SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019
Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019
Björn Oldeen lär ju vara råtta. Han ligger ju nästan med Lasch i intervjun.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
När man ser reprisen på 1-0... #28 lämnar #20 norrut. #38 lämnar honom söderut. Det är som att ge Zlatan en straff i Sanktan.
Varför, varför, varför???
Varför, varför, varför???
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Förstår inte varför vi inte bara håller boxen i bp
Nja. NHL faktiskt vänt trenden något även om det kanske bara är tillfälligt.#10 skrev:Dagens hockey....Praetori skrev:Bara att inse att diving lönar sig i SHL numera. Kanske inte just i senaste situationen men Frölunda spelar modernt med "förstärkningar" medan vi spelar hårt och fysiskt "stå upp-spel" och lider utav det.
Med det sagt så är våra special teams ett skämt. "Special" fast på fel sätt. Det finns inga bortförklaringar till att det är så dåligt även om Frölunda gör det bra.
Jag tror det är viktigt att ge domarkåren mycket utbildning och video att veva så de är återhållsamma med de som syndar ofta. Utan att för den skull göra vissa spelare rättslösa. Sen måste DN vara lite mer orädda med att ifrågasätta och pröva ärenden om filmningar oftare. Det är många spelare som reagerar negativt men jag vågar lova att de står upp nästa match.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BARA 1-0 till fisk trots att vi kan göra precis ALLT bättre och ärligt talat spelar skitdåligt stora delar av perren....det finns ju absolut möjlighet att vända detta.
Vi har ett par ströchanser men så fort vi dräller med pucken eller sätter passningarna på andra ställen än bladet på mottagaren så hugger fisk. Jag hoppas att dom inte orkar köra detta tempo matchen ut utan att vi kan äta oss in i den....viktigt att INTe släppa till tvåan tidigt i andra.
Vi har ett par ströchanser men så fort vi dräller med pucken eller sätter passningarna på andra ställen än bladet på mottagaren så hugger fisk. Jag hoppas att dom inte orkar köra detta tempo matchen ut utan att vi kan äta oss in i den....viktigt att INTe släppa till tvåan tidigt i andra.
För att gubbarna feltajmar när de skall sätta press och inte.#10 skrev:Förstår inte varför vi inte bara håller boxen i bp
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Brynäs IFEspenK skrev:Björn Oldeen lär ju vara råtta. Han ligger ju nästan med Lasch i intervjun.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Alltså vi har gjort första målet i tre eller fyra (?) av 18 slutspelsmatcher. Helt SJUKT.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
Tyvärr är sanningen att ett sämre lag överpresterar när de måste jaga.Mattias_87 skrev:Alltså vi har gjort första målet i tre eller fyra (?) av 18 slutspelsmatcher. Helt SJUKT.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- super djurgårn
Det är fan inte ok att Musse o co får sitta kvar efter den här serien, oavsett utkomst. Det är oacceptabelt.
Det är ju någonting som inte står rätt till när man som supporter känner NEJ! när det egna laget får pp...
Westerholm är en till gullegris hos domaren som kommer lätt undan. Även fast han håller på flera gånger per match med småsaker så åker han aldrig ut? Dick. Ja matchstraff.
Med risk för att låta dryg och tråkig så kan man vända på det här också.captcash skrev:Absolut, men grejjen är att Fisk borde inte ens nått Final med detta skitlag som bara fuskar o är grymma in PP... tragiskt tråkigt!South_Exil skrev:Mer inne på detta. Vår problematik är större än deras styrkaciirree skrev:Jag är lite inne på samma spår.captcash skrev:Hoppas verkligen inte Fisk tar SM guldet pga filmningar och PP.. det är fan ALLT de har.. inget mer, så galet enkelsidigt lag men vi fattar inte det tydligen utan bjuder in till detta!
Men samtidigt kan man vända på det. Vi är inte värda ett guld om man har under 16% PP och under 60% BP heller. Så usel statistik ska man inte ha efter 17 slutspelsmatcher.
Med våra usla stats så borde vi inte gått förbi Färjestad i semin. Knappt så vi slog Skellefteå.
Vi har mycket större problem. Slarvet i defensiv zon, en målvakt som är ojämn, BP, PP etc.
Vi borde inte kunna vinna guld med det här materialet.
Efter första perioden ser det ut som vanligt de senaste matcherna. Killarna måste släppa ner axlarna och köra. Sluta krångla till det. Kör slut på dem. Vi är det fysiskt starkaste laget men utnyttjar det dåligt.
Utan att faktiskt befinna mig i huvudet på Roger så vågar jag lova att det är precis vad han jagar sina gubbar om i omklädningsrummet i periodpausen. Varken jag eller bettingbolagen verkar tycka att det är höga odds på att just det inträffar heller.coden skrev:..viktigt att INTe släppa till tvåan tidigt i andra.
Men hockey är hockey. Jag tror och hoppas att vi kan vända även 2-0, men skulle ju hellre se att vi går in och sköljer över dem totalt i 40+60min från och med nu.
Senast redigerad av Praetori den 2019-04-30 19:54:50, redigerad totalt 1 gånger.