Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Darlingdave

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

Är vi inställda på att endast ta in en till forward så hoppas jag att vi siktar in oss på annat än Dick. Med tanke på hans skadehistorik och dåliga knä så kan vi inte ha den tilltänkta spetsforwarden i endast 30 av 52 matcher typ. Fantastisk spelare och ett fantastiskt slutspel, men nej tack.
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Darlingdave skrev:Är vi inställda på att endast ta in en till forward så hoppas jag att vi siktar in oss på annat än Dick. Med tanke på hans skadehistorik och dåliga knä så kan vi inte ha den tilltänkta spetsforwarden i endast 30 av 52 matcher typ. Fantastisk spelare och ett fantastiskt slutspel, men nej tack.
Agree vi kommer inte ha råd att vänta till ett slutspel börjar.

Hoppas Jocke är på någon av Spencer Abbott, Patrik Zackrisson, Peppe Lundh eller Ville Leskinen
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:
Darlingdave skrev:Är vi inställda på att endast ta in en till forward så hoppas jag att vi siktar in oss på annat än Dick. Med tanke på hans skadehistorik och dåliga knä så kan vi inte ha den tilltänkta spetsforwarden i endast 30 av 52 matcher typ. Fantastisk spelare och ett fantastiskt slutspel, men nej tack.
Agree vi kommer inte ha råd att vänta till ett slutspel börjar.

Hoppas Jocke är på någon av Spencer Abbott, Patrik Zackrisson, Peppe Lundh eller Ville Leskinen
Peppe har han ju iaf haft dialog med tidigare. Zacke har kontrakt nästa säsong och vi har redan väldigt många centrar så det känns väl inte så aktuellt.
Leskinen vet jag inte om jag sett någon gång. Vad är det för spelartyp? Fina siffror men borde betyda att han har rätt många anbud från KHL(kanske NHL?).
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Skulle velat se en rightskytt, en sniper. Typ en Teemu Pulkkinen, Spencer Abbott eller dylikt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Printz förlänger med Frölunda, mycket klok och välskött förening. Undrar hur vår defensiv kommer se ut utan Urbom och förmodligen en sämre målvaktssidan.
Spela fult
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Puckey

Inlägg av Puckey »

jsson skrev:http://www.hockeysverige.se/2019/05/31/ ... 69DsixnUKU

Zackrisson släpps. Agera, Jocke!
Spännande, men undrar om vi vågar ta in ytterligare en center? Vem sätter vi på vingen?
difanda

Inlägg av difanda »

Ser gärna Zackrisson och han kan även va på kanten. Men hellre Peppe om han vill återvända.
Ingen som hört om Kempe? Utan kontrakt, bra ålder och bra spets, eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

difanda skrev:Ser gärna Zackrisson och han kan även va på kanten. Men hellre Peppe om han vill återvända.
Ingen som hört om Kempe? Utan kontrakt, bra ålder och bra spets, eller?
Han är i princip en ordinarie NHL-spelare. Inte SHL-aktuellt. Om han inte får ett bra envägskontrakt i sommar lär han sikta på KHL igen.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Joo nu ångrar man ju att vi la pengar på Jonas Almto, eller jag menar Tom Wandell... Zachrisson hade varit en garanti för två någorlunda levererade poängkedjor. Beroende på vem sista värvningen blir, och om vi dissar Dick, så står vi nu med en förstakedja, två tredjelinor och en fjärde. Önskar ju att man kunde bli överraskad över en värvning någon gång.

Zacke hade även varit en säkerhet om Strandberg stannar i utvecklingen. Aja, nu får vi checka in honom i Saik, Leksand eller troligen Hv istället.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Joo nu ångrar man ju att vi la pengar på Jonas Almto, eller jag menar Tom Wandell... Zachrisson hade varit en garanti för två någorlunda levererade poängkedjor. Beroende på vem sista värvningen blir, och om vi dissar Dick, så står vi nu med en förstakedja, två tredjelinor och en fjärde. Önskar ju att man kunde bli överraskad över en värvning någon gång.

Zacke hade även varit en säkerhet om Strandberg stannar i utvecklingen. Aja, nu får vi checka in honom i Saik, Leksand eller troligen Hv istället.
Förhandlingar innefattar mer än pengar och "en plats i truppen". Man vill veta sin roll och sin förväntade istid. En spelare av Zackes dignitet vill givetvis vara garanterad en top 6-roll. Strandberg, efter sitt fjolår, förväntar sig också top 6, och han är under kontrakt.

Wandell accepterar en tredjelina-roll, det gör inte Zacke eller Strandberg. Därför värvades Wandell.

Och sen har vi Haga. Jocke har alltså två centrar (Strandberg och Haga) som kommer från sina genombrotts-säsonger. Det är med andra ord upp till dem att nu bevisa om de håller som top 6 eller ej. Zacke har ett mer gediget CV och kan ställa helt andra krav.
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tittar man på våra finalkollegor så har de redan tre centrar med första/andra-linenivå. Hur övertalar de sina centrar till att skriva kontrakt om det skulle handla om det? Det är bara en siffra. Josef, Strandberg och Zacke skulle alla få istid i PP till exempel. I avgörande lägen ska alltid hetaste kedjan lira, oavsett siffra. Något Robban visserligen brukar strunta i, men iallafall.

Tror inte vi ens jagar Zachrisson heller. Men bara pga att vi fyllt laget med spelare utan några större uppåtsidor. Säker bredd med tveksam potential. Hoppas jag har fel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Tittar man på våra finalkollegor så har de redan tre centrar med första/andra-linenivå. Hur övertalar de sina centrar till att skriva kontrakt om det skulle handla om det? Det är bara en siffra. Josef, Strandberg och Zacke skulle alla få istid i PP till exempel. I avgörande lägen ska alltid hetaste kedjan lira, oavsett siffra. Något Robban visserligen brukar strunta i, men iallafall.

Tror inte vi ens jagar Zachrisson heller. Men bara pga att vi fyllt laget med spelare utan några större uppåtsidor. Säker bredd med tveksam potential. Hoppas jag har fel.
Vi har ju också minst tre med första/andrakedjenivå. Josefson, Strandberg och Haga. Wandell skulle nog gå in som andracenter i hälften av lagen i SHL också. Förstår faktiskt inte vad du snackar om här.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Manijock skrev:Tittar man på våra finalkollegor så har de redan tre centrar med första/andra-linenivå. Hur övertalar de sina centrar till att skriva kontrakt om det skulle handla om det? Det är bara en siffra. Josef, Strandberg och Zacke skulle alla få istid i PP till exempel. I avgörande lägen ska alltid hetaste kedjan lira, oavsett siffra. Något Robban visserligen brukar strunta i, men iallafall.

Vi har ju också minst tre med första/andrakedjenivå. Josefson, Strandberg och Haga. Wandell skulle nog gå in som andracenter i hälften av lagen i SHL också. Förstår faktiskt inte vad du snackar om här.
Vissa tror att normalnivån är att en förstacenter gör 45-50 poäng, en andracenter gör 35 poäng och en tredjecenter gör 25 poäng, typ.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vi är ju helt enkelt oense om en del spelare. Du tror att allt vi rör blir guld, och jag är pessimistisk. Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. Wandell är jag säker på att vissa kommer bli besvikna på. Ganska rejält också! Defensivt bra, och osynlig framåt. Precis vad jag förväntar mig. Räcker det? Passar bra med övriga. Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!

Frölunda har Lundqvist som sämsta center. Och du snackar om Haga och Wandell... Som sagt, tror vissa kommer bli besvikna. Jag blir gärna positivt överraskad men känns föga troligt med tanke på hur säkert stabila dessa spelare är. Säkert medelklass utan trolig uppstuds.
Låst