Högström - Hultström
Norell - Tom
Pettersson - Alsing/Garrison
Haga ska in nånstans. Sen hoppas jag Holtz får chansen.
Lilja och Bemström är högst osäkra kort. Men något i stil med detta lär det bli.
Hur ser prognosen ut för Possler? Har för mig att det talades om ett par månader in på säsongen, och då ska han hitta matchtempot igen. Haga ska rimligen in i topp 6, annars hade han valt en annan klubb (sen måste han förstås leverera för att behålla platsen i hierarkin).
Gissar:
Lilja - JJ - Haga
Dick - Strandberg - Bergfors
Hedman - Wandell - Guter
Grewe - Östman - Holtz
Hank (Possler matchas in under säsongen och breddar truppen)
Personligen tror jag det blir svårt att behålla Bema, men vore himla kul att se hans utveckling i DIF. Däremot tror jag varken Lilja, Bergfors eller Dicken är kvar när hösten drar igång. Högström verkar alla också anse är klar men jag är sjukt skeptisk där också, skulle ju innebära att han verkligen aldrig gett NHL/AHL en riktig chans utan bara två halvförsök som störts av skador osv... tror han vill göra en riktig full säsong där innan han kommer hem igen.
/deppinlägg slut
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev:Personligen tror jag det blir svårt att behålla Bema, men vore himla kul att se hans utveckling i DIF. Däremot tror jag varken Lilja, Bergfors eller Dicken är kvar när hösten drar igång. Högström verkar alla också anse är klar men jag är sjukt skeptisk där också, skulle ju innebära att han verkligen aldrig gett NHL/AHL en riktig chans utan bara två halvförsök som störts av skador osv... tror han vill göra en riktig full säsong där innan han kommer hem igen.
captcash skrev:Personligen tror jag det blir svårt att behålla Bema, men vore himla kul att se hans utveckling i DIF. Däremot tror jag varken Lilja, Bergfors eller Dicken är kvar när hösten drar igång. Högström verkar alla också anse är klar men jag är sjukt skeptisk där också, skulle ju innebära att han verkligen aldrig gett NHL/AHL en riktig chans utan bara två halvförsök som störts av skador osv... tror han vill göra en riktig full säsong där innan han kommer hem igen.
/deppinlägg slut
Varför skulle Bergfors dra? Har kontrakt.
Inte dra, vi säljer/släpper. Han känns mer och mer som en Hank och vi har redan en Hank.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
/deppinlägg slut
Varför skulle Bergfors dra? Har kontrakt.
Inte dra, vi säljer/släpper. Han känns mer och mer som en Hank och vi har redan en Hank.
Haha.. "Vi har redan en hank". Påminner mig lite om första avengers filmen när "Loki" skryter om att "we have an army" och Tony Stark svarar:" We have a Hulk" (Hank). Skulle varit fränt om vi kunde skryta på det sättet.
Har velat fram och tillbaka gällande Brodin och jag landar "nog" i att jag hade inte gjort som han.
Hans tidigare sväng utanför DIF var lite mer förståelig men denna gången tycker jag inte det är det.
Han har absolut potentialen att bli en legend i föreningen, helt rätt inställning och spelstil för att vara älskad av alla. Visst han kan komma tillbaka och fortfarande göra ett avtryck men skillnaden på att få sin tröja i taket eller inte kan just vara de där åren man gör utanför klubben, även om man kommer tillbaka och lyckas vinna guld.
Visst kan det vara en personlig utveckling som ligger bakom hans beslut men den borde han kunna ha här hemma också. Är det ekonomiskt har jag räknat bort mig på vad jag tror han skulle kunna få av oss och vad han får utav bergsfolket, jag inser att det ändå är en fördel till dem.
I allt, ett trist tapp för sådana som han växer absolut inte på träd.
Har velat fram och tillbaka gällande Brodin och jag landar "nog" i att jag hade inte gjort som han.
Hans tidigare sväng utanför DIF var lite mer förståelig men denna gången tycker jag inte det är det.
Han har absolut potentialen att bli en legend i föreningen, helt rätt inställning och spelstil för att vara älskad av alla. Visst han kan komma tillbaka och fortfarande göra ett avtryck men skillnaden på att få sin tröja i taket eller inte kan just vara de där åren man gör utanför klubben, även om man kommer tillbaka och lyckas vinna guld.
Visst kan det vara en personlig utveckling som ligger bakom hans beslut men den borde han kunna ha här hemma också. Är det ekonomiskt har jag räknat bort mig på vad jag tror han skulle kunna få av oss och vad han får utav bergsfolket, jag inser att det ändå är en fördel till dem.
I allt, ett trist tapp för sådana som han växer absolut inte på träd.
Grejen med Brodin var ju att vi fick honom till ett kraftigt subventionerat pris den här säsongen (efter hans skadesäsong), jag antar att inte Jocke var beredd att slänga upp 200.000 SEK / månad eller liknande.
Brodin gör i min bok helt rätt att ta några år och tjäna så mycket pengar som möjligt. Grymt fördelaktigt med skatter i Schweiz dessutom ett riktigt trevligt land.
Sen kommer han hem och tas emot som en kung och hjälper oss till ett eller flertal SM-guld!
Inga konstigheter kring Brodin.
Förstår om han vill skriva ett sista lukrativt kontrakt innan karriären är över.
Är ingen förstalinare i mina ögon och ska inte ha lön efter det heller. En riktigt härlig hockeykrigare som tyvärr lämnar.
Vet inte om han är så mycket att vänta på heller. Med hans spelstil går det snabbare utför än om du lirar som Josefsson.
Gissar att Brodin har 2-3 riktigt bra år kvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-daniel- skrev:Grejen med Brodin var ju att vi fick honom till ett kraftigt subventionerat pris den här säsongen (efter hans skadesäsong), jag antar att inte Jocke var beredd att slänga upp 200.000 SEK / månad eller liknande.
Brodin gör i min bok helt rätt att ta några år och tjäna så mycket pengar som möjligt. Grymt fördelaktigt med skatter i Schweiz dessutom ett riktigt trevligt land.
Sen kommer han hem och tas emot som en kung och hjälper oss till ett eller flertal SM-guld!
Håller helt och fullt med i detta och tror att löneskillnaden mellan att stanna hos oss och att göra ett/några år i Schweiz är mkt större än vad vi tror.
-daniel- skrev:Grejen med Brodin var ju att vi fick honom till ett kraftigt subventionerat pris den här säsongen (efter hans skadesäsong), jag antar att inte Jocke var beredd att slänga upp 200.000 SEK / månad eller liknande.
Jag tycker absolut han är värd 200k/månad, nu vet jag att du höftade den siffran men i min bok är det en av våra viktigaste spelare då han bidrar med främst mentalitet och hjärta men kan även producera. Han är en sådan som sätter kulturen, jag ser ingen annan Järnkamin i truppen.
Men sen, tar vi hänsyn till den svenska kronans fall är det förstås inte ekonomiskt ens samma universum och 200 svenska är enkelt att bräcka ute i Europa.
Nu när jag såg nyheten så börjar det smälta in hur många forwards vi kommer att tappa. Herregud vad vi måste värva om vi vill ligga på liknande nivå som två senaste säsongerna.