SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 2 : Djurgårdens IF - Frölunda 23/4-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Tröjtifo på varje stol? Jag har en kagge som en blåval och armar som spaghetti och då menar jag den spaghettin med koktid på 2 minuter. Tvekar starkt att de hittat min storlek. Får försöka leta fram något rött tyg och svepa in mig i så jag slipper skämmas.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Lidingö DIF skrev:Tröjtifo på varje stol? Jag har en kagge som en blåval och armar som spaghetti och då menar jag den spaghettin med koktid på 2 minuter. Tvekar starkt att de hittat min storlek. Får försöka leta fram något rött tyg och svepa in mig i så jag slipper skämmas.
:lol:
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Lidingö DIF skrev:Tröjtifo på varje stol? Jag har en kagge som en blåval och armar som spaghetti och då menar jag den spaghettin med koktid på 2 minuter. Tvekar starkt att de hittat min storlek. Får försöka leta fram något rött tyg och svepa in mig i så jag slipper skämmas.
Äh bara låtsas att det är en av dina Crop Tops, ingen större skilland ju!
Senast redigerad av captcash den 2019-04-23 15:55:57, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Glädje över att få gå in i en final igen men samtidigt en jävla massa ångest. Att ev förlora denna finalserie och vem vet om det dröjer 9 år tills nästa gång igen? Fyfan.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Jag hade lirat:

Fjällby - Josefson - Brodin
Axelsson - Strandberg - Bergfors
Lilja - Wirtanen - Bemström
Svensson - Davidsson - Guter/Walterholm
Varför hade du flyttat upp Wirtanen? Vi har ju äntligen hittat en perfekt kedja för honom där han brist på skills inte hämmar skickliga forwards. Varför ska vi tillbaka till det?
Wirtanen fungerar ja, ingen annan. Går att få ut ännu mer av honom i bättre miljö. Samtidigt har man stångat sig blodig tillräckligt länge med Lilja nu. Förstår inte varför alla tror det är så förödande att röra om lite i kedjorna.
Personligen tycker jag det tar en viss tid att lära känna den man spelar med. Alltid än fördel att veta hur kompisen rör sig på banan.
Nu lirade jag back större delen av min seniortid, och jag kan tycka det var än värre att byta backkollega så ....varför inte testa?

Sedan händer det ju att kemin infinner sig nästan direkt, så har det skitit sig kan det vara värt att testa nytt.
Men jag tycker att det i nuläget räcker att byta Lilja mot någon annan.
Tycker vi gjorde det rätt bra sist och vi bör hålla på kontinuiteten av den anledningen.

Förlust ikväll och noll produktion av förstafemman, då tycker jag vi måste ändra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:

Varför hade du flyttat upp Wirtanen? Vi har ju äntligen hittat en perfekt kedja för honom där han brist på skills inte hämmar skickliga forwards. Varför ska vi tillbaka till det?
Wirtanen fungerar ja, ingen annan. Går att få ut ännu mer av honom i bättre miljö. Samtidigt har man stångat sig blodig tillräckligt länge med Lilja nu. Förstår inte varför alla tror det är så förödande att röra om lite i kedjorna.
Personligen tycker jag det tar en viss tid att lära känna den man spelar med. Alltid än fördel att veta hur kompisen rör sig på banan.
Nu lirade jag back större delen av min seniortid, och jag kan tycka det var än värre att byta backkollega så ....varför inte testa?

Sedan händer det ju att kemin infinner sig nästan direkt, så har det skitit sig kan det vara värt att testa nytt.
Tycker vi gjorde det rätt bra sist och vi bör hålla på kontinuiteten av den anledningen.

Förlust ikväll och noll produktion av förstafemman, då tycker jag vi måste ändra.
Samtidigt kan jag tycka vi avvaktat länge nog med Lilja utan någon direkt förbättring. Ser inget fel i att göra ett par småförändringar efter såhär många chanser utan resultat.

Davidsson är ju en annan jag gärna hade satt åt sidan om vi haft några vettiga reserver. Nu har vi ju tyvärr inte det. Men hans istid kan sänkas.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:
ciirree skrev:Är det här äntligen dagen som Robban ska splittra förstakedjan eller ska vi fortsätta spela med 3 linor?
Så tröttsamt att det inte sker en förändring.
En förändring i 1a leder till förändring i någon annan formation. Att börja styra om i femmorna nu är stolligt som fan.

Vi har tagit oss till final med rådande filosofi. Jag säger: KEEP FUCKING SHIT UP ROBERT!! :D
Jo, men det måste man ju ta.
Den kedjan som levererar bäst nu är Bergfors-Strandberg-Dick.
Nu är det inte mitt jobb att formera kedjor (bara att klaga :wink: )
Men jag hade testat:

Bemström-Josefson-Brodin
Bergfors-Strandberg-Dick
Lilja-Mackan-Fjällby
Guter-Wirtanen-Svensson
Ågren

Jag tycker Robban ska ha kritik för att man inte försökt innan. Kan till viss del förstå om det inte sker en ändring nu, men samtidigt. Varför försökte man inte tidigare då? Det har gått ett antal månader sedan kedjan började hacka.
Support 81

Inlägg av Support 81 »

Dax att visa vart skåpet ska stå !
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

Är inte ens orolig för ikväll, vi vinner med 4-1. Lasch skadar sig genom att han trampar snett på pucken och Fjällby gör ett i boxplay.

Serien kommer att sluta 4-3 till oss och med det sagt så åker jag till jobbet och återkommer den 4 maj för att skriva "vad var det jag sa?".

Ha en underbar kväll mina vänner.
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
diftobbe89 skrev:
SirDIFalot skrev:

Samtidigt kan jag tycka vi avvaktat länge nog med Lilja utan någon direkt förbättring. Ser inget fel i att göra ett par småförändringar efter såhär många chanser utan resultat.

Davidsson är ju en annan jag gärna hade satt åt sidan om vi haft några vettiga reserver. Nu har vi ju tyvärr inte det. Men hans istid kan sänkas.
Mm, hade varit bra med ersättare till Mackan. Nu får vi hoppas han har kvar sina bästa matcher för säsongen. Han har ju en bra högstanivå. Men hans lägsta.......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Johanneshov

Inlägg av Johanneshov »

Inget tryck på de röda tröjorna. De vill alltså att vi ska klä oss i samma färg som inredningen vilket gör att det kommer se tomt ut på läktarna. Taktiskt för att spelarna inte ska bli nerviga p.g.a. storpublik? :lol:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Johanneshov skrev:Inget tryck på de röda tröjorna. De vill alltså att vi ska klä oss i samma färg som inredningen vilket gör att det kommer se tomt ut på läktarna. Taktiskt för att spelarna inte ska bli nerviga p.g.a. storpublik? :lol:
Ja, eller för att Fisk ska känna sig hemma, då DIF varit riktigt vassa i viktiga bortamatcher under Slutspelet :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jervill

Inlägg av Jervill »

Kom igen nu!! Nu kör vi.. låt oss få första målet nu..
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Guter sliter
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Bra fart i PP, inte sett den här farten under hela slutspelet.
Skriv svar