Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Tror ändå en av dom viktigaste sakerna är att få bort en och in med en ledare som kan lära laget att spela i PP och boxplay, det va nästan bara det som skiljde mellan silver och guld i år. Den som haft hand om speciell team har nu haft några år på sig utan att lyckats. Hade MH varit spelare hade han varit i Div 1 nu inte i första linan i Dif. Lika krav borde det va som ledare som inte levererar trots kompiskontrakt. Är en av dom sakerna som stör mig mest just detta. Han kan slipa grillor eller tvätta tröjor om han har kontrakt.
Skulle faktiskt blivit glad om någon köpte Bergfors av oss men det lär inte hända :/
Min högsta önskan är TVÅ stabila målvakter till nästa säsong. Inte en halv som det var den här säsongen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag hade också gärna haft utgående på Jensen så hade vi kunnat signa två målvakter på mellannivå istället. Typ två förstamålvakter från Allsvenskan och sedan hoppas att en av dom växer fram som etta.daaviid skrev:Min högsta önskan är TVÅ stabila målvakter till nästa säsong. Inte en halv som det var den här säsongen.
Nu är vi i en annan sits med Jensen som är en OK tvåa men vi måste värva en klar etta och vi får inte träffa fel, och den spelaren får inte ha ett svagt år.
Expert.
Var det inte någon som droppade Johan Gustafsson här inne för någon vecka sen?
Måste ju finnas rätt många bättre slipsar än han.Greato skrev:Var det inte någon som droppade Johan Gustafsson här inne för någon vecka sen?
Skulle Kruger lira hockey i ett annat shl lag så kräks man ju rätt mycket.
Klubblojaliteten är tyvärr heldöd i så fall. Just Hv 71 svider ju. Kruger är en bättre hockeyspelare än Josef i min bok.
Får inte vara sant. Jocke, man tackar inte nej till Kruger om man har chansen att få honom. Han är prioriterad.
Klubblojaliteten är tyvärr heldöd i så fall. Just Hv 71 svider ju. Kruger är en bättre hockeyspelare än Josef i min bok.
Får inte vara sant. Jocke, man tackar inte nej till Kruger om man har chansen att få honom. Han är prioriterad.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Läser på elitprospects om en viss Dustin Tokarski (G). Kanadensare, ska vara klar för shl tydligen.
Senast redigerad av Hepsnastian den 2019-05-04 06:27:44, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag har väldigt svårt att se Kruger någon annanstans i SHL än hos oss. Oroa er inte för det i onödan. Faktan kommer säkert fram inom kort...
Avskaffa tre mot tre.
Tror jag oxåDonkels-2.0 skrev:Haga tror jag dock blir succé så där tror jag inte vi tappar i slagstyrka
Gustafsson ska väl vara klar för Luleå?
Kul att folk har en sån stark tro på Haga som faktiskt precis som Strandberg endast producerat någorlunda bra en säsong. Haga visserligen i ett kallt Mora, men Strandberg ihop med SHLs kanske skickligaste spelare i Dick. Väntar gärna en säsong till innan jag slår med klappan. Bergfors är på dekis. Gör den där övergången från poängspelare till brunkare och grovjobbare. Det säger till och med jag, som haft nr 10 som en favorit senaste säsongerna. Gillar honom fortfarande, men nu är han max en tredjelina.
Kul att folk har en sån stark tro på Haga som faktiskt precis som Strandberg endast producerat någorlunda bra en säsong. Haga visserligen i ett kallt Mora, men Strandberg ihop med SHLs kanske skickligaste spelare i Dick. Väntar gärna en säsong till innan jag slår med klappan. Bergfors är på dekis. Gör den där övergången från poängspelare till brunkare och grovjobbare. Det säger till och med jag, som haft nr 10 som en favorit senaste säsongerna. Gillar honom fortfarande, men nu är han max en tredjelina.
Om Kalle Östman ska vara klar för oss så kan man ju hoppas han blir som Strandberg i början av slutspelet 

Riktigt äckligt om han skulle välja en annan klubb före oss faktiskt , rätt orolig att så är fallet tyvärrMattias_87 skrev:Jag har väldigt svårt att se Kruger någon annanstans i SHL än hos oss. Oroa er inte för det i onödan. Faktan kommer säkert fram inom kort...

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi måste göra oss av med Jensen. Det ser jag som den enskilt viktigaste spelarförlusten.
Adam sägs stanna och han kan fan inte stå så mycket som han gjort i år.
Adam sägs stanna och han kan fan inte stå så mycket som han gjort i år.
DIF!
Bryan Lerg ryktas till SHL.
Ren spets.
Ren spets.