Wandell har valt #14.Praetori skrev:Blir nog #14Skidlöparn skrev:Men nu till den kanske viktigaste frågeställningen: vem tar #21? Lämnar Ante ifrån sig den eller tar Bulan något annat nummer? Försöker han då ta över #10, som Bergfors redan har? Eller nöjer han sig med Hank da Tanks #17? Det känns bara som att den här värvningen ställer till med en väldans massa problem...
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Tror nog han kan tänka att maka på sig.-daniel- skrev:Wandell har valt #14.Praetori skrev:Blir nog #14Skidlöparn skrev:Men nu till den kanske viktigaste frågeställningen: vem tar #21? Lämnar Ante ifrån sig den eller tar Bulan något annat nummer? Försöker han då ta över #10, som Bergfors redan har? Eller nöjer han sig med Hank da Tanks #17? Det känns bara som att den här värvningen ställer till med en väldans massa problem...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
Och det menar du att inte Ante, Bergfors eller Hank skulle kunna med sina nummer?Praetori skrev:Tror nog han kan tänka att maka på sig.-daniel- skrev:Wandell har valt #14.Praetori skrev:Blir nog #14Skidlöparn skrev:Men nu till den kanske viktigaste frågeställningen: vem tar #21? Lämnar Ante ifrån sig den eller tar Bulan något annat nummer? Försöker han då ta över #10, som Bergfors redan har? Eller nöjer han sig med Hank da Tanks #17? Det känns bara som att den här värvningen ställer till med en väldans massa problem...

Skidlöparn
Och mitt sista stycke var inte personligen riktad mot dig. Jag vart lite upprörd när typ var tredje inlägg läggs åt att kritisera skribenter som efterfrågat spets när vi matats med ett potpurri av Svenssons. Nu landar vi sinnessjuk spets, vilket faktiskt glädjer alla. Ingen härinne hade kunnat gissa en sådan dignitet på värvning. Det är en väldigt kul dag!
Tjomme är fortfarande en grymt skicklig sportchef och en tråkig förlust för DIF som förening. Inget utesluter det andra.
Och mitt sista stycke var inte personligen riktad mot dig. Jag vart lite upprörd när typ var tredje inlägg läggs åt att kritisera skribenter som efterfrågat spets när vi matats med ett potpurri av Svenssons. Nu landar vi sinnessjuk spets, vilket faktiskt glädjer alla. Ingen härinne hade kunnat gissa en sådan dignitet på värvning. Det är en väldigt kul dag!
Tjomme är fortfarande en grymt skicklig sportchef och en tråkig förlust för DIF som förening. Inget utesluter det andra.
Tvek på att Patrik eller Jocke ber kaptenen eller assisterande att byta nummer.-daniel- skrev:Och det menar du att inte Ante, Bergfors eller Hank skulle kunna med sina nummer?Praetori skrev:Tror nog han kan tänka att maka på sig.-daniel- skrev:Wandell har valt #14.Praetori skrev:Blir nog #14Skidlöparn skrev:Men nu till den kanske viktigaste frågeställningen: vem tar #21? Lämnar Ante ifrån sig den eller tar Bulan något annat nummer? Försöker han då ta över #10, som Bergfors redan har? Eller nöjer han sig med Hank da Tanks #17? Det känns bara som att den här värvningen ställer till med en väldans massa problem...
Att en nytillkommen Wandell väljer något annat isf känns rimligare (med tanke på uppmärkt utrustning, kort mm).
Men haha vilket jävla lyxproblem att diskutera under en silly.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Gott med Bulan Jocke. Fixa nu bara en förstakedjan också så slipper vi nog kval.
- -daniel-
@ Praetori:
Tror Bulan plockar ett helt annat nummer faktiskt, men vi får se.
Mer av akademisk betydelse, som du själv är inne på, dock.
Tror Bulan plockar ett helt annat nummer faktiskt, men vi får se.
Mer av akademisk betydelse, som du själv är inne på, dock.

Visst, flytta ner Hank ett steg då.Morwiin skrev:Känns som en stor waste att ha Holtz i 4e kedjan. Han bör få spela med bättre folk.daaviid skrev:DIFtomppa skrev:Nu fattas bara kuken, så har vi laget som på allvar kan slås om guldet.
Berglund - Josefsson - Bemström
Axelsson - Strandberg - Hedman
Haga - Wandell - Bergfors
Guter - Östman - Hank
Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Garrisson
Helvete alltså
Tycker att det ser helt OK ut även utan Bemström och Dick.
Berglund - Josefson - Hedman
Haga - Strandberg - Bergfors
Hank - Wandell - Guter
Holtz - Östman - Grewe
Men visst vore det bra om båda anslöt och gjorde laget än mer slagkraftigt.
Vi har 16 forwards som går före Hank.daaviid skrev:Visst, flytta ner Hank ett steg då.Morwiin skrev:Känns som en stor waste att ha Holtz i 4e kedjan. Han bör få spela med bättre folk.daaviid skrev:DIFtomppa skrev:Nu fattas bara kuken, så har vi laget som på allvar kan slås om guldet.
Guter - Östman - Hank
Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Garrisson
Helvete alltså
Hank - Wandell - Guter
Holtz - Östman - Grewe
Enligt några här inne ja. Enligt Robert Ohlsson? Tveksamt.ciirree skrev:Vi har 16 forwards som går före Hank.daaviid skrev:Visst, flytta ner Hank ett steg då.Morwiin skrev:Känns som en stor waste att ha Holtz i 4e kedjan. Han bör få spela med bättre folk.daaviid skrev:DIFtomppa skrev:Nu fattas bara kuken, så har vi laget som på allvar kan slås om guldet.
Guter - Östman - Hank
Högström - Hultström
Alsing - Nilsson
Norell - Pettersson
Garrisson
Helvete alltså
Hank - Wandell - Guter
Holtz - Östman - Grewe
Jag vet inte vilken tränare som skulle krävas för att bänka en sådan spelare. Buddy Stephens kanske.daaviid skrev:Enligt några här inne ja. Enligt Robert Ohlsson? Tveksamt.ciirree skrev: Vi har 16 forwards som går före Hank.
Som vi lärt oss senaste åren, det enda som kan bänka Hank (vilket också lyfte laget och spelare i hans kedja när det hände) var en skada...ciirree skrev:Jag vet inte vilken tränare som skulle krävas för att bänka en sådan spelare. Buddy Stephens kanske.daaviid skrev:Enligt några här inne ja. Enligt Robert Ohlsson? Tveksamt.ciirree skrev: Vi har 16 forwards som går före Hank.

Hade älskat att ha Hank som permanent extra forward och mest syssla med fluffing i båset, för han är ärligt talat en jävligt bra lag booster och pådrivare, hockeyspelare? not so much.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det som förvånar mig mest är att han har så hög lön. Visserligen gammal information men jag har svårt att förstå hur han har kunnat ha högre lön än excaptcash skrev: Som vi lärt oss senaste åren, det enda som kan bänka Hank (vilket också lyfte laget och spelare i hans kedja när det hände) var en skada...
Hade älskat att ha Hank som permanent extra forward och mest syssla med fluffing i båset, för han är ärligt talat en jävligt bra lag booster och pådrivare, hockeyspelare? not so much.
Mikael Tellqvist, Mikael Ahlén, Adam Reideborn, Calle Ridderwall, Alexander Urbom
Undrar vad tränare och sportchef ser som inte jag ser i Hank. Gör han andra spelare mycket bättre?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-shl-lag/
https://nyheter24.se/sport/897764-sa-ha ... listan-har
Det enda vi vet där är att han tjänar typ 50k/månad. Det är en låg SHL-lön. Sen beror det hur mycket de lägger undan i pension osv.tomten skrev:Det som förvånar mig mest är att han har så hög lön. Visserligen gammal information men jag har svårt att förstå hur han har kunnat ha högre lön än excaptcash skrev: Som vi lärt oss senaste åren, det enda som kan bänka Hank (vilket också lyfte laget och spelare i hans kedja när det hände) var en skada...
Mikael Tellqvist, Mikael Ahlén, Adam Reideborn, Calle Ridderwall, Alexander Urbom
Undrar vad tränare och sportchef ser som inte jag ser i Hank. Gör han andra spelare mycket bättre?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... t-shl-lag/
https://nyheter24.se/sport/897764-sa-ha ... listan-har
Dra inga växlar av deklarerad inkomst.
Hur kommer det bli med Possler och Ågren?