Bra match. Förlorar på en idiotgrej av Davidsson och en målvaktstavla av Adam. Individuella misstag igen. Adam är för dålig för att man ska vinna i ett slutspel. Davidsson ska ha minimal istid.
Vidrig domarinsats i slutet då de släppt allt och väljer att avgöra matchen genom att plocka Dick när de lika gärna kunde tagit en fisk för ngt annat.
Denna match får mig att må illa. Vi spelar bra, snabb och hård hockey (oftare än inte) men motståndet är äckligt och domarinsatsen är på par med motståndet.
Och så ska Davidsson in på isen med 20 sek kvar för att man ska bli lite extra frustrerad. Förmodligen ganska ensam om att störa mig på sånna småsaker dock.
En riktigt bra bortamatch. Några mindre bra ingripanden från enskilda spelare samt en som så ofta förr, usel insats från skämten i randigt avgör matchen till rensets fördel.
Spelet i boxplay MÅSTE upp och kan Adam låta bli att låna Tommy Söderströms målvaktskombinat till nästa match så tror jag på vinst.
Manijock skrev:Bra match. Förlorar på en idiotgrej av Davidsson och en målvaktstavla av Adam. Individuella misstag igen. Adam är för dålig för att man ska vinna i ett slutspel. Davidsson ska ha minimal istid.
Lite väl tidigt att säga att Adam är för dålig för att vinna kan jag tycka. Han tog oss till final. Tror mycket väl han kan vinna guldet åt oss med bättre hjälp av lagkamraterna framöver.
Det var ingen bra domarinsats idag. De måste snäppa upp sig. Fisk vinner pga pp. Tre utvisningar som kostade oss allt. Men tycker vi är bättre än dem så detta kommer nog gå vägen..
Många gör en bra match. Fjällby ser het ut, Josefsson är tillbaka, Tom Nilson spelar stabilt, Strandberg gör det mesta rätt. Lilja, Davidsson, Norell, Reiderborn och Urbom behöver höja sig något snäpp. Spelidén ser bra ut och följs i 90% av fallen. Vi måste komma upp i boxplay, som vanligt. En bra bortamatch ändå. Frölunda ser svåra ut dock, inga direkta svagheter.
Senast redigerad av rikkard den 2019-04-21 16:32:09, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock skrev:Bra match. Förlorar på en idiotgrej av Davidsson och en målvaktstavla av Adam. Individuella misstag igen. Adam är för dålig för att man ska vinna i ett slutspel. Davidsson ska ha minimal istid.
Lite väl tidigt att säga att Adam är för dålig för att vinna kan jag tycka. Han tog oss till final. Tror mycket väl han kan vinna guldet åt oss med bättre hjälp av lagkamraterna framöver.
För dålig när han är dålig. Varannan match står han ju på huvudet. Men den ojämnheter har man inte råd med. Genoways mål är fri sikt och plockpotatis för alla målvakter på denna nivån.