SM-Final 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 27/4-2019
Re: SM-Final 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 27/4-2019
Äh, jag gnäller nästan aldrig - men det där är ett solklart matchstraff alla dagar i veckan.Praetori skrev:Tvek på det. Strandberg kan inte glida in rakt på en spelare med huvudet före heller.kaminor skrev:Joel måste bli avstängd. Han struntar i puck och sätter tacklingen rätt i ansiktet på Strandberg som inte ens är låg. Herregud.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Domarna blir ägda. Josefson och Dicken förklarar precis som det är..
Och där stack all respekt för Rönnberg oxå. Vilket miffo!!
Stolt, men aldrig nöjd
- Lee Harvey Oswald
Ja, framförallt första matchen, det skulle vi haft, men kanske inte denna idag.rikkard skrev:Frölunda har haft medstuds i båda sina hemmamatcher idag var det vår tur att ha flytet.
DyngSkönt ändå

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Roger "Då får vi skriva om regelboken" Rönnberg
Senast redigerad av KnoxBlue den 2019-04-27 17:07:02, redigerad totalt 1 gånger.
Wrong one - Andrén out
Jag må vara en gammal dinosaurie men jag tycker att man alltid har ett delat ansvar ute på isen. Är man inom ett eller två skär från pucken måste man kunna skydda sig samtidig som tacklaren måste tänka respekt och sportsmanship.kaminor skrev:Äh, jag gnäller nästan aldrig - men det där är ett solklart matchstraff alla dagar i veckan.Praetori skrev:Tvek på det. Strandberg kan inte glida in rakt på en spelare med huvudet före heller.kaminor skrev:Joel måste bli avstängd. Han struntar i puck och sätter tacklingen rätt i ansiktet på Strandberg som inte ens är låg. Herregud.
Sen tycker jag verkligen att nivån skall vara lite högre i slutspel (varför är en längre debatt).
Jag tycker domarna var klockrena idag men JÄVLAR vad alla gnäller. Spelare och publik.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Va? Vad sa de?Momentumet skrev:Domarna blir ägda. Josefson och Dicken förklarar precis som det är..
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Äh, vi hade nog också grinat där.... om Fisk fått en sån straff.Wishes skrev:Och där stack all respekt för Rönnberg oxå. Vilket miffo!!
#91 är ju på väg att snubbla på sig själv innan han blir vält...men halva isen kvar innan målet.
Tveksamt...men skönt

Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2019-04-27 17:09:06, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Men sluta, straffen är ju solklar. Det hade jag tyckt om det var omvänt också.
REEEESPEKT, Jacob och Dicken!!!Praetori skrev:Va? Vad sa de?Momentumet skrev:Domarna blir ägda. Josefson och Dicken förklarar precis som det är..
Stolt, men aldrig nöjd
- Lee Harvey Oswald
Sist jag läste om straffsituationer (kan säkert ha ändrats) så var det , -vid tydlig målchans.kaminor skrev:Men sluta, straffen är ju solklar. Det hade jag tyckt om det var omvänt också.
Fjällby har nästan halva isen kvar innan avslutsläge
Straffen är inget att snacka om. Roger har uppenbarligen inte koll på läget när han gnäller
Straffslag ska utdömas om en fri spelare hindras otillåtet bakifrån om alla följande fyra (4) kriterier är uppfyllda:
1. Spelaren ska befinna sig utanför sin egen försvarszon,
2. Spelaren ska ha kontroll på pucken eller vara i klart bäst position att
erövra en förlupen puck,
3. Spelaren ska inte ha någon annan motståndare än målvakten kvar att passera med detta menas att det inte finns någon faktisk kroppskontakt från en jagande spelare (en otillåten tackling i någon
form kan inte rendera i ett straffslag),
4. Spelaren ska genom förseelsen gå miste om en rimlig målchans.
Straffslag ska utdömas om en fri spelare hindras otillåtet bakifrån om alla följande fyra (4) kriterier är uppfyllda:
1. Spelaren ska befinna sig utanför sin egen försvarszon,
2. Spelaren ska ha kontroll på pucken eller vara i klart bäst position att
erövra en förlupen puck,
3. Spelaren ska inte ha någon annan motståndare än målvakten kvar att passera med detta menas att det inte finns någon faktisk kroppskontakt från en jagande spelare (en otillåten tackling i någon
form kan inte rendera i ett straffslag),
4. Spelaren ska genom förseelsen gå miste om en rimlig målchans.
Senast redigerad av Glory1 den 2019-04-27 17:12:16, redigerad totalt 1 gånger.
Fjällby är ju igenom annars. Tydligare blir det inte. Är du Roger?Lee Harvey Oswald skrev:Sist jag läste om straffsituationer (kan säkert ha ändrats) så var det , -vid tydlig målchans.kaminor skrev:Men sluta, straffen är ju solklar. Det hade jag tyckt om det var omvänt också.

Rimlig målchans. Står det i kriterierna.Lee Harvey Oswald skrev:Sist jag läste om straffsituationer (kan säkert ha ändrats) så var det , -vid tydlig målchans.kaminor skrev:Men sluta, straffen är ju solklar. Det hade jag tyckt om det var omvänt också.