Jag tycker det låter dumt. Det finns många mellan 12-14 som kan sjunga, dom ska ocksä ha rätt till att stötta DIFCrashmash skrev:Vetifan om detta är rätt tråd, men shit the same. Var som sagt i klacken igår, och det jag säger är att inför åldersgräns. Där jag hamnade i andra perioden var majoriteten runt 11-12 och kunde inte en jävla ramsa mer än Hata Färjestad. Okej, alla är nya någon gång, men någon måtta får det fan vara.
Åldersgräns 15 år till klacken, då slår jag vad om att äldre kommer ställa sig där också och sjunga. Nu var det löjligt tills dom äldre startade någon riktig ramsa, som spårade ur då alla (Ja, jag skriver alla. Var väl någon som kunde kanske.) yngre stressade upp och ingen sjöng i takt.
Vad tycker ni?
Operation publikstöd!
-
Javisst kan dom sjunga, men känslan jag fick var att dom bara var där för Ole Ole Ola, för då jävlar blev det fart med hoppandet. Jag såg besvikelsen i deras ögon när dom insåg att dom "äldre" inte hoppade, och då slutade dom med.JOHNJOHNJOHN skrev:Jag tycker det låter dumt. Det finns många mellan 12-14 som kan sjunga, dom ska ocksä ha rätt till att stötta DIF
Som sagt, alla är nya något gång men jag ska erkänna att det kändes mycket bättre i Jkpg (!) än vad det gjordes hemma mot fbk. Kan ha att göra med att i Jkpg hade vi en person som började ramsorna, höll kvar dom och rätt takt osv.
Yngre har en tendens att börja, sjunger snabbt som fan och blir lite trött i halsen och då slutar man. Det är vad jag tror är det dom "äldre" reagerar på, dom vill att ramsorna ska ha den takt dom alltid haft, och inte bli speedade något så in i helvete.
Jag är nog inte ens rätt person att uttala mig om det här, då jag väldigt sällan står i hemmaklacken, eftersom jag har långt till Stockholm, men många förstår nog vad jag vill ha fram.
-
Crashmash skrev:Javisst kan dom sjunga, men känslan jag fick var att dom bara var där för Ole Ole Ola, för då jävlar blev det fart med hoppandet. Jag såg besvikelsen i deras ögon när dom insåg att dom "äldre" inte hoppade, och då slutade dom med.JOHNJOHNJOHN skrev:Jag tycker det låter dumt. Det finns många mellan 12-14 som kan sjunga, dom ska ocksä ha rätt till att stötta DIF
Som sagt, alla är nya något gång men jag ska erkänna att det kändes mycket bättre i Jkpg (!) än vad det gjordes hemma mot fbk. Kan ha att göra med att i Jkpg hade vi en person som började ramsorna, höll kvar dom och rätt takt osv.
Yngre har en tendens att börja, sjunger snabbt som fan och blir lite trött i halsen och då slutar man. Det är vad jag tror är det dom "äldre" reagerar på, dom vill att ramsorna ska ha den takt dom alltid haft, och inte bli speedade något så in i helvete.
Jag är nog inte ens rätt person att uttala mig om det här, då jag väldigt sällan står i hemmaklacken, eftersom jag har långt till Stockholm, men många förstår nog vad jag vill ha fram.
Braa svarat jag fattar

-
ok
Inget som anmärkt på att det var drygt 5 000 på fbk-lhc i tisdags? Jag vet att det inte angår DIF, men känner endå att det fått för lite uppmärksamhet i media och övrigt. Och med tanke på att det är fbk :s lägsta publiksiffra någonsin i lla, så börjar man undra om intresset för hockeyn blivit mindre där? Eller om karlstadsborna bara är mätta efter alla framgångar. Det kan läggas till att publiksnittet ligger på 1 000 personer mindre än fjolåret.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: ok
Nu kanske Glennert äntligen inser att 82 omgångar med 12 lag inte är rätt väg...micke_1891 skrev:Inget som anmärkt på att det var drygt 5 000 på fbk-lhc i tisdags? Jag vet att det inte angår DIF, men känner endå att det fått för lite uppmärksamhet i media och övrigt. Och med tanke på att det är fbk :s lägsta publiksiffra någonsin i lla, så börjar man undra om intresset för hockeyn blivit mindre där? Eller om karlstadsborna bara är mätta efter alla framgångar. Det kan läggas till att publiksnittet ligger på 1 000 personer mindre än fjolåret.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man kan nästan dagligen läsa om Djurgårdare som tycker att det är skit att vissa hemmamatcher i hockey spelas på Globen.
Det gnälls på att det inte går att få stämning i "kulan", vilket i sak stämmer till viss del då volymen där inne sväljer det mesta av ljudet.
Likväl så är det så att när Djurgården spelar på Globens is så står klacken (det fåtal som orkar ta sig di) helt tysta under större delen av matcherna.
Skulle detta vara Sveriges bästa supportrar? En skärpning krävs och det omgående för även om man inte gillar att Djurgården spela vissa matcher på Globen så har man likväl fått samma rabatt på biljetterna till dessa matcher som man har fått till matcherna på Hovet och varför behagar man då inte ens försöka skapa stämning?
I gårdagens match var det i stort sett tyst hela matchen med undantag för inledningen av första perioden, målen samt avslutningen av matchen.
Klacken är Sveriges bästa när man vill, men insatser som den igår är inte acceptabla.
Det gnälls på att det inte går att få stämning i "kulan", vilket i sak stämmer till viss del då volymen där inne sväljer det mesta av ljudet.
Likväl så är det så att när Djurgården spelar på Globens is så står klacken (det fåtal som orkar ta sig di) helt tysta under större delen av matcherna.
Skulle detta vara Sveriges bästa supportrar? En skärpning krävs och det omgående för även om man inte gillar att Djurgården spela vissa matcher på Globen så har man likväl fått samma rabatt på biljetterna till dessa matcher som man har fått till matcherna på Hovet och varför behagar man då inte ens försöka skapa stämning?
I gårdagens match var det i stort sett tyst hela matchen med undantag för inledningen av första perioden, målen samt avslutningen av matchen.
Klacken är Sveriges bästa när man vill, men insatser som den igår är inte acceptabla.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
Har du själv stått i klacken i Globen när det är så få som det har varit hittills i år? Om du hade gjort det hade du förstått, man blir så jävla deprimerad när man verkligen försöker att få nåt ljud och sen när man lyssnar så hör man inte ett skit!Frasse skrev:Man kan nästan dagligen läsa om Djurgårdare som tycker att det är skit att vissa hemmamatcher i hockey spelas på Globen.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag är numera "slipsjävel" och står således inte i klacken uta nsitter på mitt "feta" arsle.Har du själv stått i klacken i Globen när det är så få som det har varit hittills i år? Om du hade gjort det hade du förstått, man blir så jävla deprimerad när man verkligen försöker att få nåt ljud och sen när man lyssnar så hör man inte ett skit!
Köper dock inte den passivitet man kunde uppleva ifrån klacken igår.
Det går att skapa stämning på Globen också, vet det av erfarenhet om man säger så.
Det kräver så klart engagemang ifrån alla inblandade, för man kan inte bara stå där med sur min och tom blick.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
asså du e knäpp ju, det är ju inte för intet att klacken e så tyst man står där och verkligen känner pinsamheten när det inte dånar, och man kan verkligen höra varanns röster försöka skrika men det fuckar upp sig, och då man i hovet inte hör vad man själv skriker så blir man heeeelt jävla paff, det är en obeskrivlig känsla, kom dit och försök själ ska du se...Frasse skrev:Jag är numera "slipsjävel" och står således inte i klacken uta nsitter på mitt "feta" arsle.Har du själv stått i klacken i Globen när det är så få som det har varit hittills i år? Om du hade gjort det hade du förstått, man blir så jävla deprimerad när man verkligen försöker att få nåt ljud och sen när man lyssnar så hör man inte ett skit!
Det går att skapa stämning på Globen också, vet det av erfarenhet om man säger så.
Det kräver så klart engagemang ifrån alla inblandade, för man kan inte bara stå där med sur min och tom blick.
du har redan själv listat ut vad som behövs göra och det är angagemang, men du vet själv intresset, så forma om dina meningar till peppningar istället för att klaga!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
- Doyle
Varför inte hitta på nån form av DRIVE för familjer med tonåriga barn. Känner många familjer med tonåringar som idag helt enkelt inte har råd att gå på matcher. Fixa ett sponsrat paket, benäm det "HOCKEYBÅSET"
I paketet ingår 4 matchbiljetter, fikakuponger, Mac Donaldsmeny, idolbild av Ossi, Bremberg eller vem som helst av hjältarna i laget.
Undersök möjligheterna att få paketet SPONSRAT av nån stor matvarukedja MAXI, OBS, KVANTUM, Mac Donalds
Man måste typ börja agera som att kommer inte Mohammed till berget måste berget komma till Mohammed för att utrycka mig slarvigt.
Ordna nått DIF-stånd i de större matvaruaffärerna en helg då tokmycket folk är i rörelse och sälj paketet
Det är dags att börja visa att STOCKHOLM har ETT jag säger ETT elitlag i ishockey som vi måste börja stå upp för.
Tror många människor är bekvämma vi måste börja vara där massorna finns, vissa att Djurgårdsfamiljen är större än många tror, FAN alla är ju Djurgårdare just nu när det går bra, Alla snackar ju hockey just nu, affärer, tunnelbanan bussen you name it...Nåja bara en idé men vem vet kanske användbar...
OSSI REGERAR

I paketet ingår 4 matchbiljetter, fikakuponger, Mac Donaldsmeny, idolbild av Ossi, Bremberg eller vem som helst av hjältarna i laget.
Undersök möjligheterna att få paketet SPONSRAT av nån stor matvarukedja MAXI, OBS, KVANTUM, Mac Donalds
Man måste typ börja agera som att kommer inte Mohammed till berget måste berget komma till Mohammed för att utrycka mig slarvigt.
Ordna nått DIF-stånd i de större matvaruaffärerna en helg då tokmycket folk är i rörelse och sälj paketet
Det är dags att börja visa att STOCKHOLM har ETT jag säger ETT elitlag i ishockey som vi måste börja stå upp för.
Tror många människor är bekvämma vi måste börja vara där massorna finns, vissa att Djurgårdsfamiljen är större än många tror, FAN alla är ju Djurgårdare just nu när det går bra, Alla snackar ju hockey just nu, affärer, tunnelbanan bussen you name it...Nåja bara en idé men vem vet kanske användbar...
OSSI REGERAR

Låter som en strålande idé tycker jag.Doyle skrev:Varför inte hitta på nån form av DRIVE för familjer med tonåriga barn. Känner många familjer med tonåringar som idag helt enkelt inte har råd att gå på matcher. Fixa ett sponsrat paket, benäm det "HOCKEYBÅSET"
OSSI REGERAR![]()
![]()
Men i vilket fall så borde publiksiffrorna gå upp, åtminstone lite, nu när det går så bra. Sen ska de gå upp ännu mera när fotbollen är slut.
- Doyle
Du har helt rätt men några tusen tonåringar skapar säkert än ännu bättre atmosfär och tro mig, farsan deras dras med i draget

blocco skrev:Låter som en strålande idé tycker jag.Doyle skrev:Varför inte hitta på nån form av DRIVE för familjer med tonåriga barn. Känner många familjer med tonåringar som idag helt enkelt inte har råd att gå på matcher. Fixa ett sponsrat paket, benäm det "HOCKEYBÅSET"
OSSI REGERAR![]()
![]()
Men i vilket fall så borde publiksiffrorna gå upp, åtminstone lite, nu när det går så bra. Sen ska de gå upp ännu mera när fotbollen är slut.
Men vafan, Frasse har ju rätt. Man börjar ju nästan gråta när man tar ton och får gensvar ifrån några spjuvers ifrån mellanstadiet...dif rules skrev:asså du e knäpp ju, det är ju inte för intet att klacken e så tyst man står där och verkligen känner pinsamheten när det inte dånar, och man kan verkligen höra varanns röster försöka skrika men det fuckar upp sig, och då man i hovet inte hör vad man själv skriker så blir man heeeelt jävla paff, det är en obeskrivlig känsla, kom dit och försök själ ska du se...Frasse skrev:Jag är numera "slipsjävel" och står således inte i klacken uta nsitter på mitt "feta" arsle.Har du själv stått i klacken i Globen när det är så få som det har varit hittills i år? Om du hade gjort det hade du förstått, man blir så jävla deprimerad när man verkligen försöker att få nåt ljud och sen när man lyssnar så hör man inte ett skit!
du har redan själv listat ut vad som behövs göra och det är angagemang, men du vet själv intresset, så forma om dina meningar till peppningar istället för att klaga!
Vissa försöker men oavsett hur få vi än är så har vi ett gemensamt ansvar att försöka. Den dagen vi börjar skylla ifrån oss är vi jävligt fel ute, tyvärr verkar det bli vanligare här på forumet.
Jag var engagerad igår, likväl kan jag med en dos självkritik säga att det kan bli fan så mycket bättre. Den inställningen måste alla ha. That's it.
Ronnie skyller inte ifrån sig om han skulle bli rundad av t.ex. Carl Fabricius.
Vi skärper oss helt enkelt och bjuder både sittplats och laget på en resa på lördag, på onsdag och varje match därefter. Allt annat är fel inställning!
Nu vädjar ju spelarna om publik, och Bremberg "lovar" slutspel. Slut upp mot SSK idag!Expressen skrev:– Vi har fått en bra start och har inte såna jävla dalar i spelet som förra säsongen. Vi gör mycket färre misstag. Till slutspel ska vi och jag hoppas vi är på rätt sida strecket i tid, säger Bremberg.
– Vi har ett grymt försvarsspel och kan gå väldigt långt, slutspelet är ett delmål. Jag hoppas bara att publiken kommer hit och upptäcker att vi spelar bra hockey, säger Axelsson.