Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Senast redigerad av KnoxBlue den 2019-05-15 19:32:14, redigerad totalt 1 gånger.
Wrong one - Andrén out
Raymond kommer ju få en plats högt upp i deras kedjor kan jag nästan lova. Borde göra samma med Holtz för han är redo för SHL bara han får speltiden för det!Manijock skrev:Klart Holtz ska få chansen. Där är vi eniga. Men frågan är om han ska få en ordinarie startposition. Där är jag väldigt säker på att Jocke resonerar som mig. Grabben är ett barn! NHL hösten 2020? Nu får vi sansa oss. Vi har inte sett honom på seniornivå än. Stackars grabb, inga dåliga förväntningar vissa har. NHL-kontrakt är dock möjligt. Men som sagt, han kan lika gärna köra fast. Steget är sjukt stort. Undrar hur Frölunda kommer hantera Raymond?
Grewe är inte bara en rivigare spelare. Han har redan visat att han har skallen med sig. Inte ett dugg liten när han går ut på seniornivå. Där har vi inte sett Holtz ett smack än.
Alltså lugna puckar, grabben har precis fyllt 17. Han kommer få chansen men det är ingen 19-20åring vi snackar om utan en kille som kanske bör gå klart hockeygymnasiet innan man börjar snacka ordinarie plats i SHL.mb81 skrev: Men vore tråkigt om han inte får en hyfsat stor roll(typ Bemström med stort förtroende i PP men inte supermycket speltid i 5vs5) den kanske enda säsongen han gör innan han flyttar till NHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi får hoppas det finns något på marknaden bara. Och som vi har råd med.KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Avskaffa tre mot tre.
Okej, tack..Benjamin L. Willard skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... rn-lamnar/BrommaDIF skrev:Att det ska vara så svårt, källa?Vikas skrev:Adam ryktas till KHL.
Jag har inget som helst belägg för detta, men jag har en känsla att det är Linus Söderström som blir ersättaren.
Jag erkänner att det känns långsökt men om man tänker efter så är det kanske inte helt orimligt?
Gick sönder inför förra säsongen och spelade inget alls. Kan säkert bli aktuellt med utlåning från NY Islanders för att han ska få speltid. Med tanke på att HV har klart med målvakter så kanske DIF skulle vara ett alternativ, trots den sura sortin när han lämnade sist.
Som sagt en långsökt tanke men kom ihåg var ni hörde det först

Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Håller med dig till fullo. Bergfors blev bara bra av dicken, walli gjorde inte ett rätt på isen då han fick chanser ( tom före Holtz , grewe ).Greato skrev:Jag förstår inte dessa förlängningar. Framför allt med tanke på hur övriga truppen ser ut.
Garrison - Är väl den förlängning som känns närmast ok, men har inte alls nått upp till förväntningarna.
Bergfors - Producerar alldeles för lite för att förlängas med, tycker inte han bidrar med mycket i övrigt heller.
Walli - Kan inte komma ihåg en sämre "junior" i vårt lag. Ser ingen potential i honom.
Nej, usch för dessa förlängningar!
SHLs bästa målvakt i grundserien absolut, slutspelets bästa? Skulle inte tro det.Praetori skrev:Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Wrong one - Andrén out
Jag synar och höjer med att Mantas och SAIK bryter kontraktet om/när Ortio återkommer och att vi därmed signar med Mantas om Adam försvinner.BrommaDIF skrev: Okej, tack..
Jag har inget som helst belägg för detta, men jag har en känsla att det är Linus Söderström som blir ersättaren.
Jag erkänner att det känns långsökt men om man tänker efter så är det kanske inte helt orimligt?
Gick sönder inför förra säsongen och spelade inget alls. Kan säkert bli aktuellt med utlåning från NY Islanders för att han ska få speltid. Med tanke på att HV har klart med målvakter så kanske DIF skulle vara ett alternativ, trots den sura sortin när han lämnade sist.
Som sagt en långsökt tanke men kom ihåg var ni hörde det först
Vi snackar om en kille som kommer spela NHL när han är 19-20. Jag förespråkar inga Josefsonminuter men att använda hans spetsegenskaper i PP precis som vi gjorde med Bemström och sen matcha in han med lagom med speltid. Bemström spelade inte heller speciellt mycket i 5vs5. Klarar han det växer förtroendet. Klarar han mot förmodan inte det ska han såklart inte ha någon gratisplats. Men håll honom inte tillbaka bara för han är 17.Praetori skrev:Alltså lugna puckar, grabben har precis fyllt 17. Han kommer få chansen men det är ingen 19-20åring vi snackar om utan en kille som kanske bör gå klart hockeygymnasiet innan man börjar snacka ordinarie plats i SHL.mb81 skrev: Men vore tråkigt om han inte får en hyfsat stor roll(typ Bemström med stort förtroende i PP men inte supermycket speltid i 5vs5) den kanske enda säsongen han gör innan han flyttar till NHL.
Han är väl egentligen längre fram nu än vad Bemström var ifjol vid denna tidpunkt kan jag tycka.
Nä men två slutspel på seniornivå gör inte en målvakt (vi hade inte ens varit i final om det inte varit för Adam och i viss mån Dick). Han stod pall för pressen i kvalet till SHL så det mentala finns absolut där. Har haft en fantastiskt bra utveckling de senaste åren så det är rent utsagt SKIT i nivå med tappet av Högga i min mening.KnoxBlue skrev:SHLs bästa målvakt i grundserien absolut, slutspelets bästa? Skulle inte tro det.Praetori skrev:Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Satan vad tungt med Adam. Började lite smått hoppas på att han skulle bli kvar.Praetori skrev:Vi tappar SHLs bästa målvakt och du tycker det är "härligt"? Drunk much?KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Får vi nån ersättning om han går till KHL?
Mjo men Holtz möter och spelar mot killar som inte är på SHL-nivå i fysik och tempo. Det kan vara skadligt (både fysiskt och mentalt) att slänga in talanger i hetluften för tidigt. Det finns fler exempel på floppar än flippar i den kategorin. Tror det är bäst att skynda långsamt och plocka in honom vid skador eller andra frånfall under hösten och sedan får man se framåt vårkanten.mb81 skrev: Vi snackar om en kille som kommer spela NHL när han är 19-20. Jag förespråkar inga Josefsonminuter men att använda hans spetsegenskaper i PP precis som vi gjorde med Bemström och sen matcha in han med lagom med speltid. Bemström spelade inte heller speciellt mycket i 5vs5. Klarar han det växer förtroendet. Klarar han mot förmodan inte det ska han såklart inte ha någon gratisplats. Men håll honom inte tillbaka bara för han är 17.
Han är väl egentligen längre fram nu än vad Bemström var ifjol vid denna tidpunkt kan jag tycka.
- SirDIFalot
Den ena är en gedigen hockeyspelare med gott CV från NHL, KHL och SHL. Den andra har gjort fler dåliga än bra byten i sin extremt korta SHL-karriär.sensei skrev:Bergfors i all ära, men det händer mer på isen med Walli. Polera bort det som blir fel så börjar det likna något. Han går in och krigar, orädd.
Har väldigt svårt för spelare som bara gör byte efter byte utan att man ens noterar det, och Bergfors har tyvärr en tendens att vara en av dessa.
Edit: Sen har Walli ett snyggt nummer också, nu när det estetiska har lyfts upp och aktualiserats.
Går ju inte ens att jämföra dom två.
Expert.
- SirDIFalot
Blir extremt tufft att ersätta Adam som varit riktigt bra två säsonger. Och som jag förstår det har han varit mycket prisvärd. En felrekrytering där kan förstöra hela säsongen.Mattias_87 skrev:Vi får hoppas det finns något på marknaden bara. Och som vi har råd med.KnoxBlue skrev:Härligt, nu kan vi värva en målvakt som inte bajsar i byxan när det står något på spel.
Expert.