Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Sidney Crosby skrev:
stolpskott skrev:Spelare som är på väg ut från elitserien:

Fredrik Ericsson, Djurgården

Antti Bruun, Mora

Daniel Wessner, Bofors

Stefan Gråhns, Södertälje

Pär Arlbrandt, Södertälje

Allt enligt Ros, varför skulle Ericsson bort från DIF, han har ju spelat bra senaste tiden!

Och sedan när spelar Bofors i Elitserien? Och gick inte Wessner till Mora förra året?
Hmm. Nu förstår jag dig inte riktigt, han kanske menar att Wessner ska till Bofors? Hmm. Men det är lustigt det du säger, jag håller helt med.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Jag skulle anta att Ericsson kommer att få det svårt att ta en plats i backuppsättningen, nu när Jiri kommer tillbaka. Jag själv tycker att Fredrik har lirat riktigt bra...Så jag förstår inte varför han skulle vara på väg bort?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

stolpskott skrev:
Sidney Crosby skrev:
stolpskott skrev:Spelare som är på väg ut från elitserien:

Fredrik Ericsson, Djurgården

Antti Bruun, Mora

Daniel Wessner, Bofors

Stefan Gråhns, Södertälje

Pär Arlbrandt, Södertälje

Allt enligt Ros, varför skulle Ericsson bort från DIF, han har ju spelat bra senaste tiden!

Och sedan när spelar Bofors i Elitserien? Och gick inte Wessner till Mora förra året?
Hmm. Nu förstår jag dig inte riktigt, han kanske menar att Wessner ska till Bofors? Hmm. Men det är lustigt det du säger, jag håller helt med.

Nej det kan han ju inte mena eftersom Fredrik Ericsson spelar i Djurgården, och resten av den listan stämmer ju också.
gojken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gojken »

Kommer Marusak var med mot ssk på måndag
Sebastian

Inlägg av Sebastian »

Ja, han kommer vara med på måndag om inga hinder uppkommer.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sebastian skrev:Ja, han kommer vara med på måndag om inga hinder uppkommer.
Kanon
degen

Inlägg av degen »

Skönt,för mig blir det på torsdag jag ser honom första gången.
Djurgården
degen

Inlägg av degen »

Jag upptäckte just att Ölve har 0 poäng denna säsong. Han brukar väl annars skrapa ihop några poäng.
Djurgården
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

degen skrev:Jag upptäckte just att Ölve har 0 poäng denna säsong. Han brukar väl annars skrapa ihop några poäng.
Sant, men hans frånvaro i dem första matcherna p g a skadan är ju en anledning till det också. Han har smällt på ordentligt i de senaste matcherna vilket tyder på att han inte hämmas av den tidigare skadan och det är det viktigaste. Poäng kommer han ändå att göra framöver.
Blue Brigade Sthlm
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

spiik skrev:
degen skrev:Jag upptäckte just att Ölve har 0 poäng denna säsong. Han brukar väl annars skrapa ihop några poäng.
Sant, men hans frånvaro i dem första matcherna p g a skadan är ju en anledning till det också. Han har smällt på ordentligt i de senaste matcherna vilket tyder på att han inte hämmas av den tidigare skadan och det är det viktigaste. Poäng kommer han ändå att göra framöver.

Sen har han ju spelat i en fjärde lina tillsammans med Engqvist och Calle Gustafsson större delen av säsongen också.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sidney Crosby skrev:
spiik skrev:

Sen har han ju spelat i en fjärde lina tillsammans med Engqvist och Calle Gustafsson större delen av säsongen också.
Är väl inte Ölvestads uppgift att göra poäng egentligen. Snarast hans uppgift att ordna utvisningar, se till att undvika att vara inne på baklängesemål samt se till tekningen sker i anfallszon efter det att han gått av isen. Allt annat får man väl nästan se som en bonus. Tycker Ölvestad har gjort sitt jobb på ett stabilt sätt så här långt och det finns egentligen ingen anledning att klaga / oroa sig över killens poängskörd.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Hans kedja höll ju SSK nedtryckta i princip varje byte. Så kändes det iaf.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Ölvestad matchas in mer och mer. Glöm inte att han har kört rehab flera månader.
djurgårdarn3

dragan till SSK?

Inlägg av djurgårdarn3 »

nu lutar det åt att Dragan umicevic går hem tillbaka till Södertälje efter att ha blivit sparkad från CSKA Moskva.

kan nästan förstå att det hände för när han lirade i Djurgården (lirade oh lirade?) så var han mest en glidare som inte tog något extra jobb för någon annan.

men ni tycker kanske annat eller ??
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: dragan till SSK?

Inlägg av Andy »

djurgårdarn3 skrev:nu lutar det åt att Dragan umicevic går hem tillbaka till Södertälje efter att ha blivit sparkad från CSKA Moskva.

kan nästan förstå att det hände för när han lirade i Djurgården (lirade oh lirade?) så var han mest en glidare som inte tog något extra jobb för någon annan.

men ni tycker kanske annat eller ??
Dragan är klar för SSK.

Killen har potential och talang att bli en isrinkens Zlatan. Han saknar dock två saker Zlatan har vilja att bli bäst och lite jävlarannamma.

Pinsamt att se en halvfet Dragan (ja han gick väl ner sådär 8-10 kilo under tiden i DIF) glida fram och skita totalt i laget. Samtidigt blir man ju ledsen när man ser sådan talang bli bortkastad för att killen inte vill svettas och har dålig karraktär.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar