Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Pinnen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pinnen »

edit: fel tråd..
Senast redigerad av Pinnen den 2007-10-19 16:28:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ossi, Ossi, Ossi. Satan vad det är härligt att se den killen spela! Han tacklar, sliter & kämpar matchen igenom. Skönast var det när #26 i luleå åkte på en klockren tackling in i sargen, och sedan försökte hämnas. Villket resulterade i en missad tackling ;)

Är annars nöjd med hela lagets insats idag, men publiken är under all kritik. Satt precis bakom Djurgårdens bås, och jag hörde luleås fans allra mest.

Extra plus till Ossi, Otto, Bengan, Linkan, Ölvestad och Dicken.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Remy Lebeau skrev:Ossi, Ossi, Ossi. Satan vad det är härligt att se den killen spela! Han tacklar, sliter & kämpar matchen igenom. Skönast var det när #26 i luleå åkte på en klockren tackling in i sargen, och sedan försökte hämnas. Villket resulterade i en missad tackling ;)

Är annars nöjd med hela lagets insats idag, men publiken är under all kritik. Satt precis bakom Djurgårdens bås, och jag hörde luleås fans allra mest.

Extra plus till Ossi, Otto, Bengan, Linkan, Ölvestad och Dicken.
Ossi är kung! I varje närkamp han går in i sätter han motståndaren i sargen... stenhård!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Tillägg: Ossi har inte varit inne på ett enda baklängesmål än...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om första akten var dålig var de andra två desto bättre, snacka om hög effektivitet. Skönast var dock inte att vi vann med stora siffror utan snarast att vi orkade vända ett underläge samt att vi lyckades vinna en av de där matcherna som bara skulle vinnas. Lite jobbigt att inse att vi har ytterligare en match av den kalibern redan i nästa omgång då vi ställs mot SSK. ( Hade varit suveränt om vi kunde knipa 3 pinnar hemma mot dem då spelar det ingen större roll hur det skulle gå i returen i min mening. )

Försvarsspelet ser också bättre ut, även om jag vidhåller att man borde spela enklare i flertalet situationer.

Det kanske mest intressanta just nu är att se vad som händer på backsidan. Jiri ansluter snart och då har vi väldigt många backar i truppen. En back måste bort minst och frågan är vem som får silkessnöret. Sedan borde man antagligen också satsa på att försöka låna ut någon av de två yngre backarna på kortare kontrakt till annan förening så de får mer speltid.

Frågan är bara vilken spelar får lämna DIF?

Min gissning är Ericsson, men med tanke på åldersstrukturen hade det kanske varit bättre om Frylén fått gå eller om man pensionerat Tompa eller Ronnie istället. Tror dock inte det finns en susning att Frylén, Tompa eller Ronnie polleteras av, men sett till nästa säsong hade kanske detta varit ett alternativ att föredraga.

Största utmaning av allt går vi dock in i snart; Hur kommer vi att tackla November denna säsong?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Måste nypa mig i armen för att förstå att det är sant.
DIF gör en rätt så medioker match & är utspelat i 1:a per, ändå står
det 6-1 på tavlan efter 60min.
Vad håller detta DIFlag sakta på att förvandlas till, ett stabilt mittenlag?
Om några omgångar till vet vi svaret.

Så skönt att se Linkans lätt nonchalanta målgest, precis som en vanlig dag på jobbet bara.
Såna små detaljer som stör motståndarsupporters.
Jag är vän med några MoDoiter (jo det går faktisktJ) & dom pratade ofta om dessa små störande detaljer.
När DIF dominerade Elithockeyn & Falk eller M.Johansson gjort mål & inte ens jublade efteråt,
” en dag på jobbet bara”.

Det var så skönt att få uppleva detta igen.

Mosa SSK nu
ALLA till hovet!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:Största utmaning av allt går vi dock in i snart; Hur kommer vi att tackla November denna säsong?
Vi får in Marusak. Ronnie P och Eklund kommer antagligen tillbaka. Vi har stabilitet i försvarsspelet som är grymt mycket bättre än förra säsongen. Dessutom ligger vi femmai tabellen för tillfället och då har Linkan/Bengan precis kommit igång att producera. Nej, det blir ingen November-svacka i år och jag tippar fortfarande Djurgården fyra...
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Älskar DIF så jävla mycket, Trode inte att vi kunde spela så här bra!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Rocker skrev:
Kall-El skrev:Största utmaning av allt går vi dock in i snart; Hur kommer vi att tackla November denna säsong?
Vi får in Marusak. Ronnie P och Eklund kommer antagligen tillbaka. Vi har stabilitet i försvarsspelet som är grymt mycket bättre än förra säsongen. Dessutom ligger vi femmai tabellen för tillfället och då har Linkan/Bengan precis kommit igång att producera. Nej, det blir ingen November-svacka i år och jag tippar fortfarande Djurgården fyra...

jag hoppas verkligen att du har rätt :D:D
Djuuuuuuuuuuuuu
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Det känns som att mitt tips var rätt bra :)
Tippade 5-1
Publik :5900
degen

Inlägg av degen »

Väldigt skönt med ännu en vinst. Sover i en period men lyckas ändå utklassa världsklass. Nu har vi två måste-matcher framför oss.

Ses imorgon guys!
Djurgården
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Det känns som om att alla matcher e måste matcher nu för DIF Hockey!

Men ja tror Djurgårn fixar en Slutspels plats, vi blir 7:a i serien!
DIF Praktikant

Re: Negativa Djurgårdare

Inlägg av DIF Praktikant »

Raffe_DIF89 skrev:Varför ska alla va så fruktansvärt negativa inför den här matchen? NI skriver publiksiffror ner mot 5000, Efter två bortavinster och speciellt den mot dom inavlade bönderna så är väll en publiksiffra upp mot 8000 ingen omöjlighet???

ALLA, JA NI HÖRDE RÄTT, PRECIS ALLA SKA TILL GLOBEN IMORN!!!!!!!!

Men publiksiffran blev 5669.. sista globen matchen för i år på torsdag!
Sen blir det hovet och stämning! Eller vad sägs om ett fullsatt hovet jämfört med ett globen med flera tuuuusen tomma platser?

/ Praktikanten
Skriv svar