Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
-
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Bra med bergfors förlängning, gör det riktigt bra och gnäller inte fast att han kan få dra grovlasset.
Men Garisson däremot......... gillade honom men han blande och gav duktigt!! Tror faktiskt inte att han kommer komma in i november och vara tillbaks i matchform (och höja sig jämfört med förra säsongen för han måste hålla högre nivå ) på ett bra tag. Hoppas att han är brutalbillig för annars tycker jag nog inte att det är värt det. Bättre att satsa på nåt nytt isåfall.
Men Garisson däremot......... gillade honom men han blande och gav duktigt!! Tror faktiskt inte att han kommer komma in i november och vara tillbaks i matchform (och höja sig jämfört med förra säsongen för han måste hålla högre nivå ) på ett bra tag. Hoppas att han är brutalbillig för annars tycker jag nog inte att det är värt det. Bättre att satsa på nåt nytt isåfall.
Garrison fortsätter, det trodde man ju inte. Är inte så förvänad att Walli blir kvar dock, logiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag trodde faktiskt Walli skulle bli dumpad likt Wiå eller vad han hette, gillar Walli på ett sett men laget skriker ju efter toppspelare. Vi har ju ett helt lass med tveksam bredd redan nu. Kan ju inte finnas plats för en enda forward till... Är det meningen att Guter ska ses som vår frälsare nästa säsongsensei skrev:Garrison fortsätter, det trodde man ju inte. Är inte så förvänad att Walli blir kvar dock, logiskt.

Spela fult
- Jim Morrison
Walli har mycket hockey i sig. Inte riktigt mogen ännu men tycker man ser att han kan bli bra på sikt. Förhoppningsvis sådär SHL-nivå-bra så man kan behålla honom utan risk att han försvinner. Tänk på att han är en väldig late-bloomer som faktiskt även är draftad. Har vi bara lite tålamod så kan detta bli bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, men för min del får han gärna spela i Allsvenskan 19/20. Vi har gott om bredd.Jim Morrison skrev:Walli har mycket hockey i sig. Inte riktigt mogen ännu men tycker man ser att han kan bli bra på sikt. Förhoppningsvis sådär SHL-nivå-bra så man kan behålla honom utan risk att han försvinner. Tänk på att han är en väldig late-bloomer som faktiskt även är draftad. Har vi bara lite tålamod så kan detta bli bra.
Expert.
-
Svagt minne av att uttrycket "tveksam bredd" nämns i princip innan varje säsong de senaste åren ändå så har vi gått långt. Vilka spelare i nuvarande trupp är tveksam bredd?diftobbe89 skrev:Jag trodde faktiskt Walli skulle bli dumpad likt Wiå eller vad han hette, gillar Walli på ett sett men laget skriker ju efter toppspelare. Vi har ju ett helt lass med tveksam bredd redan nu. Kan ju inte finnas plats för en enda forward till... Är det meningen att Guter ska ses som vår frälsare nästa säsongsensei skrev:Garrison fortsätter, det trodde man ju inte. Är inte så förvänad att Walli blir kvar dock, logiskt.
Typ det är min känsla också. Lägger till mina vanliga saker jag gillar att han har skaplig storlek och är oöm också. Inte den typen som tvekar i jobbiga situationer då andra "råkar" komma för sent in eller bara alibiviftar lite med klubban.Jim Morrison skrev:Walli har mycket hockey i sig. Inte riktigt mogen ännu men tycker man ser att han kan bli bra på sikt. Förhoppningsvis sådär SHL-nivå-bra så man kan behålla honom utan risk att han försvinner. Tänk på att han är en väldig late-bloomer som faktiskt även är draftad. Har vi bara lite tålamod så kan detta bli bra.
Jag förstår inte dessa förlängningar. Framför allt med tanke på hur övriga truppen ser ut.
Garrison - Är väl den förlängning som känns närmast ok, men har inte alls nått upp till förväntningarna.
Bergfors - Producerar alldeles för lite för att förlängas med, tycker inte han bidrar med mycket i övrigt heller.
Walli - Kan inte komma ihåg en sämre "junior" i vårt lag. Ser ingen potential i honom.
Nej, usch för dessa förlängningar!
Garrison - Är väl den förlängning som känns närmast ok, men har inte alls nått upp till förväntningarna.
Bergfors - Producerar alldeles för lite för att förlängas med, tycker inte han bidrar med mycket i övrigt heller.
Walli - Kan inte komma ihåg en sämre "junior" i vårt lag. Ser ingen potential i honom.
Nej, usch för dessa förlängningar!
- Jim Morrison
Det tror jag han skulle må bra av själv.SirDIFalot skrev:Ja, men för min del får han gärna spela i Allsvenskan 19/20. Vi har gott om bredd.Jim Morrison skrev:Walli har mycket hockey i sig. Inte riktigt mogen ännu men tycker man ser att han kan bli bra på sikt. Förhoppningsvis sådär SHL-nivå-bra så man kan behålla honom utan risk att han försvinner. Tänk på att han är en väldig late-bloomer som faktiskt även är draftad. Har vi bara lite tålamod så kan detta bli bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså Walli vad i helvete? Utlån utgår jag ifrån. Nu får det räcka med medelmåttig bredd.
Bergfors är bra, Falk är bra.
Garrison känns alldeles för långsam, och inte häften så smart som långsamma spelare behöver vara för att väga upp det. Dock så gillar jag hans ledaregenskaper och förmåga att orka lira mycket. Så lite kluven där.
Garrison känns alldeles för långsam, och inte häften så smart som långsamma spelare behöver vara för att väga upp det. Dock så gillar jag hans ledaregenskaper och förmåga att orka lira mycket. Så lite kluven där.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag hade ju hellre tagit beslutet om 183 dagar när han potentiellt ska anlända än nu.Manijock skrev:Alltså Walli vad i helvete? Utlån utgår jag ifrån. Nu får det räcka med medelmåttig bredd.
Han måste verkligen gjort ett bra intryck som karaktär.
Expert.
Bergfors i all ära, men det händer mer på isen med Walli. Polera bort det som blir fel så börjar det likna något. Han går in och krigar, orädd.
Har väldigt svårt för spelare som bara gör byte efter byte utan att man ens noterar det, och Bergfors har tyvärr en tendens att vara en av dessa.
Edit: Sen har Walli ett snyggt nummer också, nu när det estetiska har lyfts upp och aktualiserats.
Har väldigt svårt för spelare som bara gör byte efter byte utan att man ens noterar det, och Bergfors har tyvärr en tendens att vara en av dessa.
Edit: Sen har Walli ett snyggt nummer också, nu när det estetiska har lyfts upp och aktualiserats.
Adam ryktas till KHL.
Att det ska vara så svårt, källa?Vikas skrev:Adam ryktas till KHL.
-
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... rn-lamnar/BrommaDIF skrev:Att det ska vara så svårt, källa?Vikas skrev:Adam ryktas till KHL.