Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
m0ng00se

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

-daniel- skrev:
m0ng00se skrev:Vad har Fredrik Mikko haft för adepter under sina vingar i dom olika lagen han har varit i? Kanske finns nått guldkorn att vaska fram där?...
Ett axplock:
Marcus Högberg, Fredrik Norrena, David Rautio, Linus Fernström och sen någon finne som jag inte känner till i hans KHL-lag och nån ryss.

EDIT: Högberg känns spontant rätt intressant? Gått lite under radarn sen han lämnade LHC, men är bara 24 år och som jag minns det stabil.
Är han tillgänglig? Dvs utan kontrakt?
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

m0ng00se skrev:
-daniel- skrev:
m0ng00se skrev:Vad har Fredrik Mikko haft för adepter under sina vingar i dom olika lagen han har varit i? Kanske finns nått guldkorn att vaska fram där?...
Ett axplock:
Marcus Högberg, Fredrik Norrena, David Rautio, Linus Fernström och sen någon finne som jag inte känner till i hans KHL-lag och nån ryss.

EDIT: Högberg känns spontant rätt intressant? Gått lite under radarn sen han lämnade LHC, men är bara 24 år och som jag minns det stabil.
Ja, ryktades tidigare till moderklubben Örebro.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... us-hogberg
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

ja kollar man Ottawas rooster så verkar han vara typ 4e rankad av deras målisar gångna sässen. stod 4 matcher och gjorde inget direkt väsen av sig då. Kanske Kan vara sugen på att vända hemåt

https://www.eliteprospects.com/team/69/ ... ?tab=stats

1. Anders Nilsson 24 2.90 .914 |
2. Craig Anderson 50 3.51 .903 |
3. Mike McKenna 10 3.96 .897 |
4. Marcus Högberg 4 4.08 .884
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

"Enligt SportExpressens uppgifter är Niklas Svedberg ett av flera namn, som diskuterats internt i Djurgården.
– Det har jag inte så mycket att säga om egentligen. Jag vet att agenten kollat. Men vi har även kollat i utlandet, säger Svedberg."
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
m0ng00se skrev:
-daniel- skrev:
Ett axplock:

Ja, ryktades tidigare till moderklubben Örebro.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... us-hogberg
Värt att notera att det var innan de plockade in Dominik Furch, som förmodligen är värvad som etta.
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

Ollas-Mattsson helt klar för Malmö. Hade gärna sett honom hos oss.
mb81

Inlägg av mb81 »

Darlingdave skrev:Ollas-Mattsson helt klar för Malmö. Hade gärna sett honom hos oss.
Vi kan inte värva alla som.varit hos oss. Dessutom rätt tjockt på backsidan.
Ser inte heller vem han skulle gå före i vårt lag heller.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Jag är på allvar riktigt orolig över målvaktssidan. Ingen av Svedberg eller Jensen har 90%.
Jag får såna vibbar av 2010/2011. Finalspel året innan helvetessäsongen. Varför är Jocke imponerad av målvakter som degraderas? Värva utländskt och våga släppa manualen lite.

Joni Ortio eller Eddie Läck.
BrommaDIF

Inlägg av BrommaDIF »

Gällande Ortio, är det bekräftat att han inte ska vara kvar i KHL?
Jag har svårt att se varför han annars skulle vara på väg till oss, han spelade trots allt 52 matcher säsongen som va och va 92%.

Så finns det någon substans eller dagdrömmer folk?

Läck kan väl vara ett alternativ men där verkar det ju råda osäkerhet om hans kropp orkar, han verkar själv tveksam och ville därför vänta med att signa med en klubb.
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

TheForsa skrev:Jag är på allvar riktigt orolig över målvaktssidan. Ingen av Svedberg eller Jensen har 90%.
Jag får såna vibbar av 2010/2011. Finalspel året innan helvetessäsongen. Varför är Jocke imponerad av målvakter som degraderas? Värva utländskt och våga släppa manualen lite.

Svedberg spelade ju även i ett uselt lag med en usel defensiv. Svårt att stirra på procenten då. Hade han inte haft säsongen i Timrå tror jag många hade sett det som en prestigevärvning. Känns även som att han har dålig skalle och föll i och med att det gick dåligt för laget.
Darlingdave

Inlägg av Darlingdave »

BrommaDIF skrev:Gällande Ortio, är det bekräftat att han inte ska vara kvar i KHL?
Jag har svårt att se varför han annars skulle vara på väg till oss, han spelade trots allt 52 matcher säsongen som va och va 92%.

Så finns det någon substans eller dagdrömmer folk?

Läck kan väl vara ett alternativ men där verkar det ju råda osäkerhet om hans kropp orkar, han verkar själv tveksam och ville därför vänta med att signa med en klubb.
Kan tänka mig att Ortio även är för dyr för oss.
mb81

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:Jag är på allvar riktigt orolig över målvaktssidan. Ingen av Svedberg eller Jensen har 90%.

Med den logiken kan väl inte Eddie Läck med 86.3% vara ett alternativ.

Jensen hade 90.6. Inte superbra men ok för en andraslips.

Ok att man var besviken efter 10/11 Men att kalla en säsong där vi kommer sexa för helvetessäsong är väl en överdrift? Dessutom vann vår målvakt målvaktsligan då.
Kjellc

Truppen

Inlägg av Kjellc »

Hur tänker Djurgården med Joacim Eriksson i spetsen. Här pratar man om Svedberg från Timrå som en lämplig målvakt. Har Djurgården så dålig ekonomi då man bara tar in spelare som inte är toppspelare lika bra som de som lämnat. Har man redan nu bestämt att vårt kära lag enbart skall spela för att slippa nedflyttning. men som det nu ser ut är den risken stor.
mb81

Re: Truppen

Inlägg av mb81 »

Kjellc skrev:Hur tänker Djurgården med Joacim Eriksson i spetsen. Här pratar man om Svedberg från Timrå som en lämplig målvakt. Har Djurgården så dålig ekonomi då man bara tar in spelare som inte är toppspelare lika bra som de som lämnat. Har man redan nu bestämt att vårt kära lag enbart skall spela för att slippa nedflyttning. men som det nu ser ut är den risken stor.
Vi har bra och stabil ekonomi. Den bästa vi haft på länge samtidigt som vi har vår bästa period sportsligt sen tidigt 2000-tal. Mycket tack vare just Jocke Eriksson.
Är väldigt få dyra spelare som lämnat. Urbom kostade väl en del men där har Högström kommit in. Bland forwardsen är det knappt nån speciellt dyr som lämnat. Då kan vi inte ersätta med jättedyra spelare heller. Högström, Wandell och Haga känns som bra värvningar. Hedman var ändå nästan .5ppg denna säsong även fast det inte är någon favorit, Guter hör väl egentligen till denna silly och Östman känns spännande. Sen ska det in en toppforward till.

Vi har en osäker målvaktssituation, en bra backsida(framförallt om vi får låna Alsing), en av seriens bästa centeruppställningar och en bred forwardssida men inte riktigt samma spets som ifjol där. Men så lät det iofs då också.
Frankie

Inlägg av Frankie »

mb81 skrev:
Darlingdave skrev:Ollas-Mattsson helt klar för Malmö. Hade gärna sett honom hos oss.
Vi kan inte värva alla som.varit hos oss. Dessutom rätt tjockt på backsidan.
Ser inte heller vem han skulle gå före i vårt lag heller.
Så är det men det ger en viss smak av spya i munnen iallafall.

Hade ju hellre sett AOM tillbaks än typ någon ny "Bobbo-värvning" eller ett sent artistkontrakt på Mr.Biceps.
Låst