjärnor ifred.
Kan ju faktisk bero på träningsupplägget, precis som ni är inne på. Är man nedtränad är ju solklart rörelsen begränsad och förändrad. Kan göra att man kommer in aningen fel i situationerna, vilket kan få stora konsekvenser.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Mm, möjligt. Men det känns (utan att kolla den avskyvärda statistiken) faktiskt som att vi drabbas hårt av detta medan vissa lag alltid får ha sina stjärnor ifred.
Kan ju faktisk bero på träningsupplägget, precis som ni är inne på. Är man nedtränad är ju solklart rörelsen begränsad och förändrad. Kan göra att man kommer in aningen fel i situationerna, vilket kan få stora konsekvenser.
Har väl varit upp och ner vilka lag som har mycket skador. Vi har just nu bara Josefson på skadelistan. Tyvärr är det väl just han som är skadad.
Jag tror inte det har med träningen att göra. Då skulle väl flera vara skadade. Jag skulle vilja se ett större samband. Skadorna ifjol var väl hjärnskador, kuken(eller pungen), Dickens problem osv.
Men det är bra att vi har en bred trupp i år. Även fast Josefson är väl den som det är mest kostsamt att ha skadad under en längre tid. Då måste det komma in någon offensiv spets. Några veckor ska vi klara.
elklingo skrev:Stackars Jacob, är det inte kuken så är det foten
Och i båda fallen delvis på eget grepp. Han gick på Joel och ramlade på hans skridsko i villervallan och drog omkull en Brynäsare och fick foten i kläm....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tur ändå, först (innan vi visste det var foten) var jag helt säker på att säsongen var körd. 8-10 veckor, OK jobbigt som FAN men tillbaka någon gång i december ändå. Hoppas på en bra rehab nu Josef, håller tummarna! Kämpa.
-daniel- skrev:Tur ändå, först (innan vi visste det var foten) var jag helt säker på att säsongen var körd. 8-10 veckor, OK jobbigt som FAN men tillbaka någon gång i december ändå. Hoppas på en bra rehab nu Josef, håller tummarna! Kämpa.
Tar ju minst en månad bara att läka (förutsatt att det inte är något komplicerat), sen rehab på det. Det värsta med frakturer på benen är att det knappt går att träna alls. Kondition och benstyrka blir direkt lidande vilket lär påverka hans prestation resten av säsongen ändå.
Verkligen brutalt oflyt.
MEN med det sagt. Vi kunde varit i samma situation men utan Berglund om inte Jocke gjort den värvningen. Jag väljer att se glaset som halvfullt och att Berglund nu får leda en förstakedja som center och kanske komma upp i nivå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.