SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SM-Final 1 : Frölunda - Djurgårdens IF 21/4-2019
Jag har en sån lustig känsla i hela kroppen. Frölunda känns absolut inte oöverkomliga jämfört med varken Kaffe eller Skellefteå...
25/4-2025
- Johanneshov
Med reservation för att det som hänt i grundserien inte längre är aktuellt så måste vi ju ändå ha lite mentalt övertag efter våldtäkten i Scandinavium. Lägg sedan till att spelarna förhoppningsvis skärpt sig i och med semi #7, plus att vi kliver in som underdogs utan rejäl press.förevigtdjurgården skrev:Jag har en sån lustig känsla i hela kroppen. Frölunda känns absolut inte oöverkomliga jämfört med varken Kaffe eller Skellefteå...
I min värld, om vi bortser från kvart- och semifacit, är fisk mycket trevligare att möta än kaffe eller skoter. Prove me right.
Hade nyfödda dottern sovandes på bröstet i hela match 7. Skiter i hennes kommande dygnsrytmer, där ska hon sova varje match i finalserien.
Lite mer seriöst, tror vi kan få svårt i första matchen men att vi tar det totalt med 4-2.
Lite mer seriöst, tror vi kan få svårt i första matchen men att vi tar det totalt med 4-2.
Fan, nervös redan nu...
Ni som säger att Frölunda är lättare än FBK... Ni har inte sett Frölunda i slutspelet. Älskar er optimism. Men ni är inne för en stor överraskning om ni går in med den inställningen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kan vårat lag göra sitt bästa i varje period nu för resten av säsongen? Mot Frölunda måste vi vara på topp.
Hur som helst är jag jävligt taggad. Det är ju att gå till SM-final som är drömmen när man varje säsong förlänger säsongskortet. Nu är vi här. Förra finalen torskade vi så nu tycker jag det är dags för vinst.
Hur som helst är jag jävligt taggad. Det är ju att gå till SM-final som är drömmen när man varje säsong förlänger säsongskortet. Nu är vi här. Förra finalen torskade vi så nu tycker jag det är dags för vinst.
Avskaffa tre mot tre.
- Hepsnastian
Har för mig att någon skrivit det tidigare, men.. Vilken slump att det blev just DIF - Fisk i final, med tanke på betsson reklamen.
Men vem är nr 51 egentligen

Delägare
- Daniel942
Alvarez? Han dyker in som en betsson-joker i ren SHL-andaHepsnastian skrev:Har för mig att någon skrivit det tidigare, men.. Vilken slump att det blev just DIF - Fisk i final, med tanke på betsson reklamen.![]()
DIF!
Dom har inte mött något lag som spelar hockey tidigare i slutspelet. Nu kommer dom få bekänna färg.Manijock skrev:Ni som säger att Frölunda är lättare än FBK... Ni har inte sett Frölunda i slutspelet. Älskar er optimism. Men ni är inne för en stor överraskning om ni går in med den inställningen.
Man får ta och gratulera i efterskott.crike skrev:Hade nyfödda dottern sovandes på bröstet i hela match 7. Skiter i hennes kommande dygnsrytmer, där ska hon sova varje match i finalserien.
Såhär ska det se ut på tisdag. Ge fan i att börja klappa efter 15 sek tjockisar!
Frölunda har imponerat stort på mig i slutspelet. De spelar smart och balanserat. Skapar mycket framåt och släpper knappt inga chanser bakåt. Vi behöver spela som i semifinalmatcherna 3,4 och 7 för att ha en chans. Hoppas att vi är påkopplade direkt i första matchen. Inte en massa sidledspel i egen zon, ett bra mittzonsspel och bp. Vi har en viss chans, men Frölunda är favoriter i min bok.
Släpper vi inte in första målet inom en minut så kan det gå vägen.
- Johanneshov
Det har ju ändå visat sig att vi klarar av sådana matcher, men det vore ju skönt med lite omväxling.Vikas skrev:Släpper vi inte in första målet inom en minut så kan det gå vägen.
När återvänder J.Davidsson?