Vadfan...Pinnen skrev:Kanske raden " vi e bönder ni e DF, kan ändras dockDIF_Soldier skrev:Nåt jag kom på av rena farten.Stiff skrev:Alla kreativa Djurgårdsvänner, kan vi komma på en ruggigt skön text till den här ramsan skulle vi kunna hålla igång läääääänge!!
Förslag någon?
Djurgården, Djurgården
Djurgården, Djurgården, det är vi!
Djurgården, Djurgården
Djurgården,
Djurgårdeeeen
Ni är bönder, vi é DIF!
Ja vi är DIF från Stockholms stad
Hovet, sjung med nu
Djurgårn!
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Enbom skrev:Vadfan...Pinnen skrev:Kanske raden " vi e bönder ni e DF, kan ändras dockDIF_Soldier skrev:Nåt jag kom på av rena farten.Stiff skrev:Alla kreativa Djurgårdsvänner, kan vi komma på en ruggigt skön text till den här ramsan skulle vi kunna hålla igång läääääänge!!
Förslag någon?
Djurgården, Djurgården
Djurgården, Djurgården
Djurgården,
Djurgårdeeeen
Ni är bönder, vi é DIF!
Ja vi är DIF från Stockholms stad
Hovet, sjung med nu
Djurgårn!
Haha jag säger detsamma, fattar inte vad ja tänkte, låt mig omformulera
Kanske raden "Ni e bönder, vi e DIF", kan ändras dock
Någon som förstår mig nu

Om man läser kommentarerna så kan man se hur engelsmännen ser på det, apropå tidigare debatt om att det är ok att knycka sånger om man bara gör det från utlandet.Crashmash skrev:
DJKey300 skrev:heyyy you stole our song!!! that song belongs to Southampton FC english football team lol we sound better than that tho ..
PunjabiRythmz skrev:i was really confused for a bit... i was wondering what was going on.... i cant believe they stole our song...
and st mary's stadium is the only place in the world where you hear it chanted the best
- DIFmanglarn
- Säsongskort: Ja
Det här jävla youtube-andet går mig på nerverna. "Sådär borde vi låta!", "Sådär borde vi göra!", "Den där ramsan borde vi sjunga!" osv. Vi e Djurgårn, inget annat! Är ni inte stolta över den supporterkultur vi har? Aldrig fel med engagemang men snälla. Youtube och internetforum är inte supporterkultur. De visar bara upp supporterkultur. Den äkta och genuina supporterkulturen finner vi på och omkring matcherna, i bussarna, på krogarna, på festerna. Jag tycker att ni ska testa att sjunga era ramsor där och se hur de funkar bland andra Djurgårdare istället för att skriva texter här och länka till youtube-videos på andra lags supportrar...
Fyfan de här ramstrådarna alltså...
Zzzzzzz... Välkommen till 2007! Alla engagerade initiativ bör uppmuntras!DIFmanglarn skrev:Det här jävla youtube-andet går mig på nerverna. "Sådär borde vi låta!", "Sådär borde vi göra!", "Den där ramsan borde vi sjunga!" osv. Vi e Djurgårn, inget annat! Är ni inte stolta över den supporterkultur vi har? Aldrig fel med engagemang men snälla. Youtube och internetforum är inte supporterkultur. De visar bara upp supporterkultur. Den äkta och genuina supporterkulturen finner vi på och omkring matcherna, i bussarna, på krogarna, på festerna. Jag tycker att ni ska testa att sjunga era ramsor där och se hur de funkar bland andra Djurgårdare istället för att skriva texter här och länka till youtube-videos på andra lags supportrar...
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt: