Favoritspelare

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Favoritspelare

Inlägg av Andy »

Remy Lebeau skrev:Min favorit i dagens lag är Ossi Väänänen, utan konkurrans. Att vi fick honom betyder mer än vad folk egentligen tror. Man märker speciellt att motståndarna har fruktansvärd respekt för honom. Ossi är en av de absolut bästa backarna jag har sett i Djurgården.

En äldre favorit är Espen Knutsen. Kommentarer överflödiga.
Jag tror faktiskt att "folk" förstår precis hur mycket Ossi betyder för laget.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Remy Lebeau skrev:Man märker speciellt att motståndarna har fruktansvärd respekt för honom.
Det är skillnad på respekt och att vara obotligt livrädd :wink:

En trotjänare som Falken som gör mycket jobb i det tysta senaste åren är jag svag för.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Andy skrev:
Remy Lebeau skrev:Min favorit i dagens lag är Ossi Väänänen, utan konkurrans. Att vi fick honom betyder mer än vad folk egentligen tror. Man märker speciellt att motståndarna har fruktansvärd respekt för honom. Ossi är en av de absolut bästa backarna jag har sett i Djurgården.

En äldre favorit är Espen Knutsen. Kommentarer överflödiga.
Jag tror faktiskt att "folk" förstår precis hur mycket Ossi betyder för laget.
Det är fullt möjligt bland de lite "äldre" supportrarna. Dock så är det inte inte alltid självklart för de lite yngre supportrarna. Därför valde jag att skriva så som jag gjorde.

Sett att det finns en del unga skribenter här som tittar lite väl mycket på poängskörden..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Favoriterna är självklart Väänänen och Ölvestad med de underbara tackligarna.Det ska smälla.
Dymek

Inlägg av Dymek »

Svårt att säja gillar helalaget men Linkan står rätt högt å Ölvestad om man ska säja nån...
Djurgårn mästa mästarna!!!!
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Jag tycker Gustavsson e riktig skojj å se.
18 år med ett bra spelsinne samt att de lite Ölvestad-feeling på honom... krigar hela tiden och e kortare än en 13åring...

Sen är alltid favvospelarna the old school, dvs. Ölvet, Falk, Otto, Linkan, T Petterson, R Petterson, är sessutom jävligt svag för tellan:P , och väl inne på målvakterna så är dagens målvaktspar gudomliga! kommer bli kul att se den tredje sen...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Håll med om att Axelsson ser ut som Södergren på isen. Tror han kan bli en lika stor DIF-profil som nummer 22...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Tycker alla spelare gör ett grymt bra jobb. Har dock min favoriter i tredjekedjan: Danielsson - Bäcker - Ask har jobbat riktigt bra.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Har redan skrivit en gång, men jag måste säga att våra två målvakter står väldigt högt hos mig just nu. Känns skönt att ha två unga riktiga DIF målvakter igen, de har saknats sedan Tellan (<3) drog iväg...
wzy

Inlägg av wzy »

Krigaren Patric Hörnqvist! Tror dock att han kommer få svårt att slå igenom NHL.. :/ Men man kan ju alltid hoppas på att han blir lika bra som Mats Sundin :P

En annan krigare som många verkar glömt bort är Patrick Thoresen!

Legendarerna har fått sin uppmärksamhet i den här tråden :)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

wzy skrev:Krigaren Patric Hörnqvist! Tror dock att han kommer få svårt att slå igenom NHL.. :/
Se det så här; Om Bengan inte slår igenom i NHL så kommer han kanske hem och spelar för Djurgården!
wzy

Inlägg av wzy »

Sant sant, men det vore ju också roligt om han blev riktigt etablerad i NHL och sedan återvände! :) Man kan ju alltid hoppas!

Det var dock en riktigt stor besvikelse att inte Sundin kom hit under lockouten. Om nu Hörnqvist blir riktigt bra får man hoppas på att han har ett sant Djurgårds hjärta och återvänder! ;P
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

I år har verkligen Axelsson varit en stor profil detsamma med T.Pettersson Ölvestad är ju också en favorit och självklart Linkan med sina "känsliga handleder" men högst i mitt hjärta finns Nichlas Falk har även hans tröja från 05/06 hoppas verkligen han får sin tröja upphängd det skulle vara riktigt skoj att han får vara en riktig "TOP 10 DIF ever".
Skriv svar