Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019
Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019
Jag var så säker på torsk men slutade aldrig hoppas. Vilket lag! Må vara hur felbyggt som helst men nog har Jocke hittat ett gäng kämpar.
Instämmer. Bästa ikväll är dock de som hatade efter första perioden, som faktiskt var godkänd. Humor.ken1968 skrev:Fast kritiken efter match 5-6 tycker jag va befogad, sen ska laget hyllas ordentligt efter denna bragd insats som laget gör idag. Otroligt starktBOMBOM BOUCHARD skrev:Jag var grymt orolig.Praetori skrev:På riktigtPraetori skrev:Vågar påstå att Färjestad är rökta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken jävla pungspark direkt.
Styrka att sedan hålla uppe spelet.
Men vi måste ha nästa kasse.
Målar fan på väggen och säger att det är kört vid 2-0 till kaffe.
Kämpa DIF
Jag var aldrig orolig.
Sen om det var på grund av att nerverna bränts bort under säsongen eller av någon annan anledning vill jag inte svara på.![]()
Men minst lika imponerad.
Och så jävla skönt att vi får gå till final, så välförtjänt.
Vilka jävla hjältar. Så bespottade och nedskrivna.
Så härligt att se Pennerborn stå och grina, inte ett jävla grattis mäktade den losern med.
Och Wikegård står bredvid och slickar röv, loser x 2.
Och du Wikegård....vissa tränare kan vända runt två riktiga bottennapp.
Du klarade ingenting.
Final. Herregud!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Laget tog sig till final, det är extremt stort för min del oavsett hur det går, hyll till samtliga spelare och Jocke som löste detta tillslut.
På förhand känns inte Frölunda som något skräckmotstånd precis, det får gå som det går.
På förhand känns inte Frölunda som något skräckmotstånd precis, det får gå som det går.
Spela fult
daaviid skrev:Nej för helvete, lägg ingen match i Globen.Mattias_87 skrev:Globen och Hovet ska gunga i finalen.
Tror det kvittar. Klart så många Djurgårdare som möjligt måste vara där och stötta laget. Viktigaste matcherna på 10 år typ.
tror vi kommer ha det lättare mot Frölunda.
Ok, idiotiskt. Men va fan.Mattias_87 skrev:Globen på tisdag och Hovet på lördag är redan bestämt.daaviid skrev:Nej för helvete, lägg ingen match i Globen.Mattias_87 skrev:Globen och Hovet ska gunga i finalen.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan vi slå Färjestad kan vi slå Frölunda. Mardrömmen hade varit Luleå för oss.diftobbe89 skrev:På förhand känns inte Frölunda som något skräckmotstånd precis, det får gå som det går.
Avskaffa tre mot tre.
Såg Adams blick i tredje perioden när kameran zoomade in honom, mitt under kaffes press! Han bara lyste och svävade på moln... Vilket psyke den grabben har!
Nybliven pappa. Då är man psykiskt immun mot vardagliga saker som SHL-slutspel.Buford skrev:Såg Adams blick i tredje perioden när kameran zoomade in honom, mitt under kaffes press! Han bara lyste och svävade på moln... Vilket psyke den grabben har!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
FYFAN VAD MAN MÅR NU, NU ÄRE FEEEEEEEST!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag tycker kritiken gick klart överstyr.ken1968 skrev:Fast kritiken efter match 5-6 tycker jag va befogad, sen ska laget hyllas ordentligt efter denna bragd insats som laget gör idag. Otroligt starktBOMBOM BOUCHARD skrev:Jag var grymt orolig.Praetori skrev:På riktigtPraetori skrev:Vågar påstå att Färjestad är rökta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vilken jävla pungspark direkt.
Styrka att sedan hålla uppe spelet.
Men vi måste ha nästa kasse.
Målar fan på väggen och säger att det är kört vid 2-0 till kaffe.
Kämpa DIF
Jag var aldrig orolig.
Sen om det var på grund av att nerverna bränts bort under säsongen eller av någon annan anledning vill jag inte svara på.![]()
Men minst lika imponerad.
Och så jävla skönt att vi får gå till final, så välförtjänt.
Vilka jävla hjältar. Så bespottade och nedskrivna.
Så härligt att se Pennerborn stå och grina, inte ett jävla grattis mäktade den losern med.
Och Wikegård står bredvid och slickar röv, loser x 2.
Och du Wikegård....vissa tränare kan vända runt två riktiga bottennapp.
Du klarade ingenting.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja precis så, perspektiv på livet.Praetori skrev:Nybliven pappa. Då är man psykiskt immun mot vardagliga saker som SHL-slutspel.Buford skrev:Såg Adams blick i tredje perioden när kameran zoomade in honom, mitt under kaffes press! Han bara lyste och svävade på moln... Vilket psyke den grabben har!
Jupp, den ungen kan vara Guld värdPraetori skrev:Nybliven pappa. Då är man psykiskt immun mot vardagliga saker som SHL-slutspel.Buford skrev:Såg Adams blick i tredje perioden när kameran zoomade in honom, mitt under kaffes press! Han bara lyste och svävade på moln... Vilket psyke den grabben har!

Håller med. På samma sätt bör vi nu ta det lugnt med hyllet, så att det inte går överstyr åt något hållBOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag tycker kritiken gick klart överstyr.

Det var en lagom bra prestation efter 14-3 i arslet att vinna detta på bortaplan efter ett tidigt 0-1. Typ enligt förväntningarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SkönaDjurgårn
Skönaste känslan på många år, vilken otrolig insats och speciellt av Adam, Dicken och Strandberg.
Misslyckades med förköp till semin (Järnkaminerna, mail, köplats yada yada), har det funkat för er?
Misslyckades med förköp till semin (Järnkaminerna, mail, köplats yada yada), har det funkat för er?