Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Stefan Nyman ny assisterande i Lugano.
Ja jisses. Hygglig utmaning men det känns ändå lite surt.mb81 skrev:Stefan Nyman ny assisterande i Lugano.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skönt han inte landade inom Sverige iallafall, var nog ett "offer he couldnt refuse"! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jag tycker man kan ana en trend i våra värvningar att skapa en stomme utan att sväva iväg på spets eller dyra kontrakt, i väntan på nästa generation som är på väg upp genom organisationen. Holtz, Grewe (och ett helt gäng till) kommer ju etablera sig inom 2-3 år men än är det lite för tidigt att så att säga "bygga kring" ett gäng 16-18 åringar.JiWe skrev:Det ska ju ändå spelas om det och vad andra lag gör nu i maj är väl minst sagt ointressant. Alla lag som rustar och hivar dyra kontrakt åt höger och vänster kan ju inte vinna och i det läget ska man nog inte underskatta den värvningsfilosofi vi kör med.
Visst, lite flashiga namn är väl fräckt sådär men har för egen del inga som helst problem med lite mer ”under radarn”. Värvningar presenteras i sinom tid och nu handlar nog dessutom mycket på hur våra utlandsaktuella spelare resonerar. Är ju några veckor kvar innan definitiva besked kan ges och i det läget är det nog strategiskt väldigt klokt att det är tyst på ryktesfronten kring ev. ersättare för säg Alsing, Lilja eller Reideborn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mycket snack om Frölundas centersida (som är otroligt bra såklart!).
Men om Ante spelar sitter vi på följande:
Ante
Josefson
Strandberg
Wandell
Östman/Haga
Förutsatt att ryktena stämmer.
Betydligt bättre. Om Ante inte kommer till spel, vilket är troligast, så är den fortfarande minst lika bra.
Sitt ner i båten fisk.
Ante
Josefson
Strandberg
Wandell
Östman/Haga
Betydligt bättre. Om Ante inte kommer till spel, vilket är troligast, så är den fortfarande minst lika bra.
Sitt ner i båten fisk.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Räkna bort Ante direkt.ciirree skrev:Mycket snack om Frölundas centersida (som är otroligt bra såklart!).
Ante
Josefson
Strandberg
Wandell
Östman/Haga
Sitt ner i båten fisk.
DIF!
-
Oj här var det visst någon som tände till! Faktum kvarstår, Tony Zabel bär på en loser-aura. Vilket i för övrigt även gäller hans tidigare vapendragare Tomas Montén.peter johansson skrev:Å sur Sune har aldrig fått sparken heller eller ??? Han skulle definitivt jag INTE vilja ha i mitt lag han är ju bara sur och bitter !!DRC skrev:Ang. ärkesopan Zabel. Sune Bergman är, ska vi säga, inte helt imponerad av dennes kompetens:
Ett namn som nämnts flitigare än andra är Tony Zabel.
— Nej, det tror jag inte ett skit på, säger han till Norrköpings tidningar och fortsätter:
— Han har inte lyckats någonstans och blivit sparkad som andratränare när han var i Västerås. Det är unikt. Det vet jag att spelarna som haft honom också tycker. Tar de honom så har de inte kollat upp honom någonting.
Jag hoppas att vi aldrig behöver se någon av dessa herrar i vårt bås igen. Sune B har ju i alla fall gått under namnet ”Kung-Sune” och har SM-guld på sin meritlista. Det är mer än vad Zabel kan skryta med.
Visst Nyman har gjort otroligt mycket bra för föreningen, och har gjort hela resan från träsket. Fått till en fin utveckling på flera av våra spelare. Men det går ju inte att komma ifrån att försvarsspelet alldeles för ofta sett ut som en hönsgård, att spelet i BP var en gigantisk anledning till att fisk tog hem guldet, matchningen av våra backar har i perioder varit smått märklig. Nyman bör väl även haft en del att säga till om när det gäller vilka backar som värvas, kontrakt som förlängs osv.
Det låter ju här inne som att vi haft ett försvar av världsklass som kommer rasa ihop som ett korthus för att Nyman går. Men det är ändå ett ordentligt tapp och att ersätta med ytterligare en kompis till Jocke stinker.
VARFÖR ska det vara så svårt att rekrytera någon som kan komma med lite fräscha idéer utifrån? Tänk på det när ni föreslår nyförvärv, uppfylls inte minst ett av följande krav är det bara att glömma:
Spelat med Jocke?
Verkat i SSK?
Stockholmsanknytning?
Pantern?
Jag är rädd att Bemström blir en flopp. I alla fall så länge Musse finns kvar i båset. Bort med Musse och in med någon med dokumenterad skicklighet, som dessutom kan hjälpa RO att aktivt coacha under matcherna.
-
Har svårt att förstå alla neggon... Kan någon snälla ge något konkret som Jocke och co misslyckats med sen de kom till vår organisation och jämför det gärna med resten av sportcheferna och ledarstabarna vi haft senaste 20 åren och förklara varför de uppsättningarna varit så mycket bättre. Tack.
Visst kan man ifrågasätta enskilda värvningar och vad syftet med dessa kan vara, men man ska ändå hålla en objektiv syn och inte direkt smutskasta Jocke för hans värvningar innan de bevisat vad de kan.
Folket i vår organisation som vi har haft sedan 2013 är legender som har lyft oss från ett HA-gäng till ett topplag i SHL utan att egentligen ha bättre förutsättningar gällande publikunderlag eller hjälp från kommun. De har gång på gång visat sig bättre än de flesta andra föreningarna och tar hela tiden nya steg mot toppen.
Vad begär folk egentligen?
Visst kan man ifrågasätta enskilda värvningar och vad syftet med dessa kan vara, men man ska ändå hålla en objektiv syn och inte direkt smutskasta Jocke för hans värvningar innan de bevisat vad de kan.
Folket i vår organisation som vi har haft sedan 2013 är legender som har lyft oss från ett HA-gäng till ett topplag i SHL utan att egentligen ha bättre förutsättningar gällande publikunderlag eller hjälp från kommun. De har gång på gång visat sig bättre än de flesta andra föreningarna och tar hela tiden nya steg mot toppen.
Vad begär folk egentligen?
En hel del spelare och tränare presenterade.
Spelare:
Marcus Högström
Anton Hedman
Kalle Östman
Tom Wandell
Michael Haga
Tränare:
Fredrik Mikko
Jörgen Bemström
Spelare:
Marcus Högström
Anton Hedman
Kalle Östman
Tom Wandell
Michael Haga
Tränare:
Fredrik Mikko
Jörgen Bemström
Senast redigerad av TheForsa den 2019-05-10 13:10:38, redigerad totalt 2 gång.
-
Även Michael Haga presenterad i intervjun med Jocke även om det var Dalarnas sämst bevarade hemlighet.TheForsa skrev:En hel del spelare och tränare presenterade.
Marcus Högström
Anton Hedman
Kalle Östman
Tom Wandell
Tränare:
Fredrik Mikko
Jörgen Bemström
- SirDIFalot
Så, nu presenterade DIF sitt.
Andas lite.
Andas lite.
Expert.
Någon som vet hur långa kontrakten är skrivna på respektive nya spelare?
-
Jag fattade inte vad han menade när han fick frågan om vi var klara med värvningarna, men då började han prata om ifall andra skulle lämna och man fick vänta och se. Kommer det att värvas mer eller kommer det bara ske om nån försvinner?
I AB står det "– Vi har ytterligare någon spelare på ingång. Annars tycker jag att det ser ut som att vi får behålla väldigt mycket, säger Joakim Eriksson"Detblir3poäng skrev:Jag fattade inte vad han menade när han fick frågan om vi var klara med värvningarna, men då började han prata om ifall andra skulle lämna och man fick vänta och se. Kommer det att värvas mer eller kommer det bara ske om nån försvinner?
Så minst en till åtminstone.
Laget är väl rätt fullt om vi inte tappar någon. Det kommer värvas om någon försvinner till NHL. Adam, Alsing, Lilja, Bemström.Detblir3poäng skrev:Jag fattade inte vad han menade när han fick frågan om vi var klara med värvningarna, men då började han prata om ifall andra skulle lämna och man fick vänta och se. Kommer det att värvas mer eller kommer det bara ske om nån försvinner?