Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Adams äventyr till Ryssland bekräftad på hemsidan.
Vad menar Jocke med detta. Centersidan och backsidan är komplett. Det har jag fattat.Det innebär att vi just nu utvärderar marknaden för målvakter och gör en bedömning för hur vi ska parera riskerna och utmaningarna i vårt övriga lagbygge sett till avsaknad av en målvakt och osäkerheten kring Marcus Högström och Emil Bemström utifrån den spelarbudget vi har till förfogande.
Vår nuvarande analys är att vi har en högkvalitativ back- och centerbesättning och att det nu återstår att säkerställa att vi har hittar en bra ersättare till Adam samt att vi i vår nuvarande forwardsbesättning har offensiv spetskompetens för ett topplag.__"
Men menar han att vi i vår nuvarande forwardsbesättning har offensiv spetskompetens för ett topplag eller menar han att vi ska säkerställa(värva alltså) så vi har en offensiv spetskompetens för ett topplag. Konstigt uppbyggd mening.
Att det återstår att säkerställa att det finns.mb81 skrev:Vad menar Jocke med detta. Centersidan och backsidan är komplett. Det har jag fattat.Det innebär att vi just nu utvärderar marknaden för målvakter och gör en bedömning för hur vi ska parera riskerna och utmaningarna i vårt övriga lagbygge sett till avsaknad av en målvakt och osäkerheten kring Marcus Högström och Emil Bemström utifrån den spelarbudget vi har till förfogande.
Vår nuvarande analys är att vi har en högkvalitativ back- och centerbesättning och att det nu återstår att säkerställa att vi har hittar en bra ersättare till Adam samt att vi i vår nuvarande forwardsbesättning har offensiv spetskompetens för ett topplag.__"
Men menar han att vi i vår nuvarande forwardsbesättning har offensiv spetskompetens för ett topplag eller menar han att vi ska säkerställa(värva alltså) så vi har en offensiv spetskompetens för ett topplag. Konstigt uppbyggd mening.
- Lee Harvey Oswald
Ja du.mb81 skrev:Vad menar Jocke med detta. Centersidan och backsidan är komplett. Det har jag fattat.Det innebär att vi just nu utvärderar marknaden för målvakter och gör en bedömning för hur vi ska parera riskerna och utmaningarna i vårt övriga lagbygge sett till avsaknad av en målvakt och osäkerheten kring Marcus Högström och Emil Bemström utifrån den spelarbudget vi har till förfogande.
Som det är skrivet betyder det ju att forwards i nuvarande trupp har/kommer ha tillräcklig spets, vilket inte rimmar med stavelsen Topplag
Onödigt otydlig formulering, om man ändå ska göra ett uttalande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Har Jocke någon gång varit tydlig? Han pratar i koder konstant.Lee Harvey Oswald skrev:Ja du.mb81 skrev:Vad menar Jocke med detta. Centersidan och backsidan är komplett. Det har jag fattat.Det innebär att vi just nu utvärderar marknaden för målvakter och gör en bedömning för hur vi ska parera riskerna och utmaningarna i vårt övriga lagbygge sett till avsaknad av en målvakt och osäkerheten kring Marcus Högström och Emil Bemström utifrån den spelarbudget vi har till förfogande.
Som det är skrivet betyder det ju att forwards i nuvarande trupp har/kommer ha tillräcklig spets, vilket inte rimmar med stavelsen Topplag
Onödigt otydlig formulering, om man ändå ska göra ett uttalande
Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
-
Det vi har värvat är bredd, inte spets. Varken Haga eller Wandell är spets. Lilja kan även han sticka och hoppas verkligen Jocke är beredd på det så det inte blir som med Högström. Högström ut, Bobo Petersson in.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
Haga gjorde ändå 32 poäng och det i ett bottenlag. Bara fyra spelare hos oss gjorde bättre. Wandell hade bäst corsi i hela SHL. Även fast du inte kallar det spets borde det väl anses vara bra värvningar. i har en väldigt spetsig centersida som ändå är den viktigaste positionen. Vilka lag har en uppenbart bättre centersida än Josefson, Haga, Strandberg, Wandell och Östman?Darlingdave skrev:Det vi har värvat är bredd, inte spets. Varken Haga eller Wandell är spets. Lilja kan även han sticka och hoppas verkligen Jocke är beredd på det så det inte blir som med Högström. Högström ut, Bobo Petersson in.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
Sen borde det komma en till forward om man ska tolka Jockes luddiga uttalande Dessutom verkar chansen att Lilja bli kvar vara större än den var tidigare. Han nämndes inte i artikeln. Vore grymt om han stannade nästa säsong.
-
Inget lag har en märkbart bättre centersida än oss på pappret. Fisk, kaffe, skoter är väl de som tillsammans med oss har bäst centersida hittills.mb81 skrev:Haga gjorde ändå 32 poäng och det i ett bottenlag. Bara fyra spelare hos oss gjorde bättre. Wandell hade bäst corsi i hela SHL. Även fast du inte kallar det spets borde det väl anses vara bra värvningar. i har en väldigt spetsig centersida som ändå är den viktigaste positionen. Vilka lag har en uppenbart bättre centersida än Josefson, Haga, Strandberg, Wandell och Östman?Darlingdave skrev:Det vi har värvat är bredd, inte spets. Varken Haga eller Wandell är spets. Lilja kan även han sticka och hoppas verkligen Jocke är beredd på det så det inte blir som med Högström. Högström ut, Bobo Petersson in.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
Sen borde det komma en till forward om man ska tolka Jockes luddiga uttalande Dessutom verkar chansen att Lilja bli kvar vara större än den var tidigare. Han nämndes inte i artikeln. Vore grymt om han stannade nästa säsong.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Självklart ställer man ju en hel del hopp till att spelare ska utvecklas och att andra som får mer speltid och större förtroende än tidigare också kommer leverera fler poäng. Så det funkar överallt.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
Kan folk släppa den där tron på att om vi tappar en spelare som gjort 20 mål så måste den ersättas med en spelare som gjort 20 mål (på den här nivån eller helst högre)
Expert.
-
Absolut, det är bra lirare. Men Känns som att våra ambitioner ska ligga högre. Kollar man på de tilltänkta topplagens värvningar ligger vi efter. Tänker på Ejdsell, Sundström, två finnar från ett finskt lag i ett VM osv. Vet att vi inte har samma ekonomiska kraft och det är väl där skon klämmer.mb81 skrev:Haga gjorde ändå 32 poäng och det i ett bottenlag. Bara fyra spelare hos oss gjorde bättre. Wandell hade bäst corsi i hela SHL. Även fast du inte kallar det spets borde det väl anses vara bra värvningar. i har en väldigt spetsig centersida som ändå är den viktigaste positionen. Vilka lag har en uppenbart bättre centersida än Josefson, Haga, Strandberg, Wandell och Östman?Darlingdave skrev:Det vi har värvat är bredd, inte spets. Varken Haga eller Wandell är spets. Lilja kan även han sticka och hoppas verkligen Jocke är beredd på det så det inte blir som med Högström. Högström ut, Bobo Petersson in.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
-
Absolut, det är bra lirare. Men Känns som att våra ambitioner ska ligga högre. Kollar man på de tilltänkta topplagens värvningar ligger vi efter. Tänker på Ejdsell, Sundström, två finnar från ett finskt lag i ett VM osv. Vet att vi inte har samma ekonomiska kraft och det är väl där skon klämmer. Får hoppas att jag får mig på käften när både Haga och Wandell gör sina livs säsonger i SHLmb81 skrev:Haga gjorde ändå 32 poäng och det i ett bottenlag. Bara fyra spelare hos oss gjorde bättre. Wandell hade bäst corsi i hela SHL. Även fast du inte kallar det spets borde det väl anses vara bra värvningar. i har en väldigt spetsig centersida som ändå är den viktigaste positionen. Vilka lag har en uppenbart bättre centersida än Josefson, Haga, Strandberg, Wandell och Östman?Darlingdave skrev:Det vi har värvat är bredd, inte spets. Varken Haga eller Wandell är spets. Lilja kan även han sticka och hoppas verkligen Jocke är beredd på det så det inte blir som med Högström. Högström ut, Bobo Petersson in.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.

Ok att det går bra för finnarna i VM men jag tar hellre en spelare som gjort 32 poäng i SHL än ca 40 i finska ligan.Darlingdave skrev:Absolut, det är bra lirare. Men Känns som att våra ambitioner ska ligga högre. Kollar man på de tilltänkta topplagens värvningar ligger vi efter. Tänker på Ejdsell, Sundström, två finnar från ett finskt lag i ett VM osv. Vet att vi inte har samma ekonomiska kraft och det är väl där skon klämmer. Får hoppas att jag får mig på käften när både Haga och Wandell gör sina livs säsonger i SHLmb81 skrev:Haga gjorde ändå 32 poäng och det i ett bottenlag. Bara fyra spelare hos oss gjorde bättre. Wandell hade bäst corsi i hela SHL. Även fast du inte kallar det spets borde det väl anses vara bra värvningar. i har en väldigt spetsig centersida som ändå är den viktigaste positionen. Vilka lag har en uppenbart bättre centersida än Josefson, Haga, Strandberg, Wandell och Östman?Darlingdave skrev:Det vi har värvat är bredd, inte spets. Varken Haga eller Wandell är spets. Lilja kan även han sticka och hoppas verkligen Jocke är beredd på det så det inte blir som med Högström. Högström ut, Bobo Petersson in.Morwiin skrev:Ehm nuvarande lag har absolut ingen spets överhuvudtaget så kan absolut inte vara klart med forwards. Har ju inte ersatt bemström, Brodin eller Davidsson poängmässigt.
Ejdsell är såklart en bra värvning. Men kolla vad Färjestad tappat. Steen, Nygård och Virtanen. Typ deras tre bästa spelare.
De enda lägen jag ser som på pappret är ungefär lika bra eller lite bättre kommande säsong av topplagen är väl Frölunda och Luleå. Tycker inte lag som HV, Färjestad, Växjö och Skellefteå ser så vassa ut just nu. Rögle(inget topplag)har väl något spännande på gång.
Tycker nog också att det överlag ser hyggligt jämnt ut bland övriga lag utan att ha kollat närmare. Dock slås jag varje silly över hur mycket vikt folk lägger på lagens kraft på pappret 5-6 månader innan seriestart... Visst, spännande förvärv kan ju skapa lite extra surr sådär men nu stundar förhoppningsvis en skön sommar!
Apropå artikeln så öppnar det väl för lite tolkning men jag är som sagt inne på forwardsspets så jag väljer att se det som ett kvitto på att jag hoppas rätt
Apropå keeper så läste jag i förbifarten på SF-forumet där någon menar att vi förhandlar med Eddie Läck. Ingen aning var det kommer ifrån dock men då han är fostrad i våra led så kan jag förstå tanken. Verkar dock vara lite sämre med speltid det senaste (skada?) men borde ju frisk och kry vara en väldigt bra SHL-målvakt.
Apropå artikeln så öppnar det väl för lite tolkning men jag är som sagt inne på forwardsspets så jag väljer att se det som ett kvitto på att jag hoppas rätt

Apropå keeper så läste jag i förbifarten på SF-forumet där någon menar att vi förhandlar med Eddie Läck. Ingen aning var det kommer ifrån dock men då han är fostrad i våra led så kan jag förstå tanken. Verkar dock vara lite sämre med speltid det senaste (skada?) men borde ju frisk och kry vara en väldigt bra SHL-målvakt.