Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Inget rykte eller så men jag sticker ut hakan och tror att Jocke plockat in Svedberg.
Från Stockholm, har spelat i Djurgården som junior, där han hade Robban som coach.
Förmodligen billig efter säsongen i Timrå.
Känns som en Jocke-värvning.
Från Stockholm, har spelat i Djurgården som junior, där han hade Robban som coach.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja tyvärr känns det som en Jockevärvning....ciirree skrev:Inget rykte eller så men jag sticker ut hakan och tror att Jocke plockat in Svedberg.
Ceterum censeo Solna esse delendam
- SirDIFalot
Det hade känts bättre om vi skulle ta in två målvakter, då kan man kanske ta två från Allsvenskan och hoppas att en av dom blommar ut. Nu står vi med Jensen som är en okej tvåa, men då hänger allt på rekryteringen av vår 1:a. Som bara inte får ha ett dåligt år.
Niklas Svedberg känns ett realistiskt och mycket bra alternativ.
Niklas Svedberg känns ett realistiskt och mycket bra alternativ.
Expert.
De lag som presenteras på sillytråden nu är lag för plats 8-12 i bästa fall..
och Svedberg i mål... So help us God!
Svedberg in är bara en gissning från min sida.EspenK skrev:De lag som presenteras på sillytråden nu är lag för plats 8-12 i bästa fall..
Men den värvningen hade inte varit helt kass.
Timrå hade en horribel backsida den här säsongen. Det var ingen lätt uppgift han hade direkt.
Edit: Och jag tar mycket hellre Svedberg än någon okänd finne som brukar hamna i SHL.
Svenska toppmålvakter är inget vi förmodligen kommer ha råd med.
Senast redigerad av ciirree den 2019-05-03 06:53:54, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker denna enhet var den som vann semifinalen till oss.ciirree skrev:Är det bara jag eller kändes inte Dick-Strandberg-Bergfors som en "one hit wonder"?
Kittlar inte alls när man tänker på den som en potentiell kedja till kommande säsong. Mest pga Bergfors tror jag, som inte alls lever upp till förväntningarna. Men också med tanke på att Dick är en helt annan spelare i September.
Dessutom tror jag tanken är att återförena Wandell-Bergfors.
De var även bra mot Saik och vår bästa kedja i finalen.
Sedan är det många som tycker Dick var blek i grundserien, det håller jag med om. Men vilka fick han spela med? Var ju inte så att vi väckte Axelssons intresse med att lira honom med kedjekamrater som verkligen gav honom någon större motivation.
Vill minnas att han drogs med Hank ett tag, kan ha varit Possler, men det går på ett ut, inga av dessa ska lira med Dicken. Wirtanen som center också, jo jag tackar.
Man kan tycka vad man vill om sådan attityd, Att inte alltid ge allt, men man får det goda med det onda med shl`s största artist.
Sedan är jag nog rätt ensam om att gilla Bergfors, tycker han varit klockren i den kedjan. Varit starkast i laget på puck och har sett till att Strandberg och Dick fått tid att etablera sig i anfallszon.
Jag ser gärna en förlängning med Dick. Gärna på Liljas bekostnad, han blev bara sämre för varje månad som gick. Sedan hjälpte det inte att både han och Brodin fick en kanonstart med en frisk Josefsson. I mina ögon är ingen av Lilja och Brodin förstalinare, och de hade väldiga problem med att försöka leva upp till det under andra halvan av säsongen.
Sist, känns som en av mina favoritbackar inte får plats. Gissar att Urbom tyvärr måste lämna, särskilt om Högström kommer tillbaka. Hoppas verkligen vi får behålla honom billigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker denna enhet var den som vann semifinalen till oss.ciirree skrev:Är det bara jag eller kändes inte Dick-Strandberg-Bergfors som en "one hit wonder"?
Kittlar inte alls när man tänker på den som en potentiell kedja till kommande säsong. Mest pga Bergfors tror jag, som inte alls lever upp till förväntningarna. Men också med tanke på att Dick är en helt annan spelare i September.
Sedan är det många som tycker Dick var blek i grundserien, det håller jag med om. Men vilka fick han spela med? Var ju inte så att vi väckte Axelssons intresse med att lira honom med kedjekamrater som verkligen gav honom någon större motivation.
Vill minnas att han drogs med Hank ett tag, kan ha varit Possler, men det går på ett ut, inga av dessa ska lira med Dicken. Wirtanen som center också, jo jag tackar.
Man kan tycka vad man vill om sådan attityd, Att inte alltid ge allt, men man får det goda med det onda med shl`s största artist.
Sedan är jag nog rätt ensam om att gilla Bergfors, tycker han varit klockren i den kedjan. Varit starkast i laget på puck och har sett till att Strandberg och Dick fått tid att etablera sig i anfallszon.
Jag ser gärna en förlängning med Dick. Gärna på Liljas bekostnad, han blev bara sämre för varje månad som gick. Sedan hjälpte det inte att både han och Brodin fick en kanonstart med en frisk Josefsson. I mina ögon är ingen av Lilja och Brodin förstalinare, och de hade väldiga problem med att försöka leva upp till det under andra halvan av säsongen.
Sist, känns som en av mina favoritbackar inte får plats. Gissar att Urbom tyvärr måste lämna, särskilt om Högström kommer tillbaka. Hoppas verkligen vi får behålla honom billigt.
Nej då han är en helt ok 2:a-3:e RW och har väldigt hög arbetskapacitet. Skall dock inte felanvändas i en fjärde checkingline som var fallet i typ 40st omgångar, där han tvingas ta skitskott till 99% bara för att fixa en offensiv tek till nästa byte.
- SirDIFalot
Domen varje årEspenK skrev:De lag som presenteras på sillytråden nu är lag för plats 8-12 i bästa fall..

Expert.
Tänkte samma sak, var inte särskilt muntert inför denna säsong hellerSirDIFalot skrev:Domen varje årEspenK skrev:De lag som presenteras på sillytråden nu är lag för plats 8-12 i bästa fall..

- SirDIFalot
Självklart kan det bli så. Som säsongen 16/17. Vi har inte råd att träffa fel med 2-3-4 rekryteringar som vi gjorde det året. Då blir det kanske dom placeringarna.Gode skrev:Tänkte samma sak, var inte särskilt muntert inför denna säsong hellerSirDIFalot skrev:Domen varje årEspenK skrev:De lag som presenteras på sillytråden nu är lag för plats 8-12 i bästa fall..
Men lite skoj är det att samma surr går varje år. Och samma förvåning varje gång vi ersätter en SHL-spelare med en allsvensk spelare, trots att SHL-spelaren vi tappade var en allsvensk spelare när han anslöt och således var på den lönenivån.
Expert.
Det lät på Jocke efter senaste intervjun att vi är påväg framåt ekonomiskt. Att målet är Topp-4 och att vi nu ligger nånstans mellan 5-8.SirDIFalot skrev:Självklart kan det bli så. Som säsongen 16/17. Vi har inte råd att träffa fel med 2-3-4 rekryteringar som vi gjorde det året. Då blir det kanske dom placeringarna.Gode skrev:Tänkte samma sak, var inte särskilt muntert inför denna säsong hellerSirDIFalot skrev:Domen varje årEspenK skrev:De lag som presenteras på sillytråden nu är lag för plats 8-12 i bästa fall..
Men lite skoj är det att samma surr går varje år. Och samma förvåning varje gång vi ersätter en SHL-spelare med en allsvensk spelare, trots att SHL-spelaren vi tappade var en allsvensk spelare när han anslöt och således var på den lönenivån.
Det ska inte alltid vara såhär (värva allsvenska spelare och hoppas på grym utveckling). För då är något allvarligt fel och till slut blir det ett misslyckande.
Jag är glad att vi verkar vara påväg till en ekonomi då vi faktiskt också kan slåss om toppspelare.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Att ekonomin är på väg upp känner väl de flesta till. Sedan har ju målet att bygga upp ett kapital gjort att vi inte satsat dessa extramiljoner vi dragit in på att utöka spelarbudgeten men att vi på sikt ska göra det. Sedan vet vi ju inte vilket mål om eget kapital vi har. Men jag förväntar mig en stark vinst i år så att vi kanske kan vinna den där sista budgivningen på stjärnforwarden mot andra.
Sedan att vi faktiskt slutat topp 4 i serien två år irad och gått till semifinal i fjol och final kommer att underlätta för oss när det kommer till värvningar. Det är lättare att värva om man är ett stabilt topplag. Om både vi och Rögle erbjuder en toppspelare 200k/mån så ligger vi ju bättre till då vi är ett vinnande lag. Man kan faktiskt konkurrera i annat än pengar också.
Sedan att vi faktiskt slutat topp 4 i serien två år irad och gått till semifinal i fjol och final kommer att underlätta för oss när det kommer till värvningar. Det är lättare att värva om man är ett stabilt topplag. Om både vi och Rögle erbjuder en toppspelare 200k/mån så ligger vi ju bättre till då vi är ett vinnande lag. Man kan faktiskt konkurrera i annat än pengar också.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Ja, dom ledde verkligen laget, men inte riktigt i Finalen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker denna enhet var den som vann semifinalen till oss.ciirree skrev:Är det bara jag eller kändes inte Dick-Strandberg-Bergfors som en "one hit wonder"?
Tycker dom mattades av för varje match som gick ....och iom det så blev DIF lite mer tandlöst för varje match, Strandberg var otroligt blek sista 3 matcherna, Dick var mest sur, Bergfors trött
Fjällby var dock en fröjd att skåda, vilken förvandling
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Inget nytt kontrakt med Leksand för Porsberger. Förvånande.
Hade gärna sett honom här.
Inte jag.ciirree skrev:Inget nytt kontrakt med Leksand för Porsberger. Förvånande.