ciirree skrev:Nu har Bemström signat med Columbus.
Kul för honom förstås.
Återstår att se ifall han tar en plats redan i höst eller om det blir Djurgården. Tror och hoppas på det sistnämnda.
Edit. Annars får gärna Åberg ersätta Bemström. Inte mig emot.
Du har inga kontakter med Djurgården hemma i Sverige då?
– Det är fans som vill att man ska komma hem bara för att man har fått byta lag. Men jag spelar ju fortfarande i NHL och tar det alla dagar i veckan framför SHL. Vissa tror att man hamnar i AHL bara för att man byter lag, men så funkar det inte. Men nej, jag har inte snackat någonting med Djurgården. Samtidigt vet man aldrig. Vi får se…
Kul för honom förstås.
Återstår att se ifall han tar en plats redan i höst eller om det blir Djurgården. Tror och hoppas på det sistnämnda.
– Det är fans som vill att man ska komma hem bara för att man har fått byta lag. Men jag spelar ju fortfarande i NHL och tar det alla dagar i veckan framför SHL. Vissa tror att man hamnar i AHL bara för att man byter lag, men så funkar det inte. Men nej, jag har inte snackat någonting med Djurgården. Samtidigt vet man aldrig. Vi får se…
Två månader sedan.
Tråkig inställning. Han får det att låta negativt när supportrar vill ha hem spelare.
Men det brukar ju dementeras ganska kraftigt under säsongen. Han har väl barn hemma i Sverige? Kan vara anledning nog att vända hem.
Kul för honom förstås.
Två månader sedan.
Tråkig inställning. Han får det att låta negativt när supportrar vill ha hem spelare.
Men det brukar ju dementeras ganska kraftigt under säsongen. Han har väl barn hemma i Sverige? Kan vara anledning nog att vända hem.
Kul för honom förstås.
Två månader sedan.
Fel av mig, skulle upprepat: "Vill Dick spela, så ska han ha en plats". Naturligtvis så är det svårt att påverka om han väljer att sluta. Men glädjer mig att Jocke fortsatt har dörren öppen. Trodde faktiskt helt uppriktigt inte att vi ens skulle försöka. Alldeles för mycket lirare i herr Axelsson för att passa in i vårt lagbygge. Där "attityd" klassas som något negativt.
Manijock skrev:Fel av mig, skulle upprepat: "Vill Dick spela, så ska han ha en plats". Naturligtvis så är det svårt att påverka om han väljer att sluta. Men glädjer mig att Jocke fortsatt har dörren öppen. Trodde faktiskt helt uppriktigt inte att vi ens skulle försöka. Alldeles för mycket lirare i herr Axelsson för att passa in i vårt lagbygge. Där "attityd" klassas som något negativt.
Snarare tvärtom. Attityd och karaktär anses vara extremt viktigt. Just därför är man nog extra mån om att få rätt signaler från Dick då just detta inte varit hans adelsmärke genom karriären.
Skulle vara otroligt glad om Possler/Ågren bröt sitt kontrakt med oss och vi får in Holtz istället. Känns verkligen som att han måste få mer speltid i år och hade ju helst sett han i en av kedjorna direkt istället för extra spelare.
Morwiin skrev:Skulle vara otroligt glad om Possler/Ågren bröt sitt kontrakt med oss och vi får in Holtz istället. Känns verkligen som att han måste få mer speltid i år och hade ju helst sett han i en av kedjorna direkt istället för extra spelare.
Holtz tid kommer. Mer speltid kommer han få. Men han kan inte ges en oförtjänt startplats bara för att han ska vara lovande. Han måste ta den själv!
Jag tycker inte man ska förlänga med Dick. Verkar återigen inte vara sugen på försäsong/grundserie och då blir det precis som förra säsongen - en belastning tills dess att det vankas slutspel.
Adam Brodecki lämnar Linköping. Enligt agenten tittar man på klubbar utomlands. Men här har vi en ung kille ursprungligen från Stockholm, rightare. Om Bemström lämnar så måste Adam vara en god kandidat?
Morwiin skrev:Skulle vara otroligt glad om Possler/Ågren bröt sitt kontrakt med oss och vi får in Holtz istället. Känns verkligen som att han måste få mer speltid i år och hade ju helst sett han i en av kedjorna direkt istället för extra spelare.
Holtz tid kommer. Mer speltid kommer han få. Men han kan inte ges en oförtjänt startplats bara för att han ska vara lovande. Han måste ta den själv!
Givetvis ska han platsa för att spela men det borde han redan gjort i slutet av denna säsong. Klasser bättre än Walli. Han ska såklart bevisa att han tar plats vilket jag tror att han gör.
Men vore tråkigt om han inte får en hyfsat stor roll(typ Bemström med stort förtroende i PP men inte supermycket speltid i 5vs5) den kanske enda säsongen han gör innan han flyttar till NHL.
Givetvis ska han platsa för att spela men det borde han redan gjort i slutet av denna säsong. Klasser bättre än Walli. Han ska såklart bevisa att han tar plats vilket jag tror att han gör.
Men vore tråkigt om han inte får en hyfsat stor roll(typ Bemström med stort förtroende i PP men inte supermycket speltid i 5vs5) den kanske enda säsongen han gör innan han flyttar till NHL.
Grewe bör ju även han gå före Holtz. Betydligt längre fram I sin fysiska utveckling. Walli utgår jag från att han försvinner.
Alltså belastning med Dick i grundserien? Säger som sensei, vilken jävla myt som på något konstigt sett blivit sanning bland vissa. Karln var skadad, och när han väl lirade så var han bärande för sin lina. Jisses!
Senast redigerad av Manijock den 2019-05-15 08:46:14, redigerad totalt 1 gånger.
Grewe bör ju även han gå före Holtz.
Alltså belastning med Dick i grundserien? Säger som sensei, vilken jävla myt som på något konstigt sett blivit sanning bland vissa. Karln var skadad, och när han väl lirade så var han bärande för sin lina. Jisses!
Jag har då inte sagt att Dick var en belastning i grundserien. Tyckte han var bra i grundserien också och skulle gärna ha kvar honom. Faktiskt bra corsi och andra underliggande siffror också under grundserien. Sen förstår jag att det blir svårt att planera som sportchef med Dick som alltid verkar vilja bestämma sig sent.
Varför bör Grewe gå före Holtz? Jag har sett några juniormatcher i år men inte jättemånga. Holtz är helt dominant. Dessutom visade han på u18-Vm att han är en ledande spelare också. Grewe är också duktig och kommer också få speltid kommande säsong hoppas jag men Holtz är något extra!
Manijock skrev:Dick var ju inte mer skadad än Josefson. Hör ingen som ifrågasätter om hans axel håller en säsong till.
Inga jämförelser i övrigt. Ser inga större tveksamheter på den fronten. Dick gick ut och sa att knät håller, och då gjorde det precis det.
Är väl för att han redan är under kontrakt och kostar redan det han gör plus att DIF aldrig skull bryta nå i förtid.
Lol, snacka om att vissa fiskar efter att provocera.
Precis som ovanstående typ skrev: Den där liknelsen kanske skulle gå att applicera om JJ´s kontrakt också hade gått ut.
Ger en pass på bladet tillbaks och säger att Hank hade varit viktigare att haft i slutspelet. Han hade fixat så att boxplay legat på ~80%. ..och det borde nog räckt för att bärga *kan fan inte säga det* men ja det vi hade haft 17st utav.