Som mot Oskarshamn, ihåligt, tröttkört, tunt
Det är väl just det synsättet som inte ligger i sportens intresse enligt mig.SirDIFalot skrev:Jag vet inte, tycker väl dom meningslösa "bumparna" på spelarna som redan spelet iväg pucken gärna får städas bort. Har ju egentligen alltid varit interference om man ska tolka regelboken.sensei skrev:Ja det är grymt att de tänker på publiken och verkligen försöker förbättra reglementet varje år.SirDIFalot skrev:Nya regeln ”late hit” kommer att bli populär
Problemet är regeln i sig. Om målsättningen är att minska skador så har man ju haft mental härdsmälta. Det går så pass fort i hockeyn idag att du med den nya regeln kan välja mellan att göra dig av med pucken (och därmed inte bli tacklingsbar) eller att skydda dig.SirDIFalot skrev:Jag vet inte, tycker väl dom meningslösa "bumparna" på spelarna som redan spelet iväg pucken gärna får städas bort. Har ju egentligen alltid varit interference om man ska tolka regelboken.sensei skrev:Ja det är grymt att de tänker på publiken och verkligen försöker förbättra reglementet varje år.SirDIFalot skrev:Nya regeln ”late hit” kommer att bli populär