Förstår ju att det måste finnas plats för Bemström/ersättare. Men inte spelar hans dryga 20k/månad göra någon skillnad om vi har råd med en topplön eller inte.SirDIFalot skrev:Men sluta spela dumma. Det finns såklart massa anledningar att vara skeptisk till Dick. Gå bara till er själva och titta vad ni skrev om honom under säsongen.
Och vi har ingen plats, vi är säkerligen intresserade av en forward på hans nivå om vi tappar en av Lilja och Bemström. Men innan vi vet det så kan vi inte signa någon till på en topplön.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
20k?mb81 skrev:Förstår ju att det måste finnas plats för Bemström/ersättare. Men inte spelar hans dryga 20k/månad göra någon skillnad om vi har råd med en topplön eller inte.SirDIFalot skrev:Men sluta spela dumma. Det finns såklart massa anledningar att vara skeptisk till Dick. Gå bara till er själva och titta vad ni skrev om honom under säsongen.
Och vi har ingen plats, vi är säkerligen intresserade av en forward på hans nivå om vi tappar en av Lilja och Bemström. Men innan vi vet det så kan vi inte signa någon till på en topplön.
Expert.
En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.Manijock skrev:Fullständigt vansinnig diskussion. Dick är DIF på mängder av sätt. Kaxig, hatar alla han möter och till råga på det, lite finare lite bättre spelmässigt. Han är lite motsatsen till spelare som Adam och Lilja. Bäst när det gäller. En vinnare, som vill spela här. Jocke måste testas på mentalsjukhus om han inte förlänger. Ser helst att #31 stannar här karriären ut.
Och nej, utan honom hade vi inte passerat kvarten ens.
vi hade kanske haft guld utan han vem vet.
Nu lämnar jag disskussion om dick och litar på Jocke angående dicks vara eller inte vara.
Vill/kan Dick spela och prestera fler säsonger hos oss så är det bara att stå med mössan i handen och vara tacksam. Ger blanka fan i vilken forward som inte "får plats" om så är fallet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Känns okunnigt och märkligt att kritisera Jockes jobb dom senaste åren.
Kvart, semi och final i år får mig att känna att vi bygger på rätt sätt.
Kvart, semi och final i år får mig att känna att vi bygger på rätt sätt.
Standardavtalen som spelare har upp till 21. I Bemströms fall blir det väl en del mer då bonusar kickar in.SirDIFalot skrev:20k?mb81 skrev:Förstår ju att det måste finnas plats för Bemström/ersättare. Men inte spelar hans dryga 20k/månad göra någon skillnad om vi har råd med en topplön eller inte.SirDIFalot skrev:Men sluta spela dumma. Det finns såklart massa anledningar att vara skeptisk till Dick. Gå bara till er själva och titta vad ni skrev om honom under säsongen.
- SirDIFalot
Kan garantera dig att Bemström inte kostar några 20k i månaden, men om vi tappar honom är det sjävklart ingen 200k i månaden-peng som blir ledig som vi kan ersätta med.mb81 skrev:Standardavtalen som spelare har upp till 21. I Bemströms fall blir det väl en del mer då bonusar kickar in.SirDIFalot skrev:20k?mb81 skrev:Förstår ju att det måste finnas plats för Bemström/ersättare. Men inte spelar hans dryga 20k/månad göra någon skillnad om vi har råd med en topplön eller inte.SirDIFalot skrev:Men sluta spela dumma. Det finns såklart massa anledningar att vara skeptisk till Dick. Gå bara till er själva och titta vad ni skrev om honom under säsongen.
Expert.
SirDIFalot skrev:Kan garantera dig att Bemström inte kostar några 20k i månaden, men om vi tappar honom är det sjävklart ingen 200k i månaden-peng som blir ledig som vi kan ersätta med.mb81 skrev:Standardavtalen som spelare har upp till 21. I Bemströms fall blir det väl en del mer då bonusar kickar in.SirDIFalot skrev:20k?mb81 skrev:Förstår ju att det måste finnas plats för Bemström/ersättare. Men inte spelar hans dryga 20k/månad göra någon skillnad om vi har råd med en topplön eller inte.SirDIFalot skrev:Men sluta spela dumma. Det finns såklart massa anledningar att vara skeptisk till Dick. Gå bara till er själva och titta vad ni skrev om honom under säsongen.
Blir ju mer med bonusar som sagt. Vad jag har hört är SHL-klubbarna rätt duktiga att följa avtalen. Men jag kan ju inte garantera att Jocke sockrat hans lön. Men det är inte direkt likt Jocke.
Se länken.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 7727762933
Senast redigerad av mb81 den 2019-05-13 08:48:24, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Smått otrolig att det finns dem som inte inser vad Dick gör för laget. Det gick ju jättebra när den tredje länken i kedjan med Strandberg o Bergfors hette Henrik Eriksson tex.
Om Axelsson så mycket som andas om att han kan tänka sig att göra en säsong till för 150k i månaden i DIF så förväntar jag mig att Jocke gör sitt jobb och möjliggör det.
Jag hoppas även att vi snart nås av den goda nyheten att Adam signat med en NHL klubb. Alternativt att Mikko är någon form av trollkarl....
Om Axelsson så mycket som andas om att han kan tänka sig att göra en säsong till för 150k i månaden i DIF så förväntar jag mig att Jocke gör sitt jobb och möjliggör det.
Jag hoppas även att vi snart nås av den goda nyheten att Adam signat med en NHL klubb. Alternativt att Mikko är någon form av trollkarl....
Blir kämpigt om Adam signar med NHL//KHL att hitta en likvärdig eller bättre målvakt.Momentumet skrev:Smått otrolig att det finns dem som inte inser vad Dick gör för laget. Det gick ju jättebra när den tredje länken i kedjan med Strandberg o Bergfors hette Henrik Eriksson tex.
Det mest vansinniga jag läst. Guld utan Dick, vad försiggår? Hur hade vi slagit kaffe utan honom menar du?vr6power skrev:En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.Manijock skrev:Fullständigt vansinnig diskussion. Dick är DIF på mängder av sätt. Kaxig, hatar alla han möter och till råga på det, lite finare lite bättre spelmässigt. Han är lite motsatsen till spelare som Adam och Lilja. Bäst när det gäller. En vinnare, som vill spela här. Jocke måste testas på mentalsjukhus om han inte förlänger. Ser helst att #31 stannar här karriären ut.
Nu lämnar jag disskussion om dick och litar på Jocke angående dicks vara eller inte vara.
- Lee Harvey Oswald
Jag vet, säsongen är över nu.vr6power skrev: En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.
Men detta kan ändå vara det märkligaste mest verklighetsfrånvända inlägget 2018/19.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:Jag vet, säsongen är över nu.vr6power skrev: En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.
Men detta kan ändå vara det märkligaste mest verklighetsfrånvända inlägget 2018/19.
Lägg märke till VEM VET?, jag är inte synsk men jag vet iaf en sak med säkerhet och det är att vi inte vann guld med han.
Manijock skrev:Det mest vansinniga jag läst. Guld utan Dick, vad försiggår? Hur hade vi slagit kaffe utan honom menar du?vr6power skrev:En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.Manijock skrev:Fullständigt vansinnig diskussion. Dick är DIF på mängder av sätt. Kaxig, hatar alla han möter och till råga på det, lite finare lite bättre spelmässigt. Han är lite motsatsen till spelare som Adam och Lilja. Bäst när det gäller. En vinnare, som vill spela här. Jocke måste testas på mentalsjukhus om han inte förlänger. Ser helst att #31 stannar här karriären ut.
Vad tror du själv? vi är ett lag med flera spelare inte fan är det bara han ensam som spelar.
Sen skrev jag VEM VET inte att vi hade gjort det, men Dicken är inte laget och som sagt är han sugen och tycker det är kul så ok till en billig peng.
Men jag ser inte han som nån frälsare som du och några till verka tycka.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
...och vi vann inte SM guld med fotbollsmupparnas favorit Ahlén hellervr6power skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Jag vet, säsongen är över nu.vr6power skrev: En urgnagare som skull vara DIF på mängder av sätt, ja allt ska man höra innan öronen ramlar av. Han är en hockeyspelare som gör sitt jobb när han själv känner för det ev sprattlar han till i slutspel om han har suget och tycker det är kul.
Lägg märke till VEM VET?, jag är inte synsk men jag vet iaf en sak med säkerhet och det är att vi inte vann guld med han.
Ceterum censeo Solna esse delendam