Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Funderar på om jag ska börja predika för Patrik Berglund eller dylikt. Och helt ignorera invändningarna gällande antal centrar under kontrakt och lönekrav från Berglund och bara svara med "ALLTSÅ att det finns folk som inte fattar vad berglund skulle ge detta lag? Han är en VINNARE "
Expert.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Donkels-2.0 skrev:
vr6power skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
vr6power skrev: En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.

vi hade kanske haft guld utan han vem vet.

Nu lämnar jag disskussion om dick och litar på Jocke angående dicks vara eller inte vara.
Jag vet, säsongen är över nu.
Men detta kan ändå vara det märkligaste mest verklighetsfrånvända inlägget 2018/19.

Lägg märke till VEM VET?, jag är inte synsk men jag vet iaf en sak med säkerhet och det är att vi inte vann guld med han.
...och vi vann inte SM guld med fotbollsmupparnas favorit Ahlén heller

Där sjönk nivån ytterligare på detta forum. tragiskt.
vr6power

Inlägg av vr6power »

SirDIFalot skrev:Funderar på om jag ska börja predika för Patrik Berglund eller dylikt. Och helt ignorera invändningarna gällande antal centrar under kontrakt och lönekrav från Berglund och bara svara med "ALLTSÅ att det finns folk som inte fattar vad berglund skulle ge detta lag? Han är en VINNARE "

Nej du måste tycka som alla andra på detta forum våga fan inte ha en egen syn på spelare, Dick är DIF han bär hela föreningen, vi behöver inga andra, Dick han är värd hela DIFs kapital.

Det är tur du skriver ibland så man har en nyans av vettighet läsa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:
SirDIFalot skrev:Funderar på om jag ska börja predika för Patrik Berglund eller dylikt. Och helt ignorera invändningarna gällande antal centrar under kontrakt och lönekrav från Berglund och bara svara med "ALLTSÅ att det finns folk som inte fattar vad berglund skulle ge detta lag? Han är en VINNARE "

Nej du måste tycka som alla andra på detta forum våga fan inte ha en egen syn på spelare, Dick är DIF han bär hela föreningen, vi behöver inga andra, Dick han är värd hela DIFs kapital.

Alltså Dick är ju jättebra. Hade vi haft 3-4 platser öppna så hade jag gärna slängt honom ett kontrakt på samma summa igen, om man kände sig trygg med att han är motiverad och har bättre fokus än förre säsongen. Men så är ju inte verkligheten nu. Att folk bara kan blunda för det och förklara DIFs ledning som inkompetent om Dick inte spelar i DIF nästa år är ju absurt.
Expert.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:
vr6power skrev:

Alltså Dick är ju jättebra. Hade vi haft 3-4 platser öppna så hade jag gärna slängt honom ett kontrakt på samma summa igen, om man kände sig trygg med att han är motiverad och har bättre fokus än förre säsongen. Men så är ju inte verkligheten nu. Att folk bara kan blunda för det och förklara DIFs ledning som inkompetent om Dick inte spelar i DIF nästa år är ju absurt.
Tror du inte att det hänger på Lilja's vara eller inte vara i föreningen? Går Lilja någonstans så får Dick ta över hans kontrakt, men stannar Lilja så erbjuds det inte nytt? Är inte det en ekvation som skulle kunna gå ihop?
Nu har jag ingen aning om vad Lilja tjänade, men han borde väl varit bland de högst avlönade?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

daaviid skrev:
SirDIFalot skrev:
vr6power skrev:

Tror du inte att det hänger på Lilja's vara eller inte vara i föreningen? Går Lilja någonstans så får Dick ta över hans kontrakt, men stannar Lilja så erbjuds det inte nytt? Är inte det en ekvation som skulle kunna gå ihop?
Nu har jag ingen aning om vad Lilja tjänade, men han borde väl varit bland de högst avlönade?
Ja, det låter rimligt tycker jag. Med reservationen för att Dick ska vara motiverad och beredd att utföra sommarträningen och göra en bättre grundserie än ifjol. Det är klart att det är slutspelet som gäller, men DIF har inte råd med att ha toppspelare som går på halvfart, om ens det, genom hela grundserien.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ni som hävdar att Dick inte får plats. Vem har ersatt honom som ens är halvvägs likvärdig? Holtz? Han är ju ändå 17, gud förbjude att han inte får spela i bägge PP-uppställningarna nästa säsong. Då kommer han ju lämna för NHL på direkten och vi får inte ut ett jota. Eller Grewe? En annan spetsspelare. Vi har värvat centrar och en halv forward i Östman. Alltså ersatt Mackan och Wirtanen med Wandell och Haga. Vi kommer tappa Brodin som ersatts av Hedman. Vi kommer tappa Lilja, och måste ta höjd för att tappa Bemström. Vi kommer inte ha någon Fjällby eller Jonte. Hur i hela friden har vi ersatt Dick? Ågren kanske? Eller Possler med en pånyttfödelse. Guter? Spänningen är olidlig.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Angående Berglund-jämförelsen. Vem spelar dum nu egentligen? Du tror att de ens är lite likvärdiga i löneanspråk? Dick är säkerligen villig att lira för liknande lön som ifjol bara för att få stanna i Sthlm. Det vill säga Vejdemos gamla.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Ni som hävdar att Dick inte får plats. Vem har ersatt honom som ens är halvvägs likvärdig? Holtz? Han är ju ändå 17, gud förbjude att han inte får spela i bägge PP-uppställningarna nästa säsong. Då kommer han ju lämna för NHL på direkten och vi får inte ut ett jota. Eller Grewe? En annan spetsspelare. Vi har värvat centrar och en halv forward i Östman. Alltså ersatt Mackan och Wirtanen med Wandell och Haga. Vi kommer tappa Brodin som ersatts av Hedman. Vi kommer tappa Lilja, och måste ta höjd för att tappa Bemström. Vi kommer inte ha någon Fjällby eller Jonte. Hur i hela friden har vi ersatt Dick? Ågren kanske? Eller Possler med en pånyttfödelse. Guter? Spänningen är olidlig.
Men du förstår väl att ALLA som lämnar inte ska ersättas? Vissa kommer ju för att bredda/spetsa under säsongen, som Wirtanen, Svensson och Garrison. Dom ska ju inte "ersättas".

Räkna antal spelare vi har under kontrakt bara.

Ja, om vi tappar Lilja och Bemström måste vi givetvis ersätta dom. Men det är inget vi kan göra på förhand och riskera att sitta på dubbla topplöner en hel säsong.

Man bygger ju en nytt lag för varje säsong. Har man hänt med mer än en silly season förstår man ju att ett bortfall automatiskt inte måste ersättas one for one med en liknande spelare.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

I min bok är Dick fortfarande en del av truppen tills vi har andra spelare för våra högre linor. Det har vi inte nu. Därav får han plats om vi vill. Sen ska vi inte ens räkna med varken Grewe eller framförallt Holtz mer än som backup vid skador. Som naturligtvis kommer att komma. Inte som topp 12! Där måste de konkurrera ut seniorerna.

Ågren måste lösas. Lilja kommer försvinna! Bemström likaså. Där finns det hopp om lån, men precis som med Axel är det inget man kan förlita sig på. Annars är risken överhängande att vi står helt utan spets när säsongen drar igång. Ett sjukt högt spel. Det måste ses som en bonus. Vilket Fjällby var som jag förstod!

Ny - Josefson - Hedman
Dick - Strandberg - Bergfors
Possler - Wandell - Guter
Hank - Haga - Östman
Ågren/Grewe
Senast redigerad av Manijock den 2019-05-13 16:15:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:I min bok är Dick fortfarande en del av truppen. Därav får han plats om vi vill. Sen ska vi inte ens räkna med varken Grewe eller framförallt Holtz mer än som backup vid skador. Som naturligtvis kommer att komma. Inte som topp 12!

Ågren måste lösas. Lilja kommer försvinna! Bemström likaså. Där finns det hopp om lån, men precis som med Jonte är det inget man kan förlita sig på.
Ja, men du blundar ju bara för verkligen.

Dick är inte en del av truppen, för han har inte kontrakt. Vad "din bok" säger är irrelevant.

Grewe och Holtz har ingenting med Dick att göra.

Ågren kommer väl troligtvis vara sjukskriven eller spela en minimal roll.

Lilja och Bemström kan troligtvis försvinna. JA. MEN... dom kan inte ersättas på förhand om det blir så att dom inte lämnar. vad är det som är så svårt att förstå?
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:I min bok är Dick fortfarande en del av truppen. Därav får han plats om vi vill. Sen ska vi inte ens räkna med varken Grewe eller framförallt Holtz mer än som backup vid skador. Som naturligtvis kommer att komma. Inte som topp 12!

Ågren måste lösas. Lilja kommer försvinna! Bemström likaså. Där finns det hopp om lån, men precis som med Jonte är det inget man kan förlita sig på.

Dick är inte en del av truppen, för han har inte kontrakt. Vad "din bok" säger är irrelevant.

Lilja och Bemström kan troligtvis försvinna. JA. MEN... dom kan inte ersättas på förhand om det blir så att dom inte lämnar. vad är det som är så svårt att förstå?
Vi har inte fått ett besked om Dick än. Där är ju skillnaden mellan oss. Jag talar ju för fan vad jag vill ska hända när Lilja och Bemström lämnar. Kom in i matchen! Vi lär troligen ha bekräftelse där närsomhelst. Jag räknar inte med dem redan nu då sannolikheten att två sådana spelare skulle nobba NHL när intresse finns inte ens är lite minimal.

Du borde verkligen slappna av sirDIF. Din jakt på självbekräftelse som orakel härinne är befängd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:

Vi har inte fått ett besked om Dick än. Där är ju skillnaden mellan oss. Jag talar ju för fan vad jag vill ska hämta när Lilja och Bemström lämnar. Kom in i matchen! Vi lär troligen ha bekräftelse där närsomhelst. Jag räknar inte med dem redan nu då sannolikheten att två sådana spelare skulle nobba NHL när intresse finns inte ens är lite minimal.

Du borde verkligen slappna av sirDIF. Din jakt på självbekräftelse som orakel härinne är befängd.
Ok, vi kör på din linje. Jocke borde ta in på mentalsjukhus om han inte signar en 16:e forward till truppen på en lönepost som för närvarande inte är ledig.

Avgå osv.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIF, en fråga till dig

Hur ser du på att DIF aldrig eller väldigt sällan "bryter" existerande kontrakt?

Bara för att vara tydlig, så menar jag inte att något kontrakt skall rivas isär bokstavligen och så är det bra, utan att ett tidigare avslut nås med ömsesidig överenskommelse (eg - du får ingen speltid, hitta en annan klubb yadayada yada).
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

Behövs inte. Vi behöver bara lyfta upp en junis så har vi en ny Zibbe...

DIF, hockeyns motsvarighet av pojken med guldbyxorna....

Slår mig, undantaget Hedman och Tom. Kan nästa års trupp vara den tråkigaste sen Naumovs-tiden! En riktig Corsi-trupp...
Låst