Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev:Samme Hultström höll väl på att ställa till det så pass mot Färjestad att vi kunde åkt ut enbart tack vare honom, så risig kan han vara när det inte stämmer.

Till Skillnad från Urbom som är tryggheten själv, jämnt. Ett riktigt proffs som man visste var man hade dag ut och dag in.
Här tror jag nog vi kan ge upp. Helt olika syn på vad man mest uppskattar hos en back. Vissa går igång på läckra snurrfinter och smarta smygskott. Andra, som du och jag, gillar spelare som jobbar i det tysta med ett säkerhetstänk. Alla gillar olika!

Skillnaden i min bok är att den första kategorin kan ensamma skänka bort matcher. Det gör aldrig den andra!
Senast redigerad av Manijock den 2019-06-13 17:47:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Linus Johansson överväger NHL-erbjudande. Hälften av pengarna till oss om han signar.
Expert.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Kan ju vara värt att flika in ang Urbom att han han själv kände sig sugen på att prova något nytt efter några år hos oss. Så slipper vi kanske en följetong av ältande kommande säsong över vilket uselt jobb Jocke gjorde som ”släppte” honom... lex Ljungh...

Med det sagt hade jag gärna haft honom kvar men backsidan ser fin ut ändå tycker jag!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

JiWe skrev:Kan ju vara värt att flika in ang Urbom att han han själv kände sig sugen på att prova något nytt efter några år hos oss. Så slipper vi kanske en följetong av ältande kommande säsong över vilket uselt jobb Jocke gjorde som ”släppte” honom... lex Ljungh...

Med det sagt hade jag gärna haft honom kvar men backsidan ser fin ut ändå tycker jag!
Har väldigt svårt att tro att Urbom hade ett kontraktsalternativ hos oss och sedan valde Tyskland.

En back idag skall ha helst en svag defensiv, så Urbom passade helt enkelt inte in.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:
JiWe skrev:Kan ju vara värt att flika in ang Urbom att han han själv kände sig sugen på att prova något nytt efter några år hos oss. Så slipper vi kanske en följetong av ältande kommande säsong över vilket uselt jobb Jocke gjorde som ”släppte” honom... lex Ljungh...

Har väldigt svårt att tro att Urbom hade ett kontraktsalternativ hos oss och sedan valde Tyskland.

En back idag skall ha helst en svag defensiv, så Urbom passade helt enkelt inte in.
Stämmer inte. Urbom ville vidare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:
sensei skrev:

Stämmer inte. Urbom ville vidare.
Vet du det säkert så har jag givetvis fel. Dock säger alla att man vill vidare när man tvingas söka lyckan i andra klubbar. Vore rätt konstigt annars.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Linus Johansson överväger NHL-erbjudande. Hälften av pengarna till oss om han signar.
Först Ljungh till KHL, nu kanske också LJ till NHL. För FBK och Håve kan det ha kostat mer än det smakat med dessa herrar.

För övrigt hoppas jag att vi tar det där jävla guldet mest för att slippa höra allt gnäll.
Eller vänta, Jocke är ju en sopa om vi så tar tio guld på raken.
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:
Manijock skrev:Backsidan är urstark. Helt klart guldklass om Hultström klarar av att spela slutspel nästa gång. Högström, Tom Nilsson och faktiskt även Robin Norell känns grymt bra. Grejar vi Alsing är det också en toppback. Jesper P kanske hittar tillbaka till sin debutsäsong. Då är även han grym. Björnfot och Simon är spännande i backvattnet.

Garrison är det som sticker ut negativt. Fruktansvärt onödig signing. Vill man ha en backgeneral i gamla skolan så hade jag föredragt AOM alla dagar. För att inte tala om Urbom naturligtvis. Garrison visade med all tydlighet i slutspelet att hans skridskoåkning är ett för stort problem för att kunna vägas upp med smartness.

Målvaktssidan är helt okej. Känns som en stor chans till succe i kombination med vår backsida. Men om det inte funkar med Svedberg så finns det ju inget bakom, vilket är något otäckt. Men tror faktiskt Svedberg har det i sig.

Det är anfallssidan som kommer vara vår problematik, och det inte så lite heller. Tror vi kommer ha FRUKTANSVÄRT svårt att komma till chanser. Våra meningslösa Bergfors-skott från pissvinkel kommer slå i höjden.
Hultström som vann backarnas poängliga i slutspelet och även gjort det en gång tidigare. Klart inte han klarar spela slutspel.

Kollade sammanlagda poänglign för backarna de senaste 5 åren. Hultström helt överlägsen!
Hur mycket fullblodschanser bjöd han på då herr statistik? Du kan inte ha missat hans fullständigt huvudlösa försvarsspel han serverade större delen av slutspelet. Var Tom Nilsson usel då han bara gjorde en assist?

Glömde vem jag frågade, var väl du som hävdade att Tom var bland våra sämsta backar ifjol.
Jag tycker inte Tom är en dålig back. Jag tycker han är användbar och en bra back för tex tredje backpar och BP. Men det jag genuint var intresserad av och ville lyfta då var varför vi får så mycket fler chanser mot oss än vi skapar när just Tom är inne på isen. Framförallt då Tom har en status på forumet som ingen annan back är i närheten av. Jag fick en hel del bra svar men också massa i stil med "kolla matchen idiot" vilket knappast kändes givande. Men vi behöver inte börja denna igen då vi inte kommer någon vart där.
Oraklet

Inlägg av Oraklet »

Är det idag som Lilja senast måste signa? Tycker för övrigt vi ska försöka rycka lite i Berglund. Känns som laget verkligen måste underkasta sig Olssons spelidé om vi ska klara topp 6 i år.
mb81

Inlägg av mb81 »

Oraklet skrev:Är det idag som Lilja senast måste signa? Tycker för övrigt vi ska försöka rycka lite i Berglund. Känns som laget verkligen måste underkasta sig Olssons spelidé om vi ska klara topp 6 i år.
Imorgon. Vet dock inte vilket klockslag. Nervös väntan.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lilja tränar på bra i Malmö iaf, så skriver han på något sker det från distans.
mb81

Inlägg av mb81 »

crike skrev:Lilja tränar på bra i Malmö iaf, så skriver han på något sker det från distans.
Är väl sällan som spelarna är på plats när de signar?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

mb81 skrev:
Oraklet skrev:Är det idag som Lilja senast måste signa? Tycker för övrigt vi ska försöka rycka lite i Berglund. Känns som laget verkligen måste underkasta sig Olssons spelidé om vi ska klara topp 6 i år.
Lär väl vara hela den 15e juni, dvs dom kan skriva på ända till 23,:59:59 ikväll
mb81

Inlägg av mb81 »

m0ng00se skrev:
mb81 skrev:
Lär väl vara hela den 15e juni, dvs dom kan skriva på ända till 23,:59:59 ikväll
Antar det men vet inte. Tänkte någon mer kunnig än jag skulle flika in. Öst eller västkusttid?
Då får man väl vänta till imorgon bitti innan man är säker.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Linus Johansson överväger NHL-erbjudande. Hälften av pengarna till oss om han signar.
Fan! Linus stannar i Färjestad.
Låst