SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019
Så jävla underbart. Så jävla härligt att ha fel. Trodde inte på sådan här propaganda.
En sak är säker, detta är långt ifrån klart.
MEN...
Det jag trodde inför Fiskmötet stämmer. Det är ett riktigt bra lag, men kaffe är bättre. Och vi vann mot kaffe.
Som jag ser det har vi allt i egna händer.
Axelssonkedjan är bäst i slutspelet.
Fjärdelinan gör sitt jobb.
Josef, Lilja och Brodin är klart på gång.
”Juniorkedjan” bra ikväll, Mackan stod för både läckerheter och lite annat. Men mer plus än minus.
Vi gav fisk och hockey-Sverige något att fundera på.
Kommande match blir oerhört viktig. Hemmastarka fisk blir en rejäl utmaning.
Men tänk om.....tänk om vi faktiskt kan ta den matchen. .....
En sak är säker, detta är långt ifrån klart.
MEN...
Det jag trodde inför Fiskmötet stämmer. Det är ett riktigt bra lag, men kaffe är bättre. Och vi vann mot kaffe.
Som jag ser det har vi allt i egna händer.
Axelssonkedjan är bäst i slutspelet.
Fjärdelinan gör sitt jobb.
Josef, Lilja och Brodin är klart på gång.
”Juniorkedjan” bra ikväll, Mackan stod för både läckerheter och lite annat. Men mer plus än minus.
Vi gav fisk och hockey-Sverige något att fundera på.
Kommande match blir oerhört viktig. Hemmastarka fisk blir en rejäl utmaning.
Men tänk om.....tänk om vi faktiskt kan ta den matchen. .....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Matchens behållning #1: Tom Nilssons fantastiska backcheck som räddade ett solklart friläge i ett extremt känsligt läge.
Matchens behållning #2: Alsings backcheck i ett tämligne knepigt läge där med.
Matchens behållning #3: Fjällby's 2-0 mål. Rysningar.
Matchens behållning #2: Alsings backcheck i ett tämligne knepigt läge där med.
Matchens behållning #3: Fjällby's 2-0 mål. Rysningar.
Sjukaste matchen på länge på såväl läktare som på plan. Finns ingenting att klaga på idag, eloge till varenda Djurgårds-individ i Globen idag.
Kändes skönt att få lite upprättelse i bollen idag från förnedringen mot kaffe. Synd att Adam inte fick hålla nollan, men får hoppas han tar med sig självförtroendet till Göteborg.
Bra också att vi lyckades plocka bort dom (mestadels) framför Adam, verkar som att man lärde sig något från sista matchen iallafall att dom gillar och peta där framme på styrningar.
Bra också att vi lyckades plocka bort dom (mestadels) framför Adam, verkar som att man lärde sig något från sista matchen iallafall att dom gillar och peta där framme på styrningar.
Grymt bra match. Helvete, nästan klockren? Frölunda på läktaren riktigt ordentligt. Utnyttjar deras långsamma backar till fullo. Imponerande! Grymt spännande att se hur Frölunda svarar på detta. De såg nästan chockade ut.
Guter, Josefson och Fjällby är jättar. Underbart att få vinna en match utan avgörande från Strandberg-linan. Måste varit första för det här slutspelet. Helnöjd med det mesta. Stör mig bara enormt på Frölundas hopplösa divingförsök. Söker kontakt och sen slänger sig. Äckligt!
Guter, Josefson och Fjällby är jättar. Underbart att få vinna en match utan avgörande från Strandberg-linan. Måste varit första för det här slutspelet. Helnöjd med det mesta. Stör mig bara enormt på Frölundas hopplösa divingförsök. Söker kontakt och sen slänger sig. Äckligt!
Roger - HALLÅ.
*Kameran zoomar in på Roger*

*Kameran zoomar in på Roger*

#joelbitar grinar på domarna i pressen
Det är bra, låt medelmåttan fokusera på domarna!#10 skrev:#joelbitar grinar på domarna i pressen
- diftobbe89
Alltså jag är så in i helvete stolt över samtliga idag. Den här matchen kommer jag komma ihåg länge. Tack.
Spela fult
- Johanneshov
För de som vill ha länk: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... eras-favor#10 skrev:#joelbitar grinar på domarna i pressen
Helt sinnessjukt att han påstår något sådant.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-frolunda
Intervju med Roger lite längre ner. Hur jävla tråkig kan man vara egentligen HAHA.
- Du verkar ha en speciell relation till publiken
"Det krävs samtycke för en relation".
Intervju med Roger lite längre ner. Hur jävla tråkig kan man vara egentligen HAHA.
- Du verkar ha en speciell relation till publiken
"Det krävs samtycke för en relation".
om det blir en till globen match skulle man inte kunna en klack på båda kortsidorna, eller tänk er en hel långsida dedikerad för klack.
Blir ingen till i globenpromannen skrev:om det blir en till globen match skulle man inte kunna en klack på båda kortsidorna, eller tänk er en hel långsida dedikerad för klack.
- Lee Harvey Oswald
Alltså, studera Alsings platsskifte innan Fjällbys assist till Bemströms 3-0.
Precis såna små små detaljer som ställer till det för försvarande lag, så snyggt
Brodins "subtila" crosschecking/puckvinst precis innan assist till Hultströms 5-1 är ju också sockersött godis
Precis såna små små detaljer som ställer till det för försvarande lag, så snyggt
Brodins "subtila" crosschecking/puckvinst precis innan assist till Hultströms 5-1 är ju också sockersött godis

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Joel och hans sillstrypare har fått precis allt med sig en hel säsong. Klart det svider när man helt plötsligt får lira med samma förutsättningar som alla andra. Jävla sopa! Noll respekt för den idioten. Känd på grund av sin bror, hade det inte varit för honom hade han lirat div 1-Hockey redan för två år sen. Jävligt glad att han inte spelar för oss iallafall. Ihop med Printz sämst på isen.