Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:Bryan Lerg ryktas till SHL.
Ren spets.
Intressant. Dock gammal och verkar ha varit skadad senaste säsongen, så en stor risk. Tror heller inte att Jocke är intresserad av en sån spelare, då han nu i första hand lär kolla efter svenska (eller åtminstone svenskspråkiga) spelare först.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Det här med Adam. Alltså det finns ju en anledning till att han var en av dom bästa målvakterna i grundserien. Det är ju inte flax lixom. Jag tror att han Kan bli en gigant till nästa säsong. Och räkna där till att vi byter målvaktstränare. Det kan bli intressant hur han arbetar med Adam.
Men absolut en ny 2a målis. Jensen har inte övertygat direkt.
Delägare
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Vi måste göra oss av med Jensen. Det ser jag som den enskilt viktigaste spelarförlusten.
Adam sägs stanna och han kan fan inte stå så mycket som han gjort i år.
Var sägs det att Adam stannar? Borde väl ha en hel del NHL-erbjudanden?

Robin har inte gjort en bra säsong. Men fram till slutspelet hade han iaf godkända siffror för en andramålvakt. Borde väl kunnat stå en 5-6 matcher mer i grundserien i vanliga fall men med tanke på att vi spelade med kniven mot strupen under så lång tid för att klara topp-6 så matchade vi nog Adam hårdare än vi ville.
I slutspelet kom han in i ett väldigt otacksamt läge när det var avgjort i två matcher och när vi bjöd på ett par mål mot Färjestad. Vill inte dra några direkta slutsatser av Robins vara eller icke vara på en slutspelsmatch(plus två inhopp).

Robin är fortfarande ung och borde utvecklas till nästa säsong. Skulle vi dumpa honom skulle det väl vara för att ersätta med en annan allsvensk målvakt. Kan såklart falla väl ut men kan också bli likadant som med Robin. Jag tycker inte vi ska bryta kontraktet utan försöka ge mer förtroende.

Blir dessutom Adam kvar har vi en trygg förstaslips. Men det tror jag på först 16 juni.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kruger lär ju presenteras först efter vm om så är fallet. När tror ni attvi kommer att få några besked av Jocke?
Hade varit kul med en intervju på hemsidan där han stänger sösongen samt berättar hur han ser på lagbygget.

Möjligheten finns ju att Krugers agent erbjöd honom till oss först men att vi pga Antes lönepost måste tacka nej till honom.

Vet att det är att svära i kyrkan men den löneposten måste göras något åt. Gör upp i godo? Ante kommer inte spela hockey mer hur sorgligt det än är.
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
Daniel942 skrev:Vi måste göra oss av med Jensen. Det ser jag som den enskilt viktigaste spelarförlusten.
Adam sägs stanna och han kan fan inte stå så mycket som han gjort i år.
Var sägs det att Adam stannar? Borde väl ha en hel del NHL-erbjudanden?

Robin har inte gjort en bra säsong. Men fram till slutspelet hade han iaf godkända siffror för en andramålvakt. Borde väl kunnat stå en 5-6 matcher mer i grundserien i vanliga fall men med tanke på att vi spelade med kniven mot strupen under så lång tid för att klara topp-6 så matchade vi nog Adam hårdare än vi ville.
I slutspelet kom han in i ett väldigt otacksamt läge när det var avgjort i två matcher och när vi bjöd på ett par mål mot Färjestad. Vill inte dra några direkta slutsatser av Robins vara eller icke vara på en slutspelsmatch(plus två inhopp).

Robin är fortfarande ung och borde utvecklas till nästa säsong. Skulle vi dumpa honom skulle det väl vara för att ersätta med en annan allsvensk målvakt. Kan såklart falla väl ut men kan också bli likadant som med Robin. Jag tycker inte vi ska bryta kontraktet utan försöka ge mer förtroende.

Blir dessutom Adam kvar har vi en trygg förstaslips. Men det tror jag på först 16 juni.
Håller med. Ny mv tränare kan lyfta honom. Sedan var försvarsspelet i semi och final inte i närheten av bra. Det bör vägas in i målvaktens prestation. No goalie is an island.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Kruger lär ju presenteras först efter vm om så är fallet. När tror ni attvi kommer att få några besked av Jocke?
Hade varit kul med en intervju på hemsidan där han stänger sösongen samt berättar hur han ser på lagbygget.

Möjligheten finns ju att Krugers agent erbjöd honom till oss först men att vi pga Antes lönepost måste tacka nej till honom.

Vet att det är att svära i kyrkan men den löneposten måste göras något åt. Gör upp i godo? Ante kommer inte spela hockey mer hur sorgligt det än är.

I början av nästa vecka kommer det vad jag fattat lite uppdateringar om nuvarande trupp som jag fattat det. Säsongen tog ju slut för 1,5 dygn sen och de ska ha individuella samtal innan som jag fattat det.

Undra vad vi verkligen betalar för Ante just nu. Hur ser kontrakten ut och vad tar försäkringsbolagen exakt. Jag hörde att allsvenska fotbollsspelare som är långtidsskadade så står inte klubben för någon lön under tiden utan det är försäkringskassan+försäkringar. Precis som du eller jag blir långtidssjukskrivna. Tror inte vi behöver betala några jättesummor för Ante så länge han inte spelar.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

mb81 skrev:
EspenK skrev:Kruger lär ju presenteras först efter vm om så är fallet. När tror ni attvi kommer att få några besked av Jocke?

I början av nästa vecka kommer det vad jag fattat lite uppdateringar om nuvarande trupp som jag fattat det. Säsongen tog ju slut för 1,5 dygn sen och de ska ha individuella samtal innan som jag fattat det.

Undra vad vi verkligen betalar för Ante just nu. Hur ser kontrakten ut och vad tar försäkringsbolagen exakt. Jag hörde att allsvenska fotbollsspelare som är långtidsskadade så står inte klubben för någon lön under tiden utan det är försäkringskassan+försäkringar. Precis som du eller jag blir långtidssjukskrivna. Tror inte vi behöver betala några jättesummor för Ante så länge han inte spelar.
Så är det nog
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

ciirree skrev:Bryan Lerg ryktas till SHL.
Ren spets.
Säkert Frölunda , FBK eller bräcksjö.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Varför skulle Marcus Krüger återvända till SHL? Han har ju äntligen gjort en någorlunda bra säsong igen. Lär ha en del erbjudanden i NHL för en bottom6-roll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Manijock skrev:Gustafsson ska väl vara klar för Luleå?

Kul att folk har en sån stark tro på Haga som faktiskt precis som Strandberg endast producerat någorlunda bra en säsong. Haga visserligen i ett kallt Mora, men Strandberg ihop med SHLs kanske skickligaste spelare i Dick. Väntar gärna en säsong till innan jag slår med klappan. Bergfors är på dekis. Gör den där övergången från poängspelare till brunkare och grovjobbare. Det säger till och med jag, som haft nr 10 som en favorit senaste säsongerna. Gillar honom fortfarande, men nu är han max en tredjelina.
Verkligen, speciellt då jag har en dålig känsla av att han är risk att bli ett onehit wonder förra säsongen.... har verkligen inte sett nåt i honom när han varit här utom en hygglig skridskoåkning, men siffrorna är ju bra så tänker verkligen ge honom en ärlig chans
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:

Jo självklart finns det soc. försäkringar och privata försäkringar inblandade. Jag menar att ovissheten kring om han ska spela/ inte spela låser upp pengar i budgeten. Säg att han genom något mirakel blir bättre och börjar träna i oktober. Då är hans lön så hög att han det garanterar blir ett problem. Det lär man ta höjd för i budgeten.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det kan mycket väl komma ett officiellt uttalande om Ante under sommaren. Även om han plötsligt skulle bli helt symptomfri så kommer han aldrig mer våga att spela. Jag tror det kommer ett uttalande innan nästa säsong startar faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Josefssons fru Sanne la precis upp på sin instagram att deras lägenhet ligger ute på hemnet... Flytt till hus/större lägenhet eller flytt utomlands igen?
Användarvisningsbild
Johanneshov

Inlägg av Johanneshov »

DIFMOTRUBBET skrev:Josefssons fru Sanne la precis upp på sin instagram att deras lägenhet ligger ute på hemnet... Flytt till hus/större lägenhet eller flytt utomlands igen?
Rimligt att det är husköp på gång när man har ett litet barn, i alla fall för en familj som har råd.
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Johanneshov skrev:
DIFMOTRUBBET skrev:Josefssons fru Sanne la precis upp på sin instagram att deras lägenhet ligger ute på hemnet... Flytt till hus/större lägenhet eller flytt utomlands igen?
Rimligt att det är husköp på gång när man har ett litet barn, i alla fall för en familj som har råd.
Absolut, han är väl uppvuxen i Bromma också så vill säkert flytta dit. Men timingen gör en lite orolig!
Låst