Nej, man försöker få tre eller fyra kedjor som är produktiva, handlar inte om någon hierarki.South_Exil skrev:Brodin skulle tillföra mkt i den kedjan som jag ser det.Praetori skrev:Jag är ganska säker på att vi, just nu, får ut mest av Guter i den kedjan.South_Exil skrev: Guter gjorde det helt OK i fjärde i fjol men någon förstalina spelare är han inte tyvärr.
Överlag har jag svårt att förstå den allmänna kritiken (inte riktat mot det citerade av South_Exil). Vi har en vision och inriktning för kontinuitet och siktar på att värva spelare med Stockholmsanknytning (vilket är suveränt i mina ögon och rätt väg för Stockholmshockeyn i allmänhet). Guter fyller alla kriterierna och kan dessutom logga mer än 20/21 (till skillnad från andra spelare som försvinner iväg, lex Lundh, LJ osv).
Guter har ett bra track-record över många säsonger när det gäller målsinne och är 8e bäst i hela ligan när det gäller PP (vilket folk verkar skita i).
Sen är ju inga platser gjutna och Bergfors eller Holtz eller någon annan kan aspirera på speltiden och ansvaret det innebär att leda laget i en förstalina (och mellan Berglund, Josef och Guter så är det ju den sistnämnde som hänger löst) men det måste finnas lite intern tävling i laget också. I mina ögon är det klokt av lagledningen att inleda på just det här sättet.
Åldermännen med ett bra track-record får börja med ansvaret, övriga får jaga.
Mer än Bemström tom tror jag.
Behöver åkstyrka och någon som kan jaga, sätta press och skapa ytor.
Sedan är det en utopi och ej realistiskt. Men när jag ser den kedjan, då saknar jag Brodin.
Vad gäller Guter tycker jag han är lite blöt helt enkelt.
Åker aldrig först in i situationerna. Är det 50/50 slår han av lite halvosynligt och går in tvåa.
Vinner få närkamper.
Skottet har man inte heller sett ännu.
Njae. Jag har lite svårt för det där.
Alibi-lir tycker jag
Och...
Man använder ju inte ens Guter i PP.
Om Man ska ha en leading line med Josef, Berglund och x då borde ju de tre fw definitivt vara 3 av de 7 fw som används i PP. Men så är inte fallet utan man kör alltså med 8:e rankad offensiv spelare i första linan. Fattar ej!?!
Notis: 8:e rank utifrån att man vanligen har sina mest offensivt begåvade spelare i PP och i nuläget använder vi 7 andra forwards i PP-lägen men ska ändå ha Guter i förstakedjan som vi vill ska vara en producerande kedja.
Guter har i princip snittat 0.5 poäng per match i SHL så inte direkt absurt att han spelar med bra omgivning.