Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Måste vara en ruskig klass på nästa spelare in. Men antar att vi inte kan gå i förhandlingskrig ens med HA-klubbar med våran budget. Vi ska vara ett topplag men helst gratis...
Bemström duger inte, det är en bonusspelare. Dick likaså när Jocke märker att den här forwardssidan kommer dra in oss på nedre sektionerna av tabellen. Bara hoppas att Dick tackar nej till sina anbud fram till att syndaren vaknar. Hoppas fortfarande på en spelare som kan bära en kedja. Sen Dick försvann är Josefson väldigt ensam på den punkten. Lilja inräknad!
Bemström duger inte, det är en bonusspelare. Dick likaså när Jocke märker att den här forwardssidan kommer dra in oss på nedre sektionerna av tabellen. Bara hoppas att Dick tackar nej till sina anbud fram till att syndaren vaknar. Hoppas fortfarande på en spelare som kan bära en kedja. Sen Dick försvann är Josefson väldigt ensam på den punkten. Lilja inräknad!
Jadu, troligen så skrev du eller någon likasinnad ett exakt likadant inlägg inför förra säsongen. Tonläget inför varje säsong hos vissa är som dåliga SVT repriser som bara går på repet.EspenK skrev:När hade vi en sådan intetsägande fw uppsättning senast. Kedjorna skrämmer ingen.
Ny Josef Hedman. ( Josef kommer rent statistiskt vara skadad ca 25%).
Guter Strandberg Bergfors
Possler Wandell Haga
Hank Östman Grewe/Walli/Holtz/
7/4-2014
Jadu, troligen så skrev du eller någon likasinnad ett exakt likadant inlägg inför förra säsongen. Tonläget inför varje säsong hos vissa är som dåliga SVT repriser som bara går på repet.EspenK skrev:När hade vi en sådan intetsägande fw uppsättning senast. Kedjorna skrämmer ingen.
Possler Wandell Haga
7/4-2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med om att vi måste ta in en klasspelare nu när Lilja sticker till NHL. Ingen för andrakedjan, utan ren spets! Ser väldigt gärna Peppe. Han och Josef skulle kunna utgöra en otroligt intressant förstakedja tillsammans med egentligen vem som helst, då båda är så fantastiskt adaptiva i sitt spel.
Om man leker lite med tanken skulle grunduppställningen nedan se riktigt bra ut! Inte bäst, men helt klart topp sex.
Lundh-Josef-Haga
Guter-Strandberg-Bergfors
Grewe-Wandell-Hedman
Resten
Om man leker lite med tanken skulle grunduppställningen nedan se riktigt bra ut! Inte bäst, men helt klart topp sex.
Lundh-Josef-Haga
Guter-Strandberg-Bergfors
Grewe-Wandell-Hedman
Resten
Så var det ju garanterat och så kommer det nog mer eller mindre alltid att låta.. Har lite svårt att förstå detta extrema fokus hos somliga på hur laget ser ut på pappret månader innan seriestart?Tobbe350 skrev:Jadu, troligen så skrev du eller någon likasinnad ett exakt likadant inlägg inför förra säsongen. Tonläget inför varje säsong hos vissa är som dåliga SVT repriser som bara går på repet.EspenK skrev:När hade vi en sådan intetsägande fw uppsättning senast. Kedjorna skrämmer ingen.
Possler Wandell Haga
Nyförvärven sågas i vanlig ordning mer eller mindre slentrianmässigt vilket väl i bästa fall baseras på deras fjolår spelandes i andra lag, med andra roller och med andra förutsättningar... Knappast facit för hur det kommer att bli. Inget som säger att det blir succé såklart men denna övertygelse om att det snarare blir fiasko känns märklig...
Ja det är ju ett mindset hos vissa. Spelar ingen roll om vi torskat första kvarten mot SAIK eller vad det är. Vi är ju sämst och har inget i ett slutspel att göra. Sen blir det lite halvt positiva tongångar några matcher för att sen spy galla efter varje torsk i semin.
Klart alla åsikter ska komma till tals men ibland blir det lite tröttsamt när det är samma personer gång på gång. Man undrar ju vilken glädje som egentligen infinner sig när vi vinner sjunde matchen mot FBK hos dessa individer?
Jag tycker det ser rätt spännande ut till nästa säsong. Särskilt bland backar såklart.
Litet frågetecken för Svedberg men tror han kommer studsa tillbaka. Alla har någon sämre säsong och han är knappast slut 29 år gammal.
In med en bra ersättare för Lilja nu bara så är jag hyfsat komfortabel med situationen.
Klart alla åsikter ska komma till tals men ibland blir det lite tröttsamt när det är samma personer gång på gång. Man undrar ju vilken glädje som egentligen infinner sig när vi vinner sjunde matchen mot FBK hos dessa individer?
Jag tycker det ser rätt spännande ut till nästa säsong. Särskilt bland backar såklart.
Litet frågetecken för Svedberg men tror han kommer studsa tillbaka. Alla har någon sämre säsong och han är knappast slut 29 år gammal.
In med en bra ersättare för Lilja nu bara så är jag hyfsat komfortabel med situationen.
-
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ka-klubbar
"Olle Alsing kommer att lånas ut till Djurgården" så det är klart att Olle Alsing spelar hos oss nästa säsong?
"Olle Alsing kommer att lånas ut till Djurgården" så det är klart att Olle Alsing spelar hos oss nästa säsong?
Håller med till viss mån men lika drygt är det att höra alla "fanboys" som ovillkorligt vad som händer står med fingarna i öronen, sjunger "lalalala" och bara försvarar allt in i absurdum! Finns inget drygare än dessa människor som lever ett 100% naivt liv och bara tror att allt kommer lösa sig automatiskt och förlitar sig på Fru Fortuna, typ som sossarna...Henkos skrev:Ja det är ju ett mindset hos vissa. Spelar ingen roll om vi torskat första kvarten mot SAIK eller vad det är. Vi är ju sämst och har inget i ett slutspel att göra. Sen blir det lite halvt positiva tongångar några matcher för att sen spy galla efter varje torsk i semin.
Men med det sagt, det är lite väl mycket neggo också innan man ens låtit laget gå på is, probbet är bara att OM alla neggofolk har rätt så är det ju tyvärr för sent att ändra sig sen, vi sitter med den truppen och hur man än vänder och vrider på det så känns inte forwardsidan speciellt sexig i år, den ser def ut som ett bottomhalf lag... vi räddas dock förhoppningsvis av en brutalt bra backsida... för att sen igen ha tok-gamblat på målvaktssidan i vanlig ordning.
Starten på säsongen blir viktig, om boysen får ihop en hyffsad kemi så kan man nog kämpa sig till en del poäng, men känns som sagt inte som vi direkt har matchavgörare i laget som kan vända en match på egen hand. Blir nog en lång "kämpa-säsong".
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kollade lite vår nuvarande trupp jämfört med förra årets, nyförvärv kontra tapp
målisar
Svedberg har iallafall vunnit SM förut så vinnaren finns där inne iallfall så får bli plus där
backar
Vi Lånar ut Simon J igen och Björnfot och Högström istället för Urbom och bobbo får bli ett plus från min sida
Forwards
ser inte lika roligt ut, känns som vi skulle behöva att det går halvbra för Bemström i NHL å får låna honom samt Ersätter Lilja med nått äss!
NYA
Adam Falk (C/LW)
Albin Grewe (C/RW)
Michael Haga (C/LW)
Anton Hedman (LW/RW)
Tom Wandell (C)
Kalle Östman (C/LW)
UT
Emil Bemström (RW)
Dick Axelsson (LW)
Daniel Brodin (RW)
Jonathan Davidsson (RW)
Marcus Davidsson (C/W)
Petteri Wirtanen (C)
Axel Jonsson Fjällby (LW)
Jakob Lilja (LW)
Dennis Svensson (C/LW)
målisar
Svedberg har iallafall vunnit SM förut så vinnaren finns där inne iallfall så får bli plus där
backar
Vi Lånar ut Simon J igen och Björnfot och Högström istället för Urbom och bobbo får bli ett plus från min sida
Forwards
ser inte lika roligt ut, känns som vi skulle behöva att det går halvbra för Bemström i NHL å får låna honom samt Ersätter Lilja med nått äss!
NYA
Adam Falk (C/LW)
Albin Grewe (C/RW)
Michael Haga (C/LW)
Anton Hedman (LW/RW)
Tom Wandell (C)
Kalle Östman (C/LW)
UT
Emil Bemström (RW)
Dick Axelsson (LW)
Daniel Brodin (RW)
Jonathan Davidsson (RW)
Marcus Davidsson (C/W)
Petteri Wirtanen (C)
Jakob Lilja (LW)
Dennis Svensson (C/LW)
- Lee Harvey Oswald
Ja, helt snurrigt egentligen.
Forwardstappen i Bemström, Dick, Brodin, J.Davidsson, Jonsson Fjällby och Lilja är väntade, men nu med facit i hand snudd på brutala att ta in
Inga dussinnamn direkt
En riktig utmaning väntar 19/20, spännande!
Forwardstappen i Bemström, Dick, Brodin, J.Davidsson, Jonsson Fjällby och Lilja är väntade, men nu med facit i hand snudd på brutala att ta in
Inga dussinnamn direkt
En riktig utmaning väntar 19/20, spännande!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det blir inte riktigt rättvist att jämföra med antalet in och ut med hur man avslutade säsongen. Fyra forwards(Guter, Wirtanen, Acke och Dennis) och en back(Garrison) tillkom under säsongens gång. Guter borde väl egentligen räknas in till årets värvningar även fast vi fick loss honom tidigare. Räknar även med att Lilja ersätts med en spelare i liknande klass.m0ng00se skrev:Kollade lite vår nuvarande trupp jämfört med förra årets, nyförvärv kontra tapp
målisar
backar
Forwards
NYA
Adam Falk (C/LW)
Albin Grewe (C/RW)
Michael Haga (C/LW)
Anton Hedman (LW/RW)
Tom Wandell (C)
Kalle Östman (C/LW)
UT
Emil Bemström (RW)
Dick Axelsson (LW)
Daniel Brodin (RW)
Jonathan Davidsson (RW)
Marcus Davidsson (C/W)
Petteri Wirtanen (C)
Jakob Lilja (LW)
Dennis Svensson (C/LW)
Här jämför jag kommande säsongs lag med föregående när vi går in i säsongen. Jag räknar in Bemström och Alsing i vårt lag nu men även Jonte(men inte Acke) i förra säsongens lag. Räknade inte med Widing då det bara var ett korttidskontrakt. Ta formationerna med en nypa salt. Jag vet att de inte såg exakt ut så 18/19.
Målvakter:
18/19:Reideborn(Jensen)
19/20:Svedberg(Jensen)
Klart bättre förstamålvakt men Svedberg har potential. Jensen var vid denna tidpunkt en orutinerad målvakt från allsvenskan med potential. Lite mer SHL-rutin nu och borde utvecklas mera kommande säsong. Under grundserien godkända siffror men hade hoppats på större utveckling under säsongen. Målvaktssidan klart sämre just nu men som många varit inne på den mest svårbedömda positionen.
Backar
18/19
Norell-Hultström
Alsing-Tom
Urbom-Pettersson
Bernhardt/Bobbo
19/20
Garrison-Hultström
Högström-Pettersson
Alsing-Tom
Norell/Björnfot/Lill-Tjomme
Förra säsongen gick vi in med till exempel Alsing som var en back som bitvis var petad i Leksand i allsvenskan som ordinarie. Nu är Alsing en back med NHL-kontrakt och etablerad i SHL. Garrison från november. Han motbevisade mig och visade att han höll hög SHL-klass, Jeppe P och Tom spelade båda landslagshockey under säsongen och Högström är en klassvärvning om han kommer tillbaka till klassen han hållit hos oss. Björnfot är en jättetalang som med en bra utveckling kan ta en ordinarie plats men det blir tufft.
Mycket bra både bredd och spets på backsidan. Klar förbättring mot hur det såg ut ifjol när vi gick in i säsongen.
Forwards
18/19
Lilja-Josefson-Brodin
Dick-Ante-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Strandberg-Bemström
Ågren/Walli/Wiå
19/20
Ny-Josefson-Bemström
Haga-Strandberg-Bergfors
Hedman-Wandell-Guter
Possler-Östman-Holtz
Hank/Grewe/Falk/Ågren/Walli
Forwardssidan är inte lika spetsig som ifjol. Ante(när han spelade) och Dick var två av seriens bästa spelare 17/18. Dock är Strandberg numera på en andracenternivå. Och vi har ett mycket större djup kommande säsong. Också väldigt bra att ha det centerdjupet vi går in säsongen med nu. Det fanns inte heller ifjol. Vid säsongsstart ifjol var till exempel Bemström ungefär där Grewe(två år yngre) och Holtz(tre år yngre) är nu.
Summering: Målvaktssidan är det största frågetecknet och en klar försämring. Backsidan ser väldigt stark ut. Forwardssidan har ett jättebra djup(med Liljas ersättare) men kanske inte riktigt samma superspets(Ante,Josefson,Dick) som vi gick in med ifjol.
captcash skrev:Henkos skrev:..massa text.
Är minst lika drygt att läsa allt klag på andra användares åsikter. Särskilt då detta blir lika lite konstruktivt som att bara klaga. (nu blev det bara att jag citerade er, inget menat med det ni skrev egentligen.) I slutändan så håller vi nog alla lika mycket på klubben ändå och blir säkert lika glada vid vinst.
Men för mig är det samma känsla som i fotbollen och där tycker jag att vi saknar 1-2 forwards.
Peppe skulle vara ett bra tillskott till 1:a linan men en till etablerad spets borde nog vara på högerkant. Tycker annars det känns väldigt chansartat.
Bemström tycker jag inte riktigt visat att han är i en förstalina i 5 vs 5, om nu vi får hem honom på lån. Riktigt tokigt bra spetskompetens på vänsterstolpen i PP är han dock.
..sen gillar jag inte målislösningen. Fylleinlägg jag gjorde senast (syns kanske på tiden) men i stort så står jag för vad jag skrev.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Zackrisson är ledig också. Kanske har jag för höga förväntningar?
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
En fågel viskade i mitt öra idag faktiskt att han förhandlar med Leksand.SirDIFalot skrev:Zackrisson är ledig också. Kanske har jag för höga förväntningar?
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Det är ju bra, då är SHL i alla fall inte uteslutet.Mattias_87 skrev:En fågel viskade i mitt öra idag faktiskt att han förhandlar med Leksand.SirDIFalot skrev:Zackrisson är ledig också. Kanske har jag för höga förväntningar?
Expert.