Djurgårdens IF - Södertälje SK, 20/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Mans91 skrev:Djurgårn och hockey är det bästa jag vet så att spendera en hel dag på det vore inte bortkastat....
Kloka ord.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:hade matchen gått en vardag vid 1900 hade det nog kunnat bli uppåt 7500 personer. NU när debn går en lördag är jag mer tveksam. Matcher på helger brukar inte locka så mycket folk tyvärr, om det nu inte är så då att denna match valts ut för att sändas på kvällen i canal plus, men sådan tur är det väl inte antar jag.

Det kanske bara gäller mig, men att gå på hockey vid 15 eller 1600 känns helt galet. Känns som att man förbrukar en hel dag för en hockeymatch. Vore det inte bättre om inga matcher började före 1800 i alla fall? Dessutom känns det som att lördagar vid 15 eller 1600 är det fotboll som gäller. Tror faktiskt alla parter skulle vinna på om vi gick tillbaka och körde elithockey enbart söndag - tisdag - torsdag som på den gamla goda tiden.

HA, HA.. Och går matcherna i Globen så är det trist för det inte är något tryck där.
Kan iofs hålla med dej om att 15:00 är en märklig tid, det är lite för tidigt.
Angående imorgon, så har jag hört att det många som ska göra sin säsongsdebut.
Fast det är klart, jag har hört att det är många som inte kan gå imorgon.
Men drag på läktarna lär det bli.
Krossa tälje!

"Frågan är om man inte fått en ännu bättre back i stenhårde Ossi Väänänen, med över 400 NHL-matcher bakom sig.
Mot Linköping sänkte han två motståndare med ruggiga tacklingar i första perioden och i sista perioden vågade ingen motståndare gå i närkamp med honom.
”Nej, då avvaktade Linköpings-killarna i sarghörnorna. Ingen ville in där före Ossi. Och det är klart att det tände hela vårt lag”, säger Jimmie Ölvestad."
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

imorgon är det match på gång igen, för kära Djurgården!

Nu ska jag u,t syns imorgon bröder&systrar.

ALLA TILL HOVET!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:hade matchen gått en vardag vid 1900 hade det nog kunnat bli uppåt 7500 personer. NU när debn går en lördag är jag mer tveksam. Matcher på helger brukar inte locka så mycket folk tyvärr, om det nu inte är så då att denna match valts ut för att sändas på kvällen i canal plus, men sådan tur är det väl inte antar jag.

Det kanske bara gäller mig, men att gå på hockey vid 15 eller 1600 känns helt galet. Känns som att man förbrukar en hel dag för en hockeymatch. Vore det inte bättre om inga matcher började före 1800 i alla fall? Dessutom känns det som att lördagar vid 15 eller 1600 är det fotboll som gäller. Tror faktiskt alla parter skulle vinna på om vi gick tillbaka och körde elithockey enbart söndag - tisdag - torsdag som på den gamla goda tiden.

Anar nånstans att du gillar fotbollen mer, ganska mycket mer.

Själv ställer jag mig ganska likgiltig inför DIF fotbolls riskkapitalframgångar på 2000-talet med Göteborgare, Finnar, slovener. Gambier, Sydarfikaner, Brassar, Tyskar, Ålänningar & annat löst folk, väldigt lite Stockholm el. DIF anknytning där
(men dom har ju snygga tröjor & en cool tränare:)

Lördagens hockeyfight mot SSk är helgens höjdpunkt, sedan om det är 13.45 el 20.30 kvittar.

Men jag förstår vad menar, klart att många familjer kanske gör annat den tiden en lördag.Så att många av dom potentiella spontan"äh-man kanske skulle gå på en match"-supporters faller ju bort då när matchen drar igång redan 1500
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Jag har sett sparsamt med SSK-matcher i år, men rapporterna gör ju gällande att laget kämpar å sliter i bästa mora-stil. Det som dock är slående är hur ineffektiva SSK är - de måste skjuta dubbelt så många skott på mål för att göra lika många som Djurgården. 5,7% mot DIF:s fina 12,7%, vilket man f.ö. leder serien med. Å andra sidan, detta är väl ett ganska tydligt tecken på att den trupp SSK har helt enkelt inte är tillräckligt bra, iaf inte hittills. Kvalitén saknas i målskyttet.

Eftersom Djurgården är inne i en fin trend samtidigt som SSK har det lite tyngre, tror jag DIF vinner matchen.
degen

Inlägg av degen »

nutarvidom skrev:Jag har sett sparsamt med SSK-matcher i år, men rapporterna gör ju gällande att laget kämpar å sliter i bästa mora-stil. Det som dock är slående är hur ineffektiva SSK är - de måste skjuta dubbelt så många skott på mål för att göra lika många som Djurgården. 5,7% mot DIF:s fina 12,7%, vilket man f.ö. leder serien med. Å andra sidan, detta är väl ett ganska tydligt tecken på att den trupp SSK har helt enkelt inte är tillräckligt bra, iaf inte hittills. Kvalitén saknas i målskyttet.

Eftersom Djurgården är inne i en fin trend samtidigt som SSK har det lite tyngre, tror jag DIF vinner matchen.
Det låter bra,vi får hoppas på det!
Jag och två kompisar har fixat konfetti till matchen. Vi ses på Hovet!
Djurgården
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:

HA, HA.. Och går matcherna i Globen så är det trist för det inte är något tryck där.
Krossa tälje!

"Frågan är om man inte fått en ännu bättre back i stenhårde Ossi Väänänen, med över 400 NHL-matcher bakom sig.
Mot Linköping sänkte han två motståndare med ruggiga tacklingar i första perioden och i sista perioden vågade ingen motståndare gå i närkamp med honom.
”Nej, då avvaktade Linköpings-killarna i sarghörnorna. Ingen ville in där före Ossi. Och det är klart att det tände hela vårt lag”, säger Jimmie Ölvestad."
Jag skall också på matchen imorgon, om jag hinner dit då jag måste jobba extra några timmar, och jag hade helt klart föredragit om den börjat vid 18 eller 1900 även om det är lördag.

Är väl inte så svårt att räkna ut att det smartaste måste vara att spela senare än 1500 en helg samt att försöka hålla sig till inkörda speldagar. Om man nu vill ha så höga publiksiffror som möjligt kanske är bäst att tillägga.

Tycker du det blir något tryck på Globen då?

Kikade lite på matchen mellan MIF - Rögle och där var det lite tryck i alla fall.
eriblo189

alla järnkaminer till hovet.

Inlägg av eriblo189 »

en resa till huvudstaden för att se sveriges stoltaste ishockeygäng ska bli en sann upplevelse! vi kommer 20 mil söderifrån för att få se vårat stolta djurgården krossa SSK. ge mig en vinst och en god uppslutning på kortsidan!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

SKA BLI SIR :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Joron

Inlägg av Joron »

Jag har inte varit så här taggad inför en match i år, bortsett från premiären. Det känns som att det kan bli skapligt med folk och bra tryck. Mycket talar för oss men man vet aldrig i Elitserien. Längtar efter att se ssk-spelarna sitta som köttfärs på sargen efter Ossis tacklingar!

Det är lugnt, det blir Descendents på pendeln!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:

Krossa tälje!

Jag skall också på matchen imorgon, om jag hinner dit då jag måste jobba extra några timmar, och jag hade helt klart föredragit om den börjat vid 18 eller 1900 även om det är lördag.

Är väl inte så svårt att räkna ut att det smartaste måste vara att spela senare än 1500 en helg samt att försöka hålla sig till inkörda speldagar. Om man nu vill ha så höga publiksiffror som möjligt kanske är bäst att tillägga.

Tycker du det blir något tryck på Globen då?

Kikade lite på matchen mellan MIF - Rögle och där var det lite tryck i alla fall.
Nej, det har inte varit något tryck i Globen och det är trist, men jag går dit i allafall för att se DIF hockey..

Inkörda speldagar verkar svårt, då det är tv-sändningar och meningslösa tuneringar för landslaget samt att det ska spelas en del omgångar av elitserien innan slutspel.

Klockan 17:30/18:30, där någonstans borde nedsläpp göras på Lördagar.

Tror nog att MIF-Rögle trycket står sig ganska slätt mot DIF-SSK i morgon.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Man kan ju alltid hoppas att det blir tryck och mycket tyder väl på att det kan komma att bli det också då vi äntligen är tillbaka på Hovet samt möter ett lag som rimligtvis borde sluta upp med en klack också.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Lee Harvey Oswald skrev:

Anar nånstans att du gillar fotbollen mer, ganska mycket mer.

Själv ställer jag mig ganska likgiltig inför DIF fotbolls riskkapitalframgångar på 2000-talet med Göteborgare, Finnar, slovener. Gambier, Sydarfikaner, Brassar, Tyskar, Ålänningar & annat löst folk, väldigt lite Stockholm el. DIF anknytning där
(men dom har ju snygga tröjor & en cool tränare:)

Lördagens hockeyfight mot SSk är helgens höjdpunkt, sedan om det är 13.45 el 20.30 kvittar.

Men jag förstår vad menar, klart att många familjer kanske gör annat den tiden en lördag.Så att många av dom potentiella spontan"äh-man kanske skulle gå på en match"-supporters faller ju bort då när matchen drar igång redan 1500
Kan inte annat än att hålla med till 100%!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

JA E SÅÅ JEEEVLA TAGGAD

kommer ju gunga imorrn:D
jag filmar oxo så de blir bevarat;)
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vinst idag och på Måndag (tisdag? Vettefan) och vi har befäst en plats på den övre halvan av tabellen iaf.

KROSSA TELJE
Skriv svar